Ford zaprezentował pierwsze szczegóły nowego mikrobusa Tourneo Custom, który jest środkiem transportu dla kierowcy i ośmiu pasażerów, oferując warunki najwyższej klasy w wygodnym wnętrzu.
Ukierunkowany na profesjonalny przewóz osób model będzie dostępny na zamówienie jeszcze w tym roku, z dostawą zaplanowaną na początek 2018 roku.
Zobacz także:
Nowy Tourneo Custom odznacza się odważną stylizacją, podkreśloną chromowaną kratą z pięcioma belkami i oferuje użytkownikom luksusową kabinę. Jednym z jej atutów jest format tylnych siedzeń podzielonych na sześć pojedynczych foteli (mogą być rozmieszczone w formacie konferencyjnym, z drugim rzędem zwróconym ku tyłowi samochodu).
Samochód został całkowicie przeprojektowany: zastosowano wysokiej jakości materiały wykończeniowe, zwiększono komfort poprzez redukcję poziomu hałasu, a także wykorzystano najnowsze technologie marki, takie jak inteligentny ogranicznik prędkości i system łączności SYNC 3. Nowe auto napędza silnik Diesla EcoBlue o pojemności 2,0 litra z nową sześciobiegowa automatyczna skrzynia SelectShift. Dostępne jest opcjonalne tylne zawieszenie pneumatyczne.
Po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 2013 r. Rodzina Tourneo obejmuje również pięciomiejscowy Tourneo Courier i Tourneo Connect dostępny w wersjach 5 i 7 osobowej.
Design
Nowy Tourneo Custom otrzymał śmiały nowy wygląd przodu, który łączy go z najnowszymi samochodami osobowymi marki. Wysoko ulokowana, trapezowa krata i dynamiczne, wąskie reflektory płynnie komponują się z muskularną linią boczną auta. Samochód wyposażony jest w charakterystyczne, nowe światła do jazdy dziennej w technologii LED, a modele najwyższych specyfikacji wyposażenia dysponują oświetleniem ksenonowym HID.
Wyrafinowane wyposażenie dotyczy także wnętrza auta, gdzie pojawia się nowy panel przyrządów, oparty o nową filozofię projektowania, która oferuje skierowany na użytkownika układ, pozwalający na bezproblemową interakcję użytkowników ze smartfonami i tabletami. Nowa tablica przyrządów charakteryzuje się wysublimowanym wyglądem. Modele z serii wysokiej rozdzielczości mają 8-calowy, dotykowy ekran o przekątnej tabletu, który można obsługiwać poprzez gesty.
Nie brakuje wewnętrznych schowków, w tym dwóch wysuwanych szuflad u góry tablicy przyrządów oraz pokaźnego schowka z dwoma uchwytami na kubki w centralnej konsoli, wyposażonej w elegancką pokrywę.
Układ tylnych siedzeń
Aby zapewnić klientom maksymalną elastyczność w konfiguracji i użytkowaniu kabiny, nowy Tourneo Custom oferuje sześć pojedynczych miejsc, z możliwością ustawienia dwóch tylnych rzędów w formacie konferencyjnym. Standardowo w modelach o najwyższej specyfikacji wyposażenia, sześć pojedynczych foteli można składać płasko, opuszczać, montować w różnych miejscach lub całkowicie usunąć.
Wykończenie wnętrza zostało całkowicie zmodernizowane – począwszy od podsufitki i siedzeń do paneli bocznych i wykładzin – ze szczególnym uwzględnieniem jakości i wyglądu.
Zaawansowane technologie i funkcje wspomagające
System komunikacji i rozrywki SYNC3 pozwala kierowcy Turneo kontrolować sprzęt audio, nawigację oraz połączone z nim urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety, za pomocą prostych komend głosowych. Po naciśnięciu guzika wystarczy powiedzieć „potrzebuję kawy”, „muszę zatankować”, szukam parkingu”, a system automatycznie wyszuka najbliższe kawiarnie, stacje benzynowe lub parkingi.
Wśród funkcji wspomagania kierowcy jest inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Limiter), zintegrowany z systemem rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) w celu ustalenia dozwolonej prędkości. Nowy model oferuje również system ostrzegania o obiektach w martwym polu (Blind Spot Information System) z systemem ostrzegania o ruchu kolizyjnym (Cross Traffic Alert).
Te nowe funkcje uzupełniają obszerny zestaw technologii, w tym systemu zapobiegania kolizjom i awaryjnego hamowania przed pieszym (Pre- Collision Assist with Pedestrian Detection Assist), system kontroli zjechania z pasa ruchu (Lane Keeping Alert), stabilizator wpływu podmuchów bocznego wiatru i adaptacyjny tempomat.
Silniki z opcją automatycznej skrzyni biegów
Samochód wyposażony jest w najnowocześniejszy silnik wysokoprężny EcoBlue oferujący wachlarz mocy 105 KM, 130 KM i 170 KM, zapewniając ograniczenie kosztów eksploatacji i wysokie osiągi. Zużycie paliwa zmalało o 13 proc, emisja CO2 rozpoczyna się od 162 g/km, a maks. moment obrotowy zwiększony został o 20 procent.
Najnowsza specyfikacja obejmuje również ssześcioprzełożeniową automatyczną skrzynię biegów SelectShift, system pneumatycznego zawieszenia tylnego, a także 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Wersje Titanium X oraz Sport
Aby dostosować się do wymagań klientów poszukujących najlepszej specyfikacji, nowy Tourneo Custom będzie dostępny z pakietem Titanium X, który obejmuje – skórzane wykończenia, system SYNC 3 z nawigacją satelitarną i kamerą cofania oraz standardowe reflektory HID Xenon.
Dla osób poszukujących bardziej dynamicznego wyglądu zewnętrznego i wnętrza o sportowym charakterze dostępna jest również nowa seria Sport. Pakiet ten łączy w sobie silnik o mocy 170 KM, zestaw akcesoriów poprawiających aerodynamikę nadwozia, maskę z podwójnymi pasami oraz unikatowe, 17-calowe aluminiowe obręcze. Detale wnętrza zostały wykończone za pomocą skórzanych dodatków.
Linia Tourneo Custom oferuje również konfiguracje ośmiu lub dziewięciu miejsc, z wyborem krótkiego lub długiego rozstawu osi. Dłuższy model zapewnia dodatkową przestrzeń bagażową za trzecim rzędem siedzeń.