Nowy Ford Ranger Raptor w roczniku modelowym 2024 to najmocniejszy i najbardziej usportowiony Ford Ranger w historii.
Został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby wprowadzić nowe standardy w zakresie właściwości jezdnych w segmencie pick-upów średniej wielkości.
Zobacz także:
CUPRA: FUNKCJA E-BOOST – DODATKOWA MOC W MODELU BURN
Najważniejszym elementem każdego wyczynowego Forda Raptora jest zawieszenie. Nowy film szczegółowo wyjaśnia, w jaki sposób wyjątkowe w swojej klasie 2,5-calowe amortyzatory FOX Live Valve pomagają Rangerowi Raptorowi pędzić po bezdrożach. W filmie znalazły się między innymi przekroje, przedstawiające działanie systemu wewnętrznego obejścia płynu hydraulicznego w amortyzatorze, który pozwala aktywnie kontrolować charakterystykę tłumienia w trudnym terenie.
Sprężynowe amortyzatory przednie Rangera nowej generacji i tylne z zewnętrznymi zbiornikami (piggyback) zapewniają kontrolę temperatury pracy i niezmiennie wysokie osiągi przez cały dzień.
System FOX Live Valve Internal Bypass zmienia parametry tłumienia w zależności od trybu jazdy wybranego przez kierowcę Rangera Raptora. Tryby jazdy: Normal, Tow/Haul (holowanie), Sport, Slippery (śliska nawierzchnia), Off-Road, Rock Crawl (pełzanie w skalistym terenie) i Baja (rajdowy tryb pustynny) zostały opracowane w celu zapewnienia lepszego komfortu na szosie, kontroli na bezdrożach, podniesienia zakresu osiągów i właściwości jezdnych przy wysokich i niskich prędkościach.
Podłużnice przedniej ramy pomocniczej, kolumny amortyzatorów przednich, punkty mocowania tylnych amortyzatorów i inne kluczowe obszary zostały specjalnie wzmocnione, dzięki czemu Ranger Raptor jest w stanie poradzić sobie z bardziej wymagającymi warunkami terenowymi.