Opracowany w Dunton Ford Transit Custom z napędem hybrydowym typu plug-in oferuje możliwość jazdy z wykorzystaniem energii elektrycznej w typowo miejskich warunkach.
Nowo opracowana procedura testowa Forda Smart Mobility obejmuje testy na ulicach Londynu i ma na celu zbadanie tego, jak auta dostawcze mogą przyczynić się do poprawy jakości powietrza przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności przedsiębiorstw w wielkim mieście.
Zobacz także:
Została zatwierdzona pierwsza grupa uczestników w testach dostawczego Forda Transita z napędem typu plug-in hybrid (PHEV) w Londynie, które rozpoczną się tej jesieni.
Projekt, którego wartość liczona jest w milionach funtów, ma na celu zbadanie możliwości poprawy jakości powietrza za sprawą niskoemisyjnych aut dostawczych z napędem hybrydowym typu plug-in, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności flot działających w warunkach miejskich – najtrudniejszym środowisku pracy dla pojazdów użytkowych.
Projekt, wspierany przez organizację Transport for London (Transport dla Londynu), obejmuje 12-miesięczne testy dwudziestu nowych Fordów Transitów Custom PHEV, za sprawą których lokalna emisja spalin może zostać obniżona, gdyż pojazdy te mogą pokonywać większość odcinków w obrębie miasta z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej.
Dzięki silnikom spalinowym wydłużającym zasięg floty nie jest ograniczony pojemnością baterii, co sprawia że samochody są w stanie pokonać również dalsze odległości, co może być konieczne ze względu na charakter pracy przedsiębiorstw lub służb publicznych (np. policji) w których są używane.
Floty uczestniczące w testach stanowią reprezentatywną grupę przedsiębiorstw i organizacji działających w mieście, które będą wykorzystywać pojazdy dostawcze w swojej codziennej pracy. Dzięki systemowi telematycznemu Forda każdy Transit PHEV będzie rejestrowal dane dotyczące oszczędności, efektywności i wpływu na środowisko, aby pomóc zmaksymalizować korzyści płynące z użytkowania samochodów o napędzie hybrydowym.
W skład pięciu flot wchodzi Metropolitan Police (pol. Metropolitalna Służba Policyjna), która będzie testować dwa Transity Custom PHEV: jeden w charakterze oznakowanego radiowozu przeznaczonego do interwencji w razie wypadków drogowych, zaś drugi, nieoznakowany, jako pojazd wykorzystywany do czynności śledczych. Ponadto, organizacja Transport for London będzie korzystać z trzech samochodów w celach transportowych.
Potwierdzone organizacje i przedsiębiorstwa uczestniczące w programie:
• Transport for London;
• Metropolitan Police;
• Clancy Plant;
• Addison Lee;
• British Gas.
– Metropolitalna Służba Policyjna stawia sobie za cel wykorzystywanie pojazdów przyjaznych środowisku w swojej flocie. Cieszymy się z możliwości współpracy z Fordem przy okazji testów innowacyjnego Transita PHEV, co pozwoli poprawić jakość powietrza w Londynie – powiedział Jiggs Bharij, odpowiedzialny za usługi flotowe w Metropolitan Police.
– Na przestrzeni ostatnich 50 lat Ford Transit był najpopularniejszym autem użytkowym w Wielkiej Brytanii. Podczas prac rozwojowych zawsze stawialiśmy naszych klientów w centralnym punkcie, bezpośrednia współpraca z flotami naszych samochodów jest niezbędna dla stworzenia auta dostawczego z napędem hybrydowym który przyniesie korzyści różnym przedsiębiorstwom poruszającym się w obrębie naszych miast i ich okolic każdego dnia – stwierdził Andy Barratt, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Britain.
Ponadto, Mark Harvey został kierownikiem programu Urban Electrified Van (pol. Miejski Samochód Dostawczy z Napędem Hybrydowym), obejmując tym samym nowe stanowisko w strukturach oddziału Forda w Wielkiej Brytanii. W tej roli Mark będzie współpracował bezpośrednio z organizacją Transport for London, flotami biorącymi udział w programie oraz zespołem ds. rozwoju Forda, aby wykorzystać wiedzę producenta oraz doświadczenia konsumenta i miasta do zrozumienia w jaki sposób użytkownicy wykorzystują pojazdy dostawcze w wielkim mieście.
– Z przyjemnością wracam do zespołu samochodów dostawczych Forda. Pracowałem nad modelem Transit Custom przez cztery lata i czuję się świetnie znowu pracując bezpośrednio z naszymi klientami aby stworzyć jak najlepsze auto dostawcze z napędem częściowo elektrycznym, dopasowane do ich potrzeb biznesowych. Wykorzystanie samochodów użytkowych jest skrajnie zróżnicowane w zależności od branży, jazdy próbne dostarczą nam zatem niezwykle cennej wiedzy na temat tego w jaki sposób pojazdy te są wykorzystywane w różnych gałęziach przemysłu w miastach. To z kolei pozwoli nam, jako producentowi, na skuteczniejszy rozwój zelektryfikowanych samochodów dostawczych z myślą o potrzebach naszych klientów, przy jednoczesnej poprawie jakości powietrza – powiedział podczas swojego wystąpienia Mark Harvey.
Ford rozpocznie ten wart wiele milionów funtów projekt tej jesieni we współpracy z organizacjami Transport for London oraz Advanced Propulsion Centre (pol. Centrum Doskonałości Zaawansowanych Źródeł Napędu).
Już od 50 lat Ford cieszy się mianem lidera sprzedaży w segmencie samochodów użytkowych w Zjednoczonym Królestwie. Rynkowy debiut dostawczego Transita Custom PHEV jest przewidziany na rok 2019 i stanowi część planu Forda, zakładającego inwestycję 4,5 miliarda dolarów w rozwój samochodów o napędzie hybrydowym i elektrycznym do 2020 roku.
W tym czasie Ford zamierza rozwijać się jako producent samochodów i dostawca usług z zakresu mobilności oraz zyskać status lidera w dziedzinie pojazdów hybrydowych i autonomicznych oraz dostarczaniu nowych rozwiązań z zakresu mobilności.