Nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer jest pierwszym z linii innowacyjnych pojazdów elektrycznych Forda i toruje drogę do kompletnego przekształcenia marki Ford w Europie.
Średniej wielkości SUV, łączący niemiecką wiedzę inżynierską z amerykańskim stylem, może przewozić pięć osób w dwóch rzędach i pozwala cieszyć się bogatym wyposażeniem podczas rodzinnych podróży. Oferuje też kierowcy poczucie cyfrowego komfortu oraz przyjemność z jazdy zaprojektowaną z myślą o europejskich klientach.
Zobacz także:
CUPRA: NOWY FORMENTOR I LEON DOSTĘPNE W KONFIGURATORZE
Do wyposażenia standardowego należy ruchomy wyświetlacz dotykowy SYNC Move o przekątnej 14,6”. W pełni skomunikowany system informacyjno-rozrywkowy SYNC zarządza systemem audio, który został dostrojony do warunków przestrzennych wnętrza pojazdu. Explorer zapewnia też bezprzewodową integrację z aplikacjami smartfonów dzięki Apple CarPlay i Android Auto, a kierowcy są wspierani przez zaawansowanych technologicznie asystentów.
Nowy w pełni elektryczny Explorer, zaprojektowany w Europie i montowany w nowym Centrum Pojazdów Elektrycznych w Kolonii, gdzie obecnie trwa produkcja seryjna, jest kolejnym krokiem Forda na drodze do nastawionej na jakość produkcji nowej generacji elektrycznych samochodów osobowych dla naszego regionu.
Kolejny model elektryczny, nowy sportowy crossover, zostanie zaprezentowany wkrótce, a jego produkcja w Kolonii rozpocznie się jeszcze w tym roku. Kolejnym modelem będzie elektryczna wersja crossovera Puma, która dołączy do gamy produktów z Kolonii pod koniec 2024 roku.
Explorer jest pionierem nowej generacji fascynujących pojazdów elektrycznych Forda. Czerpie inspirację z amerykańskich tradycji motoryzacyjnych, ale został zaprojektowany i zbudowany z myślą o naszych europejskich klientach, dzięki czemu jest w stanie poradzić sobie ze wszystkim, od codziennych dojazdów po długie wyprawy – powiedział Marin Gjaja, dyrektor operacyjny Ford Model e.
Nowy Explorer zapisał się już w kronikach rekordów za sprawą podróżniczki Lexie Alford (@LexieLimitless), która jako pierwsza na świecie okrążyła kulę ziemską pojazdem elektrycznym. Wyprawa, która prowadziła przez sześć kontynentów, 27 krajów na dystansie ponad 30 000 kilometrów, pokonanych wyłącznie na napędzie elektrycznym, udowodniła do czego jest zdolny pojazd elektryczny.
Wyposażenie na każdą przygodę
Nowy, w pełni elektryczny Explorer jest pierwszym osobowym pojazdem elektrycznym Forda, opracowanym i produkowanym w Europie, oferującym niezwykle bogate wyposażenie standardowe, w tym elektryczne układy napędowe zapewniające zerową emisję spalin podczas jazdy i zasięg do 602 km na jednym ładowaniu.
Explorer jest oferowany z pojedynczym silnikiem elektrycznym< i napędem na tylne koła (RWD)/strong> lub dwusilnikowym napędem na wszystkie koła (AWD). Obie wersje wykorzystują akumulator niklowo-manganowo-kobaltowy (NMC) o zwiększonym zasięgu. W późniejszym terminie dostępna będzie również wersja z jednosilnikowym układem napędu na tylną oś i z akumulatorem NMC o standardowym zasięgu.
Ładowanie modelu z napędem na wszystkie koła przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 185 kW, jeśli chcemy uzupełnić akumulator od 10 do 80% zajmuje około 26 minut. Użytkownicy Explorera w całej Europie będą mogli również z łatwością korzystać z ponad 600 000 punktów ładowania sieci BlueOval Charge Network i opłacać ładowanie, za pomocą aplikacji FordPass lub nowoczesnego systemu Plug & Charge. Wśród stacji tych znajdują się punkty ładowania o dużej mocy, udostępniane przez IONITY – konsorcjum, którego Ford jest członkiem-założycielem, oraz przez Allego – z którym Ford podpisał umowę partnerską o wprowadzeniu superszybkich punktów ładowania przy salonach dealerskich Forda.
Szybkie i łatwe jest nie tylko ładowanie. Explorer ma wyższe przyspieszenie, niż Focus ST z oferty Ford Performance – model z napędem na wszystkie koła osiąga prędkość 100 km/h w 5,3 sekundy, za sprawą maksymalnej mocy 340 KM. Explorer AWD może również holować przyczepę o masie do 1200 kg. Za wysokie parametry i kulturę pracy odpowiada oczywiście płynnie działający elektryczny układ napędowy, a luksusowe wyposażenie standardowe czyni samochód jeszcze atrakcyjniejszym.
Explorer udowadnia, że wysokie osiągi i doskonalenie w pełni elektrycznych układów napędowych nie odbywa się kosztem przyjemności z jazdy – powiedział Geert van Noyen, z działu Vehicle Dynamics, w Ford in Europe. Przyspieszenie jak w samochodzie sportowym i typowa dla Forda zwrotność w pojeździe o takich możliwościach i elastyczności – wszystko to daje klientom swobodę decydowania, w jaką podróż chcą wyruszyć.
Klient ma do dyspozycji 17‑litrowy schowek MegaConsole i zabezpieczoną za ekranem systemu SYNC skrytkę My Private Locker. Każdy Explorer jest wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy SYNC Move z regulowanym środkowym ekranem dotykowym o przekątnej 14,6 cala, który można podnosić i opuszczać w zakresie ponad 30 stopni. Pomaga to kierowcom łatwo znaleźć idealną pozycję do korzystania z funkcji aktywowanych na ekranie dotykowym, przeglądania nawigacji lub po prostu ułatwia zaaranżowanie przestrzeni wnętrza zgodnie z gustem i preferencjami.
Do wyposażenia standardowego należy także podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie fotele, fotel kierowcy z funkcją masażu oraz indukcyjna ładowarka do telefonu. We wnętrzu znajdziemy nowoczesne sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz stylowy soundbar, który pozwala korzystać z dźwięku odtwarzanego przez bezprzewodowo podłączone urządzenia obsługujące Android Auto i Apple CarPlay.
Explorer w wersji Premium zyskuje 10-głośnikowy system nagłośnienia B&O i nastrojowe oświetlenie wnętrza, dbające o miłą atmosferę podczas długich podróży, a także reflektory Dynamic Matrix LED z funkcją automatycznej zmiany świateł drogowych i mijania oraz dostosowaniem zakresu wiązki świateł do warunków jazdy i zapobieganiem oślepianiu innych kierowców.
Aby maksymalnie uprościć zakup, zaoferować bogate wyposażenie i wysoką realną wartość każdemu nabywcy Explorera, dodatkowe wyposażenie ogranicza się do panoramicznego dachu o powierzchni przeszklenia przekraczającej 1 metr kwadratowy oraz pakietu systemów wspomagających kierowcę. Najważniejsze z nich to: system bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika, pozwalający na łatwy dostęp do 450 litrów przestrzeni bagażowej z rękoma pełnymi zakupów, wyświetlacz przezierny head-up, system kamer 360 stopni oraz nowy asystent zmiany pasa ruchu.
Powyższe rozwiązania stanowią dodatek do ponad 15 standardowych systemów wspierających kierowcę, w tym adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop and Go, systemu monitorowania martwego pola w lusterkach, a także systemu bezpiecznego opuszczania samochodu (Exit Warning), którego zadaniem jest m.in. zapobieganie wypadkom z udziałem rowerzystów.
Nowy, w pełni elektryczny Explorer jest pierwszym pojazdem montowany w Centrum Samochodów Elektrycznych Forda w Kolonii, w które zainwestowano 2 miliardy dolarów, przekształcając historyczne obiekty w fabrykę przyszłości.
Centrum w Kolonii jest wyposażone w nowatorskie rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i setki najnowocześniejszych automatów. Wykorzystuje samouczące się maszyny i ponad 600 nowych robotów, wykonujących zadania spawania, cięcia, odpylania, malowania łączenia, w złożonym układzie choreograficznym, który gwarantuje najwyższą precyzję, efektywność i jakość.