2 kwietnia w Amsterdamie odbędzie się specjalne wydarzenie „Go Further”, podczas którego Ford przedstawi istotne informacje dotyczące elektryfikacji samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i SUV-ów.
A wszystko to w ramach wizji firmy dotyczącej nowej ery mobilności.
Zobacz także:
Do Stevena Armstronga, wiceprezesa i prezesa grupy odpowiedzialnego za Europę, Bliski Wschód i Afrykę, dołączy zespół menadżerski Ford of Europe, by zaprezentować nowości i produkty, w tym zróżnicowaną gamę zelektryfikowanych rozwiązań napędowych opracowanych z myślą o klientach firmy Ford.
Ta nowa generacja inteligentnych pojazdów przeznaczonych dla inteligentnego świata przyczyni się do czystszej, spokojniejszej przyszłości i wprowadzi wartości marki Ford, jakimi są zaufanie, przystępność cenowa i radość z jazdy w świat elektrycznej mobilności.
Ford zapowiedział wprowadzenie w przyszłym roku nowych 48-woltowych hybrydowych układów napędowych w modelach Fiesta i Focus EcoBoost. Umożliwi to zaoferowanie większej liczbie konsumentów jednej z najbardziej wszechstronnych i atrakcyjnych linii pojazdów wraz z korzyściami płynącymi z elektryfikacji.
– Nasze nowe modele Fiesta i Focus EcoBoost Hybrid są przykładami zaangażowania Forda w dostarczanie naszym Klientom nowych, bardziej ekologicznych pojazdów, zaawansowanych rozwiązań technicznych i cenionych usług. W przyszłym tygodniu, w Amsterdamie, a także w najbliższej przyszłości, będziemy ujawniać również wiele innych nowości. Solidnie przyłożyliśmy się do opracowania miękkich, hybrydowych układów napędowych dla dwóch naszych najpopularniejszych samochodów, dzięki czemu nasi klienci wydadzą mniej na paliwo, a ich samochody pozostaną wierne filozofii „przyjemności z jazdy” typowej dla naszych modeli – zapowiada Steven Armstrong.
Zelektryfikowane modele Fiesta i Focus
Fiesta EcoBoost Hybrid i Focus EcoBoost Hybrid będą wyposażone w miękką, hybrydową architekturę, służącą redukcji zużycia paliwa, która zapewni lepsze osiągi.
W tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/ generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo- jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
BISG działa również jako silnik elektryczny płynnie współpracujący z trzycylindrowym silnikiem spalinowym 1,0 EcoBoost o niskich stratach tarcia wewnętrznego*, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.
Elektryczne wspomaganie momentu obrotowego pomaga uzyskać lepsze, dynamiczniejsze osiągi, szczególnie przy niższych prędkościach obrotowych silnika spalinowego, podwyższając płynność jazdy i zwiększając przyjemność, jaką z prowadzenia samochodu czerpie kierowca.
BISG umożliwił również inżynierom Forda zwiększenie mocy litrowego silnika EcoBoost, poprzez zastosowanie większej turbosprężarki, na którą zdecydowali się, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
– Nasz 1-litrowy silnik EcoBoost dowodzi, że oszczędność paliwa można połączyć ze wzrostem osiągów. System EcoBoost Hybrid przenosi to połączenie na wyższy poziom.. Wierzymy, że klienci pokochają płynne i natychmiastowe dostarczanie mocy przez nasze napędy hybrydowe EcoBoost, a jednocześnie będą cieszyć się rzadszymi wizytami na stacjach benzynowych – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.
Oprócz Fiesty i Focusa EcoBoost Hybrid, na początku tego roku został zaprezentowany nowy Mondeo Hybrid z nadwoziem kombi, oferujący w pełni hybrydową architekturę, która zapewnia wyrafinowane wrażenia z jazdy spalinowo-elektrycznej i stanowi atrakcyjną alternatywę dla silników wysokoprężnych. Hybrydowy Mondeo kombi jest jedyną pełną hybrydą dostępną w tej wersji nadwoziowej w segmencie dużych samochodów rodzinnych.
Ford wprowadzi również miękkie hybrydowe układy napędowe, które zwiększają oszczędność paliwa w 2-tonowych samochodach dostawczych Transit i Transit Custom, a w samochodach dostawczych Tourneo Custom w wersji ośmio- lub dziewięcio- miejscowej, które pojawią się w sprzedaży jeszcze w tym roku.
Producent na początku tego roku ogłosił, że w gamie wprowadzanych wersji każdego z modeli, począwszy od nowego Focusa, znajdzie się jedna lub więcej zelektryfikowanych opcji napędowych. Obejmuje to nowe modele i nowe wersje już sprzedawanych pojazdów. Od Fiesty po Transita, oferowane będą opcje miękkiej hybrydy, pełnej hybrydy, hybrydy ładowanej z gniazdka PHEV lub pełnego napędu elektrycznego z zasilaniem akumulatorowym.
Wydarzenie „Go Further” rozpocznie się o godzinie 16:00 2 kwietnia i będzie transmitowane na żywo lub dostępne do odtworzenia na stronie www.gofurtherlive.com.