Ford Polska przygotował cyklu spotkań „Praktyczna Akademia Forda”, których celem jest zaprezentowanie lokalnym przedsiębiorcom profitów płynących z optymalnych rozwiązań finansowania ich firmowych pojazdów, a przez to stymulacji do szybszego rozwoju całego biznesu.
Dotychczas odbyły się już dwa szkolenia, w których wzięło udział około 150 biznesmenów oraz osób odpowiedzialnych za administrowanie pojazdami firmowymi w lokalnych biznesach. Kolejne spotkania planowane są na jesień tego roku.
Zobacz także:
W jaki sposób nadać dynamizm swojemu projektowi? Jak zwiększyć nakłady inwestycyjne bez zmniejszania płynności finansowej przedsiębiorstwa? Co zrobić, aby rozwijać się szybciej niż rynek i zaproponować rozwiązania świeże i innowacyjne? Te pytania były najczęściej zadawanymi ze strony uczestników Praktycznej Akademii Forda.
Na profesjonalny tor w Bednarach pod Poznaniem oraz w Pszczółkach pod Gdańskiem poszukiwanie odpowiedzi na powyżej postawione pytania zgromadziło kilkadziesiąt osób. Głód wiedzy oraz chęć rozwoju wśród przedstawicieli MŚP pokazują jak ważne dla rynku motoryzacyjnego oraz rozwoju lokalnej przedsiębiorczości są takie inicjatywy jak Praktyczna Akademia Forda.
Na przybyłych uczestników czekała ogromna dawka praktycznych porad i narzędziowych prezentacji. Skrojone idealnie na potrzeby drobnych przedsiębiorców spotkania obfitowały w merytoryczne aspekty – prelegentem był Marcin Kryska, Senior Associate w PwC Polska.
Marcin Kryska jest cenioną osobowością flotową, praktykiem i ekspertem rynku. Legitymuje się kilkunastoletnim stażem w zarządzaniu firmowym parkiem samochodów, a na jego barkach spoczęło między innym zbudowanie całego zespołu flotowego, polityki flotowej oraz kontakt z instytucjami finansowymi i serwisami na terenie całego kraju w kontekście zarządzanej floty Grupy Żywiec S.A. Marcin jako znakomity ekspert zna doskonale codzienne problemy fleet managerów.
Prelegent przez kilka godzin był do dyspozycji gości i poprowadził wykład wskazujący na cykle życie floty, odpowiednie strategiczne planowanie kosztów utrzymania samochodów w firmie oraz walory inwestowania w nowe pojazdy. Wszystko to poparte było starannymi i rzetelnymi obliczeniami.
Aby uzupełnić przekazaną wiedzę uczestnicy mieli okazję poznać gamę modelową marki Ford – jednego z liderów sprzedaży flotowej w Polsce oferującego również produkt finansowy Ford Leasing Opcje, którego głównym założeniem jest umożliwienie posiadania pojazdu firmowego przy minimalnym wkładzie własnym, na stałych zasadach i przy niewielkim obciążeniu miesięcznym, które nie obciąża środków trwałych przedsiębiorstwa.
Profesjonalna kadra instruktorów z zakresu bezpiecznej i defensywnej jazdy przekazała uczestnikom Akademii bezcenną w codziennym użytkowaniu samochodu wiedzę. Fleet managerowie mogli w terenie sprawdzić pojazdy z napędem Intelligent AWD, sprawdzić swój refleks w modelach z linii ST, poczuć przypływ adrenaliny w nowym Fordzie Mustangu i doświadczyć komfortu i luksusu w samochodach z linii Vignale.
Po dwóch spotkaniach przeszkolonych zostało blisko 150 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw oraz fleet managerów zarządzających małymi car parkami z terenu Wielkopolski, Kujaw, Pomorza i Warmii i Mazur. Elektryzujące szkolenia pobudziły uczestników do analizy zarządzania kosztami w swoich firmach, a w przyszłości mają przyczynić się do zwiększenia aktywności inwestycyjnej poprzez rozbudowę firmowych flot, a tym samym dywizji handlowych.
Organizatorem i inicjatorem cyklu spotkań jest marka Ford. Kolejne spotkania odbędą się jesienią tego roku. Oba planowane są na początek września na Autodromie Jastrząb w malowniczych okolicach Kielc gdzie zapraszamy fleet managerów oraz wszystkich chcących zoptymalizować koszty zarządzanych samochodów firmowych i zwiększyć ofensywność prowadzonego biznesu.