Debiutujący w ten weekend podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans Ford Mustang GTD Carbon Series wyróżnia się pod każdym względem, łącząc walory techniczne i estetyczne.
Mustang GTD w przyciągającym wzrok lakierze Chroma Flame prezentuje podczas swojego europejskiego debiutu największe atuty – nowy pakiet Performance, który zwiększa jego osiągi, wnętrze zorientowane na kierowcę oraz elementy z włókna węglowego, które podkreślają jego supernowoczesne rozwiązania konstrukcyjne.
Zobacz także:
BMW: NOWE BMW SERII 1 WKRACZA Z CZWARTĄ GENERACJĄ MODELU
Największe wrażenie robi pakiet Mustang GTD Performance. Główny zestaw, który odgrywa zasadniczą rolę w osiągnięciu przez Mustanga GTD czasu okrążenia Nürburgringu poniżej siedmiu minut, obejmuje przedni pas ukształtowany aerodynamicznie dla zwiększenia docisku przedniej osi, klapy pod podwoziem i układ redukcji oporu powietrza tylnego spojlera. Aktywne elementy aerodynamiczne obniżają opór powietrza w czasie jazdy po prostej, nie zmniejszając przyczepności aerodynamicznej podczas pokonywania zakrętów. Pakiet Performance obejmuje również obniżający masę zestaw Lightweight, który usuwa niektóre materiały wygłuszające i dodaje efektowne 20-calowe felgi magnezowe, a także specjalnie zaprojektowany pas przedni. Pakiet Performance stanowi wyposażenie serii Carbon, ale jest dostępny dla całej gamy wersji Mustangów GTD.
Wiele sportowych samochodów może wyróżniać się w jednej rzeczy. Aby jednak samochód mógł ustanowić rekord okrążenia na torze Nürburgring, musi być świetny we wszystkim. W pokonywaniu zakrętów, pod względem przyczepności, hamowania, przyspieszenia, nie ma ani jednego obszaru, w którym mógłby nie być doskonały – powiedział główny inżynier Mustanga GTD, Greg Goodall. W sportach motorowych nauczyliśmy się, jak sprawić, by Mustang GTD wyróżniał się wszędzie – od lekkiego nadwozia z włókna węglowego w każdym GTD po aktywną aerodynamikę pakietu Performance. Wszystko to z myślą o okrążeniu toru Nürburgring w czasie poniżej siedmiu minut.
Pewność siebie kierowcy ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia sportowego wyniku samochodu, a Mustang GTD sprawia, że kierowcy będą skupieni i świadomi na każdym zakręcie, szykanie i prostej. Duży wpływ na tę pewność mają standardowe fotele Recaro, jak i nowa kierownica Mustanga GTD. W Le Mans po raz pierwszy pokazano wnętrze GTD.
Wieniec kierownicy jest spłaszczony w dolnej części, grubszy niż zazwyczaj i dobrze obszyty wstawkami zamszu klasy premium Dinamica oraz skórą, a ostatecznego efektu dopełniają fragmenty z włókna węglowego. Wyłącznie w Mustangu GTD znajdują się przyciski na kierownicy, umożliwiające regulację sztywności zawieszenia i trybu pracy układu wydechowego, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi podczas zmiany parametrów Mustanga GTD na zakrętach, czy regulowania dźwięku podczas przyspieszania.
Do panelu przed obrotowym wybierakiem biegów dołączają dwa nowe przyciski umożliwiające dostęp do strony aplikacji torowych oraz aktywację funkcji podnoszenia zawieszenia przedniej osi, co pomaga pokonywać podjazdy i przeszkody na parkingach.
Dzięki rzucającym się w oczy tytanowym łopatkom zmiany biegów, wykonanym w technologii druku 3D, kierowcy mają również większą kontrolę nad tym, jak ośmiobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia, będąca wyposażeniem standardowym, współpracuje z turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności 5,2 litra i mocy ponad 800 KM. Łopatkom nadano wyjątkowo duży rozmiar i heksagonalny wzór, który daje palcom kierowcy pewniejsze podparcie – to kolejny przykład wykorzystania przez Forda poprawiających wrażenia z jazdy elementów, które sprawdziły się w sportach motorowych. Tytan występuje także na pierścieniu wokół obrotowego wybieracza biegów na konsoli środkowej.
Mustang GTD nie tylko zwiększa zakres osiągów Mustanga. Wprowadza do kabiny nowy, bardziej skoncentrowany, luksusowy klimat – powiedział kierownik projektu Anthony Colard.
Styl sportów motorowych, który nie wymaga żadnych kompromisów
Centralnym akcentem sceny Le Mans jest nowy lakier Chroma Flame Mustanga GTD. Jest to wyróżnik Mustanga GTD, niedostępny dla innych wersji i jeden z sześciu kolorów gamy, oferowanych w standardzie obok lakierów Polymimetic Gray, Race Red, Shadow Black, Frozen White i Lightning Blue. Głęboki bordowy odcień pięknie komponuje się z wykończeniem serii Carbon.
Seria Carbon, podkreślająca wykonane z włókna karbonowego nadwozie, wyróżnia się nielakierowaną maską, dachem i tylnym panelem dachowym, a felgi (aluminiowe lub magnezowe) zyskały wykończenie Magnetite. Dostępne są także inne kolory nadwozia lub kontrastujące malowane pasy, a także zaciski hamulcowe w kolorze niebieskim Grabber Blue, czerwonym Race Red lub czarnym.
Mustang GTD otrzymał najnowocześniejszy pakiet oprogramowania. Znana z gier komputerowych technologia Unreal Engine, odpowiadająca za obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, zawiera nowe ekrany powitalne i pożegnalne, prezentowane na 13,2-calowym wyświetlaczu dotykowym i 12,4-calowym zestawie wskaźników, który można konfigurować według własnych potrzeb. Poza sześcioma trybami jazdy, dostępnymi w kokpicie Mustang GTD, do dyspozycji kierowcy oddano nowy motyw graficzny wskaźników Performance, przekazujący najważniejsze informacje, istotne przy sportowym korzystaniu z samochodu. Wskaźnik biegu i obrotomierz zajmują w nim centralne miejsce, usuwając jednocześnie wszystkie dodatkowe informacje, wyświetlane w innych ekranach. Ponadto awatar Mustanga na stronie Mój Mustang przedstawia obecnie Mustanga GTD.
Formularze zamówień otwarte w Europie
Europejski debiut Mustanga GTD zbiega się z oficjalnym startem zgłoszeń deklaracji zakupu przez klientów z rynku europejskiego. 13 czerwca o godzinie 13:00 czasu środkowoeuropejskiego potencjalni europejscy nabywcy Mustanga GTD mogą wejść na stronę TheMustangGTD.com i złożyć wniosek na zakup najbardziej spektakularnego Mustanga w historii.