FORD: PREMIERA FOCUSA ST EDITION – AUTO NA TOR I DROGI PUBLICZNE

Ford zaprezentował gotowego do jazdy na drogach publicznych i torach wyścigowych Focusa ST Edition opracowaną przez Ford Performance.

Focus ST Edition, zaprojektowany z myślą o nagradzaniu pasjonatów sportowej jazdy reakcjami samochodu wyczynowego na torach, a jednocześnie zapewniający komfort samochodu rodzinnego o wysokim standardzie podczas codziennych dojazdów do szkoły lub pracy, łączy najwyższą funkcjonalność z osiągami.


Zobacz relacje:

HYUNDAI: OGŁOSZONO CENY NOWEGO SANTA FE
 

PREMIERY


 

Ford Focus ST Edition, którego można już zamawiać na wybranych rynkach, został nagrodzony certyfikatem Sports Technologies za zaawansowane funkcje, w tym m.in:

regulowane zawieszenie gwintowane Ford Performance, które pozwala fanom sportu na precyzyjne dostosowanie dynamiki podwozia i właściwości jezdnych do swoich preferencji
felgi aluminiowe wykonane w procesie formowania ciśnieniowego, wykorzystywanego również do produkcji komponentów lotniczych
przednie hamulce Brembo gwarantują mocne i równomierne hamowanie bez utraty skuteczności podczas kolejnych okrążeń
2,3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 280 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy, a maksymalny moment obrotowy 420 Nm pozwala na dynamiczne przyspieszenie bez konieczności redukcji biegu

Focus ST Edition sprawdza się równie dobrze na drogach publicznych prowadzących na tor, jak i na samym torze. Najczęściej wybierane pakiety wyposażenia opcjonalnego z gamy Focusa ST są teraz dostępne w standardzie, co pozwala na komfortowe wyruszenie w trasę w mroźne zimowe poranki, relaksującą jazdę po autostradzie i słuchanie muzyki płynącej z systemu nagłośnienia najwyższej klasy.

Unikatowy lakier nadwozia Azura Blue z czarnymi błyszczącymi akcentami nadwozia oraz oryginalne przeszycia w wersji wnętrza Motion Blue podkreślają ekskluzywność modelu.

Nowy Focus ST Edition oferuje w funkcjonalnym, użytecznym w codziennej eksploatacji pakiecie to, co najlepsze w Ford Performance – powiedział Stefan Muenzinger, menedżer Ford Performance w Europie. Oznaczenie Sport Technologies gwarantuje, że kierowcy nie muszą rezygnować z wszechstronności na co dzień, chcąc cieszyć się dreszczykiem emocji podczas jazdy na torze.

Kontrola i pewność za kierownicą

Regulowane zawieszenie Focusa ST Edition jest dostarczane z konfiguracją opracowaną przez Ford Performance, testowaną intensywnie w całej Europie, w tym na Północnej Pętli niemieckiego toru Nürburgring.

Dwudrożnie regulowany system gwintowanego zawieszenia, wyprodukowany przez ekspertów sportów motorowych, firmę KW Automotive, wykorzystuje dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny. Prześwit został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST, co poprawia stabilność i kontrolę, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.

Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy Focusa ST Edition większą kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach.

Focus ST Edition jest dostarczany z dokumentacją techniczną, zawierającą zalecane ustawienia zawieszenia dla różnych warunków jazdy – w tym ustawienia opracowane dla toru Nürburgring – co pomoże fanom jazdy wyczynowej w dostrojeniu podwozia i uzyskaniu satysfakcjonujących wrażeń.

Lekkie 19-calowe felgi aluminiowe zmniejszają masę nieresorowaną o 10 procent na każdym z narożników pojazdu. Koła są odlewane w procesie płynnego formowania, które zagęszcza stop aluminium, w konsekwencji zwiększając wytrzymałości na rozciąganie i odporność na wstrząsy przy mniejszym zużyciu materiału. Lżejsza od standardowych nieresorowana masa felg poprawia pionową dynamikę ich pracy oraz szybkość zmiany kierunku, a w efekcie kontakt opon Pirelli P Zero Corsa z nawierzchnią i przyczepność podczas przyspieszenia, hamowania i pokonywania zakrętów przy podniesionych osiągach.

Focus ST Edition jest dostępny wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, napędzany 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost z turbosprężarką typu twin-scroll o niskiej bezwładności, który zapewnia moc 280 KM przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 420 Nm od 3000 obr/min, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h.

Gotów na drogi publiczne

Zamiłowanie do sportowych samochodów nie powinno oznaczać odmawiania sobie komfortu na co dzień. Focus ST Edition otrzymuje w wyposażeniu standardowym pakiety opcjonalne, na które najczęściej decydują się nabywcy Focusa ST, m.in. zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

Zestaw systemów wspomagających kierowcę obejmuje adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i utrzymywania na pasie ruchu, który sprawia, że jazda po autostradzie staje się mniej nużąca, a także system informacji o obiektach znajdujących się w martwym polu lusterek (BLIS) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym, który ułatwia manewrowanie.

Focus ST Edition jest również wyposażony w system nagłośnienia B&O Premium Sound o mocy 675 W z dziesięcioma głośnikami i subwooferem. Dostępny w standardzie pakiet zimowy obejmuje podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę Quickclear, pozwalającą na szybkie odszranianie w czasie mrozów.

Wersja Focus ST Edition wyróżnia się niebieskim lakierem Azura Blue – z gamy Focusa ST, zarezerwowanym wyłącznie dla tego modelu oraz czarnymi felgami aluminiowymi, czarnym błyszczącym dachem, tylnym spojlerem i dyfuzorem, a także czarnymi obudowami lusterek bocznych i czarną ramką emblematu ST. Wewnątrz znajdziemy niebieskie przeszycia Motion Blue, wzbogacające tapicerkę foteli Ford Performance, kierownicę, mieszek dźwigni zmiany biegów, miękkie nakładki na wysokości kolan przy konsoli środkowej i dywaniki podłogowe.

Focus ST Edition dołącza do obecnej linii Focus ST, która oferuje nadwozia pięciodrzwiowe i kombi z możliwością wyboru siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.