Ford przedstawia europejskim klientom najnowszą generację w modelu Ranger.
Wprowadzenie na rynek popularnych wersji Wildtrak i Limited oznacza start sprzedaży najlepiej sprzedających się odmian Rangera i następuje po premierze opracowanego przez Ford Performance nowego Rangera Raptora, który stanowi topowy model w linii Rangerów.
Zobacz także:
MITSUBISHI: DEBIUT KONCEPCYJNEGO PICKUPA XRT CONCEPT
Ford zaprojektował nowego Rangera od podstaw, aby pomóc klientom pracować efektywniej i mądrzej. Wyróżnia się odważną stylistyką nadwozia, układami napędowymi korzystającymi z najnowszych rozwiązań technicznych, między innymi 3,0-litrowego silnika wysokoprężnego V6 firmy Ford, zmodernizowanego podwozia i zawieszenia, powiększonej przestrzeni ładunkowej oraz nowoczesnego wnętrza, w którym kierowcę wspierają zaawansowane systemy asystujące i łączności.
Ceny Rangera Wildtrak rozpoczynają się od 209 600 zł netto, a ceny wersji Limited rozpoczynają się od 201 950 zł netto. Oba modele oferowane są w wersji nadwozia Double Cab, a dostawy do klientów rozpoczęły się na początku 2023 roku.
Ranger stał się w Europie ikoną dla nowego pokolenia klientów, którzy z przekonaniem twierdzą, że to ‘The pickup’ („gaz do dechy”) – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, Ford Pro w Europie. Ranger był już niezastąpionym pickupem w Europie, ale wykorzystaliśmy nasze globalne doświadczenie w dostarczaniu cenionych ciężarówek klientom na całym świecie, aby opracować i wprowadzić do tego atrakcyjnego modelu kompletnie nowy potencjał.
Najpopularniejsza wersja Wildtrak
Wersje Wildtrak stanowiły 60 procent sprzedaży Forda Rangera poprzedniej generacji, co świadczy o popycie na pickupy w specyfikacjach oferujących wyższy komfort i bardziej wszechstronnych, które mogą służyć klientom nie tylko jako narzędzia pracy, ale także podczas spędzania wolnego czasu.
Nowy Ranger Wildtrak oferuje wyjątkowe parametry robocze za sprawą 3,0-litrowego turbodoładowanego silnika diesla V6 firmy Ford, oferowanego po raz pierwszy w gamie napędów Rangera. Układ napędowy, generujący moc 240 KM i moment obrotowy 600 Nm, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, pozwala na holowanie przyczepy o masie do 3500 kg.
Znakomity balans między mocą i zużyciem paliwa zapewniają również sprawdzone 2,0-litrowe silniki wysokoprężne Forda EcoBlue. Zarówno Ranger Limited, jak i Ranger Wildtrak, mogą być wyposażone w jednostkę 2,0‑litrową EcoBlue Bi-Turbo Forda o mocy 205 KM z 10-biegową skrzynią automatyczną. Dla bazowych wersji wyposażenia XL i XLT dostępny jest również 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM z sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegową skrzynią automatyczną.
Tryby jazdy
Sześć wybieranych trybów jazdy jest uzupełnieniem układu jezdnego, który został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu kątów natarcia, uzyskaniu maksymalnego wykrzyżowania i skoku koła w trudnych warunkach terenowych. Tryby Normal, Eco, Slippery (śliska nawierzchnia), Mud/Ruts (błoto/koleiny), Sand (piasek) i – w przypadku automatycznych skrzyń biegów – Tow Haul (tryb holowania) dostosowują niezbędne parametry, w tym dystrybucję mocy, kontrolę trakcji, elektroniczną kontrolę stabilności i charakterystykę przełożeń, aby podnieść efektywność w różnych scenariuszach jazdy.
Wymagający klienci pragnący podnieść terenowe możliwości samochodu, mają do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy, zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”, który jest standardem w Rangerach Wildtrak wyposażonych w silnik wysokoprężny V6 o pojemności 3,0 l.
Centrum dowodzenia
Kierowcy mogą monitorować wiele funkcji pojazdu i zmieniać parametry za pomocą największego w klasie 12,4-calowego cyfrowego zestawu zegarów, oraz 12-calowego centralnego wyświetlacza dotykowego, który obsługuje również zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy Forda SYNC 4A.
Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę obejmują m.in. układ aktywnego wspomagania hamowania,5 system utrzymania auta na pasie ruchu,5 automatycznego hamowania podczas cofania. Ponadto pierwszy raz dostępne w tym segmencie jest również system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, który obejmuje również holowaną przyczepę oraz posiada funkcję ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z lewej lub prawej strony podczas wyjazdu tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego.
Korzystając z aplikacji FordPass na smartfony, właściciele i menadżerowie flot mogą zdalnie wyświetlać w czasie rzeczywistym alerty dotyczące statusu pojazdu, można również sterować wieloma systemami, w tym pierwszym w segmencie systemem strefowego oświetlenia zewnętrznego Rangera, który może selektywnie oświetlać otoczenie pickupa – to idealne rozwiązanie podczas biwakowania lub pakowania sprzętu w miejscu pracy.
Zewnętrzne wyposażenie Rangera Wildtrak obejmuje montowane w standardzie relingi dachowe ułatwiające przewożenie ładunków, a także stalowe płyty ochronne chroniące silnik i skrzynię rozdzielczą, przydatne podczas przepraw w terenie. W bogatym wnętrzu Wildtraka znajdziemy skórzane fotele z plisowanymi akcentami, podgrzewaną sportową kierownicę z kontrastowymi szwami, nastrojowe oświetlenie oraz podsufitkę w kolorze Ebony.
Dla nabywców Wildtraka, poza lakierami Agate Black Metallic, Blue Lightning, Carbonised Grey, Diffused Silver, Frozen White, Lucid Red, Arctic White i Moondust Silver, dostępnymi zarówno dla wersji Wildtrak, jak i Limited, przygotowano także dostępną wyłącznie dla tej linii Rangerów opcję lakieru nadwozia Cyber Orange.
Ranger Limited może pochwalić się również bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującym podgrzewaną kierownicę obszytą materiałem Sensico opracowanym przez Forda, skórzane fotele Soho z przetłoczeniami w stylu Apex oraz konsolę pokrytą miękkim winylem.