FORD: RUSZYŁA PRODUKCJA ELEKTRYCZNYCH NAPĘDÓW W HALEWOOD

Zakład Forda w Halewood wszedł w nowy etap działalności, rozpoczynając produkcję elektrycznych jednostek napędowych.

Produkowane w Halewood silniki stanowią kluczowy element w realizacji strategii elektryfikacji gamy marki. Będą napędzać elektryczne wersje najlepiej sprzedających się w Europie modeli Forda – Pumy i Transita Customa.


Zobacz także:

TOYOTA: MOCNY POCZĄTEK SPRZEDAŻY NOWEJ CAMRY. PONAD 2000 ZAMÓWIEŃ!
 

ROZMAITOŚCI


Ford jest globalną amerykańską marką, wplatającą się od dawna w europejskie struktury, a Halewood jest filarem tych tradycji od 60 lat. To nasz pierwszy zakład produkujący komponenty do pojazdów elektrycznych w Europie, wyposażony w najnowocześniejsze linie technologiczne, co osiągnęliśmy dzięki inwestycjom o wartości 380 milionów funtów i przekształceniu Halewood z tradycyjnej fabryki przekładni w najnowocześniejszy obiekt produkcyjny – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. europejskich operacji przemysłowych.

Zakład w Halewood ma obecnie zdolność produkcyjną w granicach 420 tys. elektrycznych jednostek rocznie. Trafią one pod maski modeli Forda i będą napędzać ambitne plany elektryfikacji pełnej gamy samochodów. Do 2025 roku Ford będzie dysponować dziewięcioma modelami elektrycznymi, jeżdżącymi po europejskich drogach. Puma Gen-E dołącza do Explorera, Capri, Mustanga Mach-E i E-Tourneo Couriera, uzupełniając europejską ofertę samochodów elektrycznych Forda, do której należą także pojazdy użytkowe E-Transit, E-Transit Courier, E-Transit Custom i E-Tourneo Custom dostarczane przez Ford Pro.

Nowa, w pełni elektryczna Puma Gen-E będzie napędzana elektryczną jednostką napędową produkowaną w Halewood i montowana w fabryce Ford Otosan w Krajowie. Puma Gen-E prezentuje nowy, ewolucyjnie zmieniony styl nadwozia, który sprawił, że kompaktowy crossover stał się hitem w Europie. Model zyskuje dzięki nowemu napędowi elektrycznemu doskonałe osiągi i najlepszą w tej klasie pojazdów wydajność, wynoszącą 13,1 kWh/100 km. Samochód oferuje do 376 km zasięgu przy pełnym akumulatorze, co pozwala na planowanie długich podróży, natomiast miejski zasięg 523 km oznacza wiele dni korzystania z pojazdu w miejskim ruchu bez potrzeby ładowania.