Prezes i dyrektor generalny firmy Ford, Alan Mulally, uruchomił w Kolonii produkcję nowego silnika EcoBoost o pojemności jednego litra. Ta nieduża, ale mocna jednostka dostępna będzie na całym świecie. Firma Ford inwestuje 134 milionów euro (200 milionów dolarów) w nową, supernowoczesną linię produkcyjną w kolońskiej fabryce silników.
Nowy silnik 1.0 EcoBoost to najmniejsza jednostka napędowa w ofercie firmy Ford. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferuje osiągi odpowiadające tradycyjnemu silnikowi o pojemności 1,6 litra, bijąc go przy tym na głowę pod względem oszczędności paliwa i redukcji poziomu emisji CO2. Blok cylindrów jednolitrowego silnika EcoBoost zajmuje powierzchnię kartki papieru formatu A4, ale generuje 125 KM mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego (200 Nm z funkcją overboost), przez co silnik ten oferuje najwyższy współczynnik gęstości mocy w dotychczasowej historii marki Ford (wśród seryjnych jednostek napędowych).
Niewielki, mocny silnik EcoBoost zadebiutuje na początku 2012 w europejskiej wersji Forda Focus. Jednostka ta ma być liderem pod względem oszczędności paliwa, zadowalając się jedynie 5 litrami benzyny na 100 kilometrów i emitując przy tym zaledwie 114g CO2 na kilometr w wersji 125-konnej oraz rekordowe w tej klasie 109 g CO2 na kilometr w wersji 100-konnej.
Silnik ten dostępny będzie również w niezwykle popularnym Fordzie C-MAX oraz w nowym Fordzie B-MAX, którego produkcja rusza w 2012 roku. Kolejne globalne modele, w których dostępny będzie nowy silnik w obu wersjach, zostaną ujawnione w późniejszym terminie.
Jednostka 1.0 EcoBoost została opracowana przez europejskich ekspertów firmy Ford, włączając w to specjalistów z europejskiego centrum badawczo-rozwojowego firmy Ford w niemieckim Aachen oraz z brytyjskiego centrum Dunton Technical.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.