FORD: NOWY TRANSIT CUSTOM JESZCZE BARDZIEJ UNIWERSALNY

Transit_Cust1

Nowy Ford Transit Custom, samochód dostawczy o ładowności jednej tony, wyróżnia się nową, agresywną stylizacją i jeszcze wyższą użytecznością.

Samochód będzie można zamówić w całej Europie już w grudniu, a dostawy samochodów rozpoczną się na początku 2018 roku.


Zobacz także:

PREMIERY

UŻYTKOWE


 

Model bazuje na sukcesach swojego poprzednika, który stał się najlepiej sprzedającym się furgonem w swoim segmencie w 2015 i 2016 roku i nadal jest liderem rynkowym z 86 400 sprzedanymi samochodami od stycznia do września 2017 roku.

Napędzany silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 2,0 l, przekonstruowany Transit Custom może obecnie zaoferować nowe funkcje i możliwości. W ofercie pojawi się m.in. nowa wersja ECOnetic o poprawionej efektywności spalania i emisji CO2 wynoszącej 148 g/km.

Transit_Cust2

Sportowy styl nowego, podzielonego na trzy segmenty przodu auta, oddaje dynamiczny charakter Forda Transita. Jednotonowy van zapewnia kierowcom idealne warunki do pracy w mobilnym biurze. Zupełnie nowe nadwozie oferuje dużą ładowność, zwiększony komfort i ergonomię, nowe wnętrze, a także łatwy w obsłudze system SYNC 3 lub MyFord Dock. Po raz pierwszy w grupie pojazdów użytkowych pojawiają się technologie takie, jak inteligentny tempomat.

– Transit Custom był sukcesem od samego początku, a nowa wersja ponownie rozdaje karty w tej grze. Słuchaliśmy uważnie naszych klientów, dzięki czemu mogliśmy zaoferować im jednotonowego vana w jeszcze lepszym stylu, jeszcze bardziej funkcjonalnego i naszpikowanego inteligentnymi funkcjami – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów dostawczych, Ford of Europe.

Nowa generacja Forda Transita Custom wskazuje, w jakim kierunku rozwijać się będzie gama innowacyjnych samochodów dostawczych Forda. Przykładem jest wprowadzenie hybrydowej wersji tego modelu, czyli Plug-in Hybrid (PHEV) o zerowym poziomie emisji spalin, która trafi na rynek do 2019 r.

Ford Transit Custom PHEV wykorzystuje zaawansowany system napędu hybrydowego, którego celem jest umożliwienie uzyskania bezemisyjnego zasięgu przekraczającego 50 kilometrów. Samochód posiada też silnik spalinowy – jednostkę benzynową EcoBoost o pojemności 1 litra, który umożliwia zwiększanie zasięgu jazdy elektrycznej, pracując jako tzw. range extender. Hybrydowy elektryczny samochód dostawczy rozpocznie jazdy testowe u klientów w Londynie w grudniu tego roku.

Transit_Cust5

Wprowadzony pod koniec 2012 r. Transit Custom był pierwszym modelem użytkowym Forda, który trafił na rynek, a później został wsparty modelami Transit Courier, Transit Connect i Transit. Odegrał on kluczową rolę w uczynieniu Forda producentem samochodów dostawczych nr 1 w Europie w 2015 roku i w utrzymaniu tej pozycji do dziś.

W sierpniu bieżącego roku Ford poinformował o zwiększeniu zdolności produkcyjnych modeli Transit, Transit Custom oraz Tourneo Custom, by zaspokoić rosnący popyt na te samochody. Inwestycje o wartości 52 milionów dolarów poczynione w firmie joint venture Ford Otosan w Turcji pozwolą zwiększyć zdolności produkcyjne fabryki Kocaeli o 40 000 samochodów i uzyskać roczną produkcję sięgającą 330 000 pojazdów.

Silniki EcoBlue oraz nowa wersja ECOnetic

Nowy Ford Transit Custom jest napędzany przez najnowocześniejszy silnik wysokoprężny EcoBlue, który został wprowadzony do tego modelu w 2016 roku i dostępny jest w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM, zapewniając znaczne ograniczenie kosztów eksploatacji i lepsze osiągi w porównaniu z 2.2-litrowym poprzednikiem. Przy czym zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 13 procent, a moment obrotowy wzrósł o 20 procent.

Dla osób poszukujących najwyższej wydajności i oszczędności paliwa, nowy Custom oferuje wersję ECOnetic, która zapewnia emisję CO2 na poziomie 148 g/km i zużycie paliwa wynoszące 5,7 l/100 km. Dostępna w serii 300 z krótkim rozstawem osi, wersja wykorzystuje silnik o mocy 105 KM z funkcją Auto- Stop- Start, opony o niskim oporze toczenia oraz nowatorską funkcję kontroli przyspieszania (Ford Acceleration Control) wraz z ogranicznikiem prędkości do 100 km/h.

Transit_Cust3

Nowe auto oferuje użytkownikom samochodów dostawczych szeroką paletę możliwości, jak: dwie wysokości dachu, dwie opcje rozstawu osi, z dopuszczalną masą całkowitą od 2,6 do 3,4 tony, ładowność do 1450 kg, oraz nadwozia van, kombi oraz van z podwójną kabiną.

Nowatorskie jest rozplanowanie przestrzeni ładunkowej: przegroda z uchylną klapą pozwala przewieźć długie przedmioty. Zintegrowany bagażnik dachowy może zostać złożony, gdy nie jest wykorzystywany.

Projekt kabiny jako mobilnego biura

Dynamiczny i profesjonalny wygląd przedniego pasa jest podobny do tego, jaki otrzymały najnowsze samochody osobowe marki, z wysoką trapezową atrapą chłodnicy i dynamicznie nakreślonymi, wąskimi reflektorami. W modelu dostępne są najnowsze technologie oświetlenia, od wersji Trend, oświetlenia do jazdy dziennej w technologii LED oraz doskonałe reflektory ksenonowe (HID).

Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane od podstaw, a koncepcja tablicy przyrządów, oparta na nowej filozofii projektowania wnętrz Forda, zapoczątkowanej przez najnowszą Fiestę, oferuje atrakcyjny, skierowany ku kierowcy układ elementów. Nowy panel przyrządów jest wykonany z wytrzymałych materiałów. Wyposażono go w praktyczne rozwiązania przeznaczone dla kierowców, którzy traktują kabinę jak mobilne biuro podczas godzin pracy w samochodzie.

Transit_Cust4

W nowym wnętrzu znalazły się schowki, które jedynie w samym panelu instrumentów mają łączną pojemność 25 l. Pośród nich są trzy otwarte półki ulokowane na wierzchu deski rozdzielczej, a także pojemny schowek umożliwiający wygodne przechowywanie np. dokumentów w formacie A4, w dolnej zamykanej części.

Dla wygody użytkowników zamontowano składany uchwyt na kubek, ulokowany tuż poniżej dźwigni zmiany biegów, będący uzupełnieniem znajdujących się na zewnętrznych krawędziach deski uchwytów na kubki i dwulitrowe butelki. Boczki drzwiowe także zostały całkowicie przeprojektowane w celu poprawienia ich użyteczności. Teraz są tam trzy duże schowki i praktyczny uchwyt.

Wszystkie nowe ekrany i pulpity sterownicze zostały stworzone z myślą o kierowcy i o poprawie ergonomii oraz łatwości użycia. Wersje najlepiej wyposażone dysponują 8-calowym, dotykowym ekranem z systemem SYNC 3, który może być obsługiwany za pomocą gestów i głosu. W pojazdach niewyposażonych w 8-calowy lub 4-calowy wyświetlacz, stacja dokująca MyFord znajduje się na środku tablicy przyrządów. Gniazda USB i 12 V umieszczone s w górnej części przed kierowcą oraz obok dźwigni zmiany biegów.

Komfort codziennego użytkowania poprawiają również nowe fotele.

Rozwiązania techniczne i funkcje wspomagające kierowcę

Pojazd jest pierwszym sautem dostawczym dysponującym inteligentnym ogranicznikiem prędkości (Intelligent Speed Assist), który pomoże zapobiec przekraczaniu dozwolonych prędkości. System ten umożliwia automatyczną regulację maksymalnej prędkości, utrzymując ją w dopuszczalnych w danym miejscu granicach, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) do odczytywania znaków ograniczenia prędkości.

Transit_Cust6

Kierowca włącza funkcję inteligentnego ogranicznika prędkości za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy i ustawia maksymalną prędkość pojazdu. System wykorzystuje kamerę zamontowaną za przednią szybą do monitorowania znaków drogowych, a gdy ograniczenie prędkości jest niższe, niż maksymalna ustawiona prędkość, system zwalnia pojazd do prędkości wskazanej na znaku.

Nowy model jest też pierwszym samochodem Forda oferującym na rynku europejskim system informacji o obiektach w martwym polu widzenia, z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym (Cross Traffic Alert). System wykorzystuje skierowane do tyłu czujniki radarowe pozwalające na wykrywanie innych pojazdów, które zbliżają się lub już znajdują się w martwym polu lusterek kierowcy. Wprowadzono nową funkcję zmiennego zasięgu wykrywania, która zapewnia kierowcom wcześniejsze ostrzeżenie.

Model wyposażono w czujniki najnowszej generacji, które dysponują większym zasięgiem i podwyższoną rozdzielczością, umożliwiającą na przykład wykrywanie motocykli. Z tych samych czujników radarowych korzysta system ostrzegania o ruchu poprzecznym. Obecny jest także system ochrony przed kolizjami z funkcją wykrywania pieszych współpracujący z systemem hamowania awaryjnego. Ukłąd jest zdolny do wykrywania pieszych w nocy, gdy zostaną oświetleni przez reflektory pojazdu.

Systemy i funkcje składają się na spójny, kompleksowy pakiet rozwiązań, które w najnowszym modelu Transit Custom obejmują między innymi ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu (Lane Keeping Alert), system monitorowania koncentracji kierowcy (Driver Alert), automatyczną kontrolę świateł drogowych (Auto High Beam), kamerę cofania (Rear View Camera), adaptacyjny tempomat (Adaptive Cruise Control) oraz system stabilizacji pojazdu przy bocznych podmuchach wiatru (Side Wind Stabilisation).

Specyfikacje nowego modelu obejmują również sześciostopniową przekładnię automatyczną SelectShift oraz system tylnego zawieszenia pneumatycznego dostępny w modelach Kombi M1. Można również skorzystać z nowego modułu interfejsu uaktualnień.

Transit_Cust7

Wersja Sport otrzymała nowy wygląd

Nowy Ford Transit Custom oferowany jest w topowej specyfikacji jako dynamiczna wersja Sport o mocy 170 KM, dostępna w szerokiej gamie ośmiu różnych wersji nadwozia i układu siedzeń, w tym wersje van, kombi i o podwójnej kabinie, także w wersjach z krótkim i długim rozstawem osi.

Charakterystyczne dla wersji Sport podwójne paski na masce silnika i detale nadwozia zostały zaprojektowane specjalnie dla nowego modelu. Nowe są także dwubarwne paski w kolorze czarnym z akcentami pomarańczowymi lub srebrnymi. Sportowy styl wyczuwalny jest również w elementach wnętrza kabiny. Tapicerka Ebony jest częściowo skórzana i łączy nowe tkaniny oraz skórzane zagłówki.