Transit Custom to jeden z najchętniej kupowanych samochodów Forda. Nowy model pojawi się w 2023 roku, a do wyboru będzie kilka rodzajów napędów.
Nowa generacja będzie obejmowała auto elektryczne, hybrydowe typu plug-in, miękką hybrydę i wersje z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi.
Zobacz także:
Van Transit Custom i wersja osobowa Tourneo Custom będzie budowana przez Ford Otosan – spółkę joint venture marki w Kocaeli w Turcji, będącą głównym centrum produkcyjnym gamy Transita. Również będzie powstawała następna generacja 1-tonowego samochodu użytkowego Volkswagena, co zwiększy skalę produkcji platform pojazdów obu marek.
Ford zapowiedział już w lutym, że do 2024 roku wszystkie jego pojazdy użytkowe będą zdolne do bezemisyjnej eksploatacji – w pełni elektryczne lub napędzane układami hybrydowymi typu plug-in. Oczekuje się, że do 2030 roku dwie trzecie sprzedawanych pojazdów dostawczych zostanie w pełni zelektryfikowanych lub wyposażonych w napęd plug-in.
Ponieważ nie wszyscy operatorzy flot pojazdów dostawczych dokonają tak radykalnej wymiany samochodów z konwencjonalnym napędem spalinowym na pojazdy w pełni elektryczne, niezbędna jest paleta zróżnicowanych układów napędowych. Dalsza ekspansja Forda na rynku pojazdów dostawczych ma kluczowe znaczenie dla rentowności firmy w Europie.
Wzrost ten jest wspierany przez nowe produkty i usługi, wprowadzane we współpracy z rozległą siecią partnerów, budujących wersje specjalne pojazdów użytkowych, przy czym strategiczny sojusz Forda z Volkswagenem i spółką joint venture Ford Otosan zapewnią efektywny kosztowo rozwój i zaopatrzenie w komponenty.
W 2020 roku Ford po raz szósty z rzędu zajął pozycję lidera sprzedaży pojazdów dostawczych w Europie. Motorem dalszego rozwoju działalności firmy w zakresie pojazdów dostawczych jest ekosystem, zbudowany wokół usług komunikacji. Obejmuje to usługi takie jak FordPass Pro dla flot składających się z maksymalnie pięciu pojazdów, a także Ford Fleet Management, program stworzony służący podniesieniu produktywności.