W świecie, w którym następują ciągłe i wyraźne zmiany, wyniki opublikowane w ramach nowego raportu „Looking Further with Ford 2016” wskazują, iż wśród konsumentów chcących poprawić jakość swojego życia w nowym roku wzmaga się poczucie inspiracji i pomysłowości.
Tym samym są oni bardziej zmotywowani do tego, aby uczynnić świat lepszym miejscem dla pokoleń.
Zobacz także:
Pomimo poczucia rozczarowania, konsumenci są bardziej zmotywowani do przeciwstawiania się problemom i wykorzystywania innowacji w celu wprowadzania zmian. Dzięki trendom, które Ford zidentyfikował na rok 2016, firma może zbadać sposób, w jaki technologie, rozwiązania ekologiczne i projekty partnerskie mogą przyczynić się do stworzenia rozwiązań usprawniających życie, pracę, a nawet sposób podróżowania konsumentów w przyszłości.
Kluczowe wyniki badań konsumenckich
Zmieniające się poglądy na temat zdrowia, konsumpcji, transportu i pracy wpływają na tradycyjne sposoby myślenia, zwiększając znaczenie innowacji i technologii w przypadku kształtowania się zachowań konsumentów. Poniżej niektóre wyniki badań:
• w ujęciu globalnym, ponad połowa pokolenia Y uważa, że wyróżnianie się z tłumu jest ważniejsze, niż podporządkowywanie się grupie, co wskazuje na zwrot w kierunku samowystarczalności i na większą determinację do podejmowania działań;
• konsumenci chętniej dzielą się dobrymi wiadomościami i częściej publikują pozytywne historie w serwisach społecznościowych;
• osoby należące do starzejącego się społeczeństwa aktywnie starają się podnieść jakość swojego życia i zwiększyć swobody osobiste;
• podczas, gdy wdrażanie innowacji wpływa na tworzenie nowych sposobów poprawy jakości życia, zapotrzebowanie na pozostawanie w ciągłej łączności zwiększa się, co tworzy obraz społeczeństwa będącego zawsze w gotowości na każde wezwanie;
• wydajność i użyteczność to dwa aspekty tworzące podstawy tego, jak obecnie żyjemy i konsumujemy; Amerykanie spędzają blisko pięć godzin dziennie na korzystaniu ze swoich telefonów komórkowych, przez co konsumenci szukają sposobów, aby odciążyć umysły i stać się bardziej świadomymi użytkownikami, którzy żyją w bardziej inteligentny sposób i mądrzej wykorzystują mniejszą liczbę urządzeń.
Jakie będą trendy w roku 2016
Raport Forda pomaga zrozumieć, jak poniższe 10 trendów wpłynie na konsumentów i marki w roku 2016 i w kolejnych latach:
1. Powrót bohaterów: Dobre chęci słabną wśród polityków, ale umacniają się wśród osób prywatnych, które chcą być dobrymi obywatelami, sąsiadami i ludźmi. Codziennie pojawiają się nowi bohaterowie, którzy inspirują innych do działania.
2. Jak w szwajcarskiej armii: Przywiązywanie większej uwagi do samowystarczalności pozwala stworzyć etos celowości i użyteczności. Lepsze życie w dzisiejszym świecie nie polega na posiadaniu większej liczby przedmiotów – chodzi o życie w bardziej inteligentny sposób poprzez lepsze wykorzystanie mniejszej liczy rzeczy.
3. Brak czasu: „Tyle do zrobienia, a tak mało czasu” – to jeden z odwiecznych problemów życia. Dzięki rozbudowanym funkcjom przyłączeniowym jesteśmy w ciągłej łączności, ale ciągle brakuje nam czasu.
4. Łatwiejsze życie za sprawą konsjerża przyłączonego do sieci: Dzięki rosnącemu wsparciu ze strony sztucznej inteligencji, rozwój technologii typu full-service pozwala na przekazanie niektórych obowiązków innowacyjnym usługom dedykowanym konsumentom, które uczą się i adaptują do naszych potrzeb, dając nam więcej możliwości i większe nadzieje na lepsze życie.
5. Liczy się świadomość użytkownika. Dwie trzecie konsumentów z całego świata twierdzi, że uważność nie jest przelotną modą. Nasze życie staje się bardziej skomplikowane i wymagające, dlatego wiele osób chce odciążyć swoje umysły i stać się bardziej świadomymi użytkownikami, dając sobie czas i przestrzeń do życia, aby móc przemyśleć swoje działania.
6. Nowa definicja starzenia się: Ludzie żyją dłużej i prowadzą zdrowszy tryb życia, dlatego pojęcie starzenia się nabiera nowego znaczenia. Zmiany w opiece zdrowotnej i sposobie odżywiania się oraz postęp nauk medycznych pozwala wyjść naprzeciw stereotypom dotyczącym starszych osób.
7. Dopasowanie dla niedopasowanych: Dziś panuje przekonanie, że jeden rozmiar nie pasuje na nikogo, a powiązania pomiędzy czołowymi markami i konsumentami zyskują nowe, unikatowe i bardziej spersonalizowane więzi.
8. Nie marnuj, a nie będziesz w potrzebie: W społeczeństwie konsumpcyjnym innowatorzy w kreatywny sposób wydobywają wartość z przedmiotów, których nikt już nie chce. Ten zrównoważony ekologicznie trend pobudza wyobraźnię i zaradność.
9. Wkroczenie w elastyczną gospodarkę: Niegdyś wyłącznie środowisko kreatywnych osób, obecnie praca freelancera jest już uważana za coś naturalnego, wpływając na sposób, w jaki produkujemy i wykorzystujemy dobra i usługi.
10. Rewolucja detaliczna: Sprzedaż detaliczna nie jest już skupiona wyłącznie wokół produktu – chodzi o doświadczenia wynikające z zakupu. Firmy szukają nowych sposobów na zacieśnienie więzi z klientami.
Co napędza Forda
Trendy uwzględnione w czwartym corocznym raporcie sporządzonym przez Forda wykraczają poza branżę motoryzacyjną, dzięki czemu firma Ford może zrozumieć społeczne, technologiczne, ekonomiczne, środowiskowe i polityczne zmiany na całym świecie. Wyniki badań wpływają na wszystkie aspekty biznesowe firmy – strategię, opracowywanie przyszłych produktów i usług oraz doświadczenia klientów wynikające z zakupu i eksploatacji produktu – dzięki czemu Ford może stworzyć innowacyjne rozwiązania mobilne, które spełniają dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów.
Trendy wskazują wzmożone skupienie uwagi na mobilności, jako sposobie na rozwiązanie problemów związanych z transportem miejskim, zatorami ulicznymi czy rosnącym wykorzystywaniem funkcji przyłączeniowych przez użytkowników. Blisko 75 procent dorosłych osób z całego świata przyznaje, że większa mobilność ma duże znaczenie pod kątem globalnej stabilizacji. Ford podziela to przekonanie, dlatego wykorzystuje technologie, ekologiczne rozwiązania oraz współpracę do poprawy sposobu funkcjonowania świata.
– Nie da się ukryć, że błyskawiczny rozwój technologiczny ma duży wpływ na kulturę. Fascynujące jest to, że firmy, takie jak Ford idą z duchem czasu. Wyniki naszych badań pozwalają nam tworzyć produkty i usługi, które nie tylko przewyższają obecne oczekiwania, ale zapewniają innowacyjne sposoby na rozwiązywanie problemów przyszłości – powiedziała Sheryl Connelly, manager Forda ds. globalnych trendów i przyszłych zachowań.
Za sprawą innowacji skupionych wokół konsumentów, Ford odgrywa główną rolę w promowaniu mobilności poprzez tworzenie inteligentnych sieci pojazdów oraz promowanie zmieniających się modeli eksploatacji i konsumpcji, które są dostępne dla wszystkich użytkowników. Ford ogłosił wdrożenie planu Smart Mobility, mającego na celu zmianę sposobu funkcjonowania nowoczesnego świata za sprawą innowacji z zakresu łączności, mobilności, samochodów autonomicznych, satysfakcji klientów oraz przetwarzania dużych zbiorów danych.
Jego realizacja pozwoli opracować bezpieczniejsze i bardziej wydajne metody walki z globalnymi problemami transportowymi.