Nowy 2-tonowy Ford Transit, lepiej skomunikowany ze światem i oszczędniejszy, który trafi do sprzedaży w połowie roku, pomoże w pracy właścicielom firm.
Podniesiona o 80 kg ładowność jest wynikiem kompleksowego zmniejszenia masy własnej pojazdu.
Zobacz także:
Zaawansowane modyfikacje, obejmujące pierwszą aluminiową maskę w europejskiej gamie pojazdów użytkowych Forda, kompozytową przegrodę i produkowane metodą wyoblania felgi, opracowano w procesie projektowym z użyciem oprogramowania (CAD), zwykle stosowanego w przemyśle lotniczym.
Innowacje te pomogły inżynierom Forda zmniejszyć masę własną nowego Transita, co podnosi wydajność pojazdu i pozwoli przewozić większe ładunki. Nowy model z napędem na tylne koła, o dopuszczalnej masie – 3500 GVM, L3H2 – o długim rozstawie osi i średniej wysokości dachu, jest o 80 kg lżejszy niż porównywalny model przed modyfikacjami. Odpowiednio, ciężarówka z napędem na przednie koła waży mniej o o 48 kg.
Nowy pojazd jest oszczędniejszy – zużycie paliwa zmalało do 7 procent dzięki ofercie nowych układów napędowych. Obejmuje ona unowocześniony 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o emisji do 156 g/km CO2, z mocniejszym wariantem o mocy 185 KM oraz nową 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów, dostępną w wersjach z napędem na tylne koła.
Dostępny po raz pierwszy, jako opcja, w wersji 2,0-litra EcoBlue, miękki układ hybrydowy dodatkowo zwiększa efektywność w ruchu miejskim, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca, co obniża spalanie o kolejne 8 procent i gwarantuje emisję od 144 g/km CO2.
Nowe systemy wspomagające kierowcę i zaawansowane funkcje łączności sprawiają, że dni pracy staną się mniej stresujące, a połączenie z Internetem za pośrednictwem pokładowego modemu FordPass Connect umożliwi przedsiębiorcom i firmom flotowym znaczną poprawę wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów eksploatacji.
Obniżona masa zapewnia większą ładowność
Większą ładowność uzyskano dzięki kompleksowemu programowi zmniejszenia masy pojazdu. Lekka aluminiowa maska pozwala zaoszczędzić 5,4 kg w porównaniu ze stalowym odpowiednikiem. Oszczędności rzędu 14,7 kg uzyskano dzięki przeprojektowaniu tylnej osi w modelu z napędem na tylne koła, a nowa kompozytowa przegroda o wysokiej wytrzymałości jest lżejsza o 4,4 kg w porównaniu z tym samym elementem wykonanym ze stali.
Nowe stalowe koła Transita zostały wyprodukowane przy użyciu techniki wyoblania. Metoda ta pozwoliła zaoszczędzić łącznie z zapasowym, aż 5,5 kg.
Poza udoskonaloną linią 2,0-litrowego silnika EcoBlue, elementy przyczyniające się do zwiększenia oszczędności paliwa i zmniejszenia emisji CO2 obejmują: wprowadzenie po raz pierwszy w Transicie elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS), zastosowanie opon o obniżonych oporach tarcia oraz zmiany poprawiające aerodynamikę pojazdu.
W wyposażeniu standardowym wszystkich wersji nadal oferowany jest układ Auto Start-Stop. Kierowca ma także do dyspozycji EcoGuide, który na podstawie danych z pozycjonowania GPS przewiduje i podpowiada kierującemu, jak jechać, aby uzyskać dodatkowe oszczędności paliwa.
Ford zapowiedział wprowadzenie na rynek Transita z całkowicie elektrycznym napędem, który zasili gamę zelektryfikowanych pojazdów dostawczych już w 2021 roku.
Nowoczesne technologie
Z zewnątrz, elegancko stylizowane nadwozie wyróżnia się nowym wlotem powietrza z trzema poprzeczkami oraz inaczej zaprojektowanym pasem dolnym. Dzięki nowej stylistyce wnętrze zapewnia lepszy klimat, funkcjonalność i wygodę kierowcy, oferując wsparcie zaawansowanych systemów, w tym Ford SYNC 3, który umożliwia kierowcy kontrolę nad funkcjami komunikacji i rozrywki za pomocą prostych poleceń głosowych.
Pod względem prowadzenia nowe auto praktycznie nie różni się od samochodu osobowego. Wygodę i komfort kierowcy dodatkowo zwiększa wprowadzenie wspomagania kierownicy EPAS, które działa podczas parkowania i manewrów z małą prędkością. EPAS współpracuje ponadto z układami wspomagającymi kierowcę, takimi jak aktywny asystent parkowania (Active Park Assist) i system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu (Lane- Keeping Aid).
Po raz pierwszy kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od prędkości i warunków na drodze. Dostępne są: tryb „Eco”, tryb do jazdy na śliskiej nawierzchni, tryb „Błoto/ koleiny” w pojazdach z napędem na cztery koła oraz tryb holowania przyczepy. Ten ostatni zapewnia płynne przyrosty mocy podczas holowania dużych przyczep lub łodzi, gdy masa przyczepy przekracza masę własną samochodu.
Aby ograniczyć stres i zmęczenie towarzyszące prowadzeniu, a także w celu ograniczenia ryzyka lub uniknięcia skutków ewentualnych kolizji, wprowadzono liczne układy wspomagające pracę kierowcy.
Są wśród nich:
• system monitorowania martwego pola widzenia w lusterku z funkcją holowania przyczepy;
• tempomat adaptacyjny;
• ulepszony system utrzymania na wybranym pasie ruchu;
• układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych.
Nowością są funkcje, które ułatwiają i czynią mniej uciążliwym manewrowanie, cofanie i parkowanie na ruchliwych ulicach lub parkingach, w dużym stopniu pozwalając uniknąć kosztownych stłuczek, wgnieceń, czy zadrapań lakieru. Należą do nich przednia i tylna kamera szerokokątna oraz wysoko zamontowana kamera cofania, system Parking Aid z dodatkowymi czujnikami bocznymi, asystent parkowania z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu i system monitorowania ruchu poprzecznego.