W salonach Forda w Europie (w tym oczywiście Polsce) ruszyły zamówienia na nowe, udoskonalone modele: sportowego, rekreacyjnego S-MAX-a oraz przestronnego Galaxy.
Po raz pierwszy w samochodach dostępny jest pokładowy modem FordPass Connect, który zamienia je w mobilne hotspoty Wi-Fi, umożliwiając im łączenie do 10 urządzeń.
Zobacz relacje:
Modele S-MAX i Galaxy Trend, Titanium i ST-Line można teraz łatwiej odróżnić, dzięki wyróżniającej je stylistyce przedniego pasa, podobnie jak odmieniono modele S-MAX Vignale i Galaxy (który po raz pierwszy jest oferowany w luksusowej specyfikacji V-Line).
Nowe fotele kierowcy i pasażera można regulować na 18 sposobów, aby uzyskać maksymalne wsparcie pleców.
Nowe auta poprawiły swoje osiągi, a przy tym są bardziej oszczędne, dzięki 2-litrowemu silnikowi wysokoprężnemu EcoBlue o mocy do 240 KM, zaawansowanej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i systemom wspomagania kierowcy, w tym adaptacyjnemu tempomatowi (ACC) z funkcją Stop & Go.
Stylistyka
Wersja Vignale zapewnia wygodną podróż nawet siedmiu pasażerom. Najważniejsze wyróżniki:
• pokryta skórą Salerno deska rozdzielcza i środkowa konsola z przeszyciami w kolorze szarego metalu (Metal Grey);
• aluminiowe aplikacje we wnętrzu i aluminiowe nakładki na pedałach;
• podgrzewana kierownica;
• ogrzewane i chłodzone siedzenia kierowcy i pasażera, z 10-pozycyjną regulacją, zaopatrzone w 11 komór powietrznych, z funkcją masażu – dla użytkowników S-MAX Vignale.
Przeprojektowane, eleganckie linie przedniego pasamają zmienioną górną część i wyjątkowe połączenie osłony chłodnicy z dolną częścią zderzaka, dla bardziej wyrazistego stylu. Charakterystyczna górna osłona chłodnicy Flying V dla modeli S-MAX Vignale i Galaxy V-Line, jest obramowana satynowym chromem i wykończone satynowym chromem oprawy lamp przeciwmgielnych.
Nowe wzory aluminiowych felg obejmują 18-calowy, 15-ramienny wzór z dwukolorowym wykończeniem maszynowo obrabianym metalem i perłowo szarym lakierem dla modeli S-MAX i Galaxy Titanium oraz standardowe 17-calowy, 20-ramienne z dwukolorowym wykończeniem, maszynowo obrabianym metalem i perłowo szarym lakierem dla Galaxy Titanium.
S-MAX – dostępny w konfiguracjach pięcio- i siedmioosobowych, i Galaxy – oferujący siedem siedzeń w standardzie oferują komfort, elastyczność i wszechstronność z 32 kombinacjami miejsc siedzących i przestrzeni bagażowej, a także z łatwością składane fotele (Easy Fold) dla drugiego i trzeciego rzędu.
System umożliwia składanie każdego z tylnych siedzeń na płasko za naciśnięciem guzika w panelu sterowania w bagażniku. Funkcja Power Raise jest również dostępna dla trzeciego rzędu siedzeń w modelu Galaxy.
FordPass Connect
System zapewnia szereg wygodnych usług, takich jak lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, konieczności wymiany oleju, itd., a także funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi.
Pojazd zyskał system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, który ostrzega kierowcę o zagrożeniach znajdujących się na trasie samochodu nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się np. za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.
Komunikaty ostrzegawcze systemu LHI wysyłane są niezależnie od komend układu nawigacji satelitarnej, w oparciu o dane HERE Technologies aktualizowane w czasie rzeczywistym. Dane te udostępniane są przez lokalne władze oraz przez pojazdy skomunikowane z chmurą danych.
Dzięki temu kierowca informowany jest bezprzewodowo o takich utrudnieniach, jak roboty drogowe czy awaryjne zatrzymanie innego pojazdu, obecność zwierząt, pieszych czy innych przeszkód na jezdni, a nawet o niebezpiecznych warunkach jazdy. Często kierowca otrzymuje te komunikaty ostrzegawcze zanim jeszcze znajdą się one w jego polu widzenia.
Osiągi i wygoda
W gamie napędów Forda S-MAX i Galaxy znalazł się 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, dostępny w trzech wariantach mocy 150 KM, 190 KM oraz 240 KM bi-turbo – oferujący moment obrotowy, moc i osiągi typowe dla silników o większej pojemności, a także niższe zużycie paliwa i emisję CO2.
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia – sterowana za pomocą stylowego, ergonomicznego obrotowego pokrętła zmiany biegów – została zaprojektowana tak, aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa. W ofercie znajdziemy też sześciobiegową przekładnię manualną.
Zaawansowane technologie obejmują ACC z funkcją Stop & Go. System pomaga kierowcy utrzymać odległość od poprzedzającego pojazdu, umożliwia całkowite zatrzymanie w ruchu miejskim oraz pozwala automatycznie ruszyć, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy.
Znajdujący się w ofercie system łączności i rozrywki Ford SYNC 3 umożliwia sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy.