Nowy Ford Transit Courier oferuje przedsiębiorcom niskie zużycie paliwa i najlepsze możliwości transportowe. Pierwszy niewielki van z rodziny Transit jest pojazdem uniwersalnym.
Jednostka 1,6 litra Duratorq TDCi o mocy 95 KM zużywa 3,7 l/100 km i emituje 97 gramów CO2 na kilometr, natomiast nagradzany silnik 1,0 litra EcoBoost zadowala się 5,2 l/100 i emituje 119 gramów CO2 na kilometr.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
UŻYTKOWE
Nowy Ford Transit Courier oferuje większą powierzchnię ładunkową – za przegrodą znajduje się przedział o powierzchni 2,3 m3, a na wysokości podłogi można transportować bardzo długie przedmioty (1620 mm ze stałą przegrodą na wysokości podłogi, 2593 ze złożonym fotelem pasażera). Doskonały dostęp do wnętrza zapewniają szerokie, przesuwane boczne drzwi.
Kompaktowy i wszechstronny van wnosi również do segmentu nowe technologie i funkcjonalności, a także najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, przydatne schowki w kabinie pasażerskiej oraz nowe funkcje przyłączeniowe, w tym system Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance.
Przeznaczony dla firm transportowych działających w miastach i przedsiębiorców szukających kompaktowego i funkcjonalnego pojazdu, nowy Ford Transit Courier spełni oczekiwania nowej grupy klientów na europejskim rynku samochodów użytkowych. Model ten dołączy tym samym do rodziny całkowicie nowych Fordów Transit o większych gabarytach, które już zdobyły duże uznanie w oczach kupujących.
Po wprowadzeniu do sprzedaży pod koniec 2013 roku nowych modeli Transit, Transit Custom i Transit Connect, udział firmy Ford w rynku samochodów użytkowych w pierwszych trzech miesiącach 2014 roku wzrósł do 10,4 procenta – to najlepszy wynik za ten okres od 16 lat. W okresie od 1 stycznia 2014 roku do dziś, Ford sprzedał około 50 000 egzemplarzy samochodów użytkowych, co oznacza wzrost o 10 procent w ujęciu rok do roku.
Niskie koszty eksploatacji i najwyższa niezawodność
Wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne dostępne w gamie zapewniają modelowi niskie koszty eksploatacji. Oprócz silnika Diesel 1,6 litra i silnika EcoBoost 1,0 litra, klienci mogą też zamówić jednostkę wysokoprężną 1,5 litra o mocy 75 KM, która góruje nad rywalami w kwestii emisji CO2 i zużycia paliwa (103 g/km i 3,9 l/100 km). System Auto-Start-Stop pozwalający zaoszczędzić paliwo jest dostępny w opcji w całej gamie modelowej.
Przeglądy serwisowe wszystkich wersji odbywają się co rok lub po przejechaniu 30 000 kilometrów. W celu obniżenia kosztów napraw powypadkowych oraz kosztów ubezpieczenia, inżynierowie Forda zastosowali wieloczęściowy tylny zderzak, wytrzymałe elementy chroniące boczne części nadwozia oraz wysoko umieszczone światła z przodu i z tyłu. Samochód jest też standardowo wyposażony w system tankowania Ford Easy Fuel, który zapobiega przypadkowemu zatankowaniu pojazdu niewłaściwym paliwem.
Nowy Ford Transit Courier oferuje nabywcy wysoką niezawodność, potwierdzoną podczas testów modeli prototypowych na dystansie 1,6 miliona kilometrów. Przykładem testów, jakim poddawane są poszczególne podzespoły pojazdu jest test wytrzymałościowy konstrukcji drzwi, które są nieustannie zatrzaskiwane i otwierane aż do osiągnięcia liczby 250 000 takich cykli.
Możliwości transportowe
Nowy Ford Transit Courier został wyposażony w przedział transportowy:
• powierzchnia ładunkowa na wysokości podłogi, wynosząca 1,62 metra, oraz lepszy dostęp do wnętrza dzięki przesuwanym bocznym drzwiom o dużej szerokości (szerokość 453 mm z przegrodą).
• stalowa przegroda o pełnej wysokości i szerokości (oszklona lub nieoszklona) w pełni zgodna z międzynarodowymi standardami DIN i ISO;
• opcjonalna składana przegroda siatkowa (zgodna ze standardami DIN i ISO) oraz składany fotel pasażera pozwalają na transport przedmiotów o długości do 2,59 m, zwiększając tym samym powierzchnię ładunkową do 2,6 m3 (SAE);
• sześć punktów mocowania ładunku (zgodnych ze standardami DIN i ISO), w tym cztery punkty mocowania umieszczone po bokach w tylnej części, dzięki czemu uzyskano podłogę przedziału bagażowego pozbawioną jakichkolwiek elementów utrudniających składowanie ładunku;
• liczne punkty mocowania umieszczone na ścianach;
• opcjonalne, bardzo jasne oświetlenie przestrzeni ładunkowej diodami LED oferowane w wersjach van.
Dzięki maksymalnej ładowności wynoszącej 660 kilogramów, Transit Courier pomieści wiele różnych towarów, w tym standardową europaletę. Optymalny dostęp do przedziału transportowego zapewniają oferowane w standardzie podwójne, asymetryczne drzwi z tyłu, otwierające się pod kątem do 158 stopni. Dostępne są również pojedyncze lub podwójne przesuwane drzwi boczne. Wersje Kombi zapewniają miejsce dla pięciorga pasażerów i są wyposażone w składane (60/40) tylne siedzenia, które potęgują wszechstronny charakter tego modelu. Po ich złożeniu powstaje przestrzeń ładunkowa o powierzchni 1,69 m3.
W kabinie pasażerskiej, oferującej idealne warunki do prowadzenia mobilnego biura, znalazło się wiele schowków. Kierowca może też skorzystać z funkcji MyFord Dock pozwalającej na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w wyposażeniu znalazła się kamera cofania.
Systemy bezpieczeństwa
Ford Transit Courier oferuje wcześniej niedostępne w tym segmencie systemy bezpieczeństwa. Wersja Kombi została na przykład wyposażona w kurtyny powietrzne, poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy oraz system przypominający o zapięciu pasów dla tylnych foteli. Wszystkie te elementy są częścią rozbudowanego, standardowego pakietu bezpieczeństwa, który ponadto obejmuje poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne.
Można też zamówić system komunikacji SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance, która w razie wypadku lub kolizji umożliwia bezpośrednią łączność pasażerów pojazdu z lokalnymi operatorami służb ratunkowych. Oprócz tego dostępny jest system kontroli ciśnienia w ogumieniu. Montowany standardowo elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy obejmuje system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, kontrolę trakcji oraz układ zapobiegającym przechyłowi i wywróceniu pojazdu.
W podwoziu nowego modelu zastosowano elektryczny układ kierowniczy oraz innowacyjne tylne sprężyny o różnej charakterystyce pracy, co pozwoliło uzyskać wiodącą w klasie dynamikę jazdy bez względu na obciążenie pojazdu. Sprężyny zapewniają płynne i komfortowe właściwości jezdne nawet bez obciążenia, przy zachowaniu zwinnego prowadzenia i dużej zwrotności na zatłoczonych ulicach miasta.