Nowy Ford Tourneo Courier zadebiutuje na rynku latem 2014 roku, oferując rodzinom oraz aktywnym mieszkańcom miast niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze oraz niespotykane wcześniej systemy bezpieczeństwa.
Niewielki samochód rodzinny Forda odznacza się przestronnym przedziałem pasażerskim i bagażowym. Przy standardowym ustawieniu wszystkich foteli bagażnik ma pojemność aż 708 litrów. Model posiada doskonały dostęp do tylnych siedzeń dzięki przesuwanym drzwiom po obu stronach.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
To stylowe, pięciomiejscowe auto osiąga najniższe w klasie zużycie paliwa, zarówno w przypadku silników benzynowych, jak i wysokoprężnych. Jednostka 1,6 litra Duratorq TDCi o mocy 95 KM zużywa 3,7 l/100 km i emituje 97 gramów CO2 na kilometr, natomiast nagradzany silnik 1,0 litra EcoBoost zadowala się 5,2 l/100 i emituje 119 gramów CO2 na kilometr.
Nowy Ford Tourneo Courier wyznacza nowe standardy w kwestii ochrony pasażerów, oferując po raz pierwszy w swoim segmencie rozbudowane, standardowe systemy bezpieczeństwa biernego, jak na przykład poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy czy kurtyny powietrzne, a także zaawansowane technologie, w tym system kontroli ciśnienia w ogumieniu oraz samochodowy system komunikacji SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance, która w razie wypadku lub kolizji umożliwia bezpośrednią łączność pasażerów pojazdu z lokalnymi operatorami służb ratunkowych.
Wszechstronne wnętrze nowego Forda Tourneo Courier pomieści komplet pasażerów wraz z ich bagażem, oferując osobom siedzącym z przodu o 97 mm więcej miejsca nad głowami, niż u bezpośrednich konkurentów. Z tyłu jest natomiast o 67 mm więcej miejsca nad głowami i o 59 mm więcej miejsca na nogi.
Tylne siedzenia składają się w proporcjach 60/40 z wykorzystaniem łatwego w użyciu mechanizmu, a po ich całkowitym rozłożeniu pojemność bagażnika zwiększa się do 1656 litrów, co w zupełności wystarczy na przewiezienie sprzętu sportowego lub biwakowego. Łatwy dostęp do tylnego przedziału pasażerskiego zapewniają przesuwane drzwi, które są o 30 mm szersze niż u bezpośrednich rywali.
Przemyślana, regulowana półka bagażnika, będąca pierwszym tego typu rozwiązaniem w segmencie, może zostać zamontowana na różnych wysokościach w przedziale bagażowym, a w momencie, gdy nie jest potrzebna można ją umieścić za oparciami tylnych foteli.
Cała kabina pasażerska Forda Tourneo Courier wyróżnia się nowymi materiałami wykończeniowymi o wysokiej jakości, przemyślanymi rozwiązaniami i przydatnym wyposażeniem. Wśród wielu schowków rozlokowanych we wnętrzu auta znalazły się: pojemny schowek w konsoli centralnej, który pomieści dokumenty w formacie A4 lub niewielkie laptopy, umieszczona wysoko półka o pełnej szerokości oraz szuflada pod fotelem pasażera siedzącego z przodu. Nowa, oferowana w opcji unikatowa funkcja MyFord Dock pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej.
Klienci mogą również zamówić kamerę cofania, zintegrowany system nawigacji satelitarnej z kartą SD, a także system komunikacji SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance. Jeszcze w 2014 roku ofertę uzupełni system Ford SYNC z funkcją AppLink, pozwalającą kierowcy sterować ulubionymi aplikacjami na smartfona za pomocą poleceń głosowych.
Ford Tourneo Courier jest oferowany w trzech wersjach: przystępnej cenowo Ambiente oraz bardziej ekskluzywnych Trend i Titanium. Wersja Trend została standardowo wyposażona w klimatyzację, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, radio My Connection ze stacją dokującą My Ford Dock, światła przeciwmgielne. Wersja Titanium została dodatkowo wyposażona w automatyczną klimatyzację, automatyczne światła i wycieraczki, 16-calowe, 7-ramienne obręcze aluminiowe, przyciemniane szyby z tyłu oraz zintegrowane relingi dachowe.
Dobra dynamika, bogata oferta jednostek napędowych
Nowy Ford Tourneo Courier został zbudowany na bazie najnowszej globalnej płyty podłogowej Forda przeznaczonej dla niewielkich samochodów – m.in. dla Forda Fiesta i Forda B-MAX – przy czym podwozie Forda Tourneo Courier zostało zestrojone pod kątem uzyskania wiodącej w klasie dynamiki, a także komfortowego i zwrotnego prowadzenia.
Elektryczne wspomaganie kierownicy najnowszej generacji pozwala uzyskać precyzyjne i dające poczucie pewności reakcje układu kierowniczego przy jednoczesnym obniżeniu poziomu zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu z tradycyjnym układem hydraulicznym.
Wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne oferowane w Fordzie Tourneo Courier współpracują z manualnymi skrzyniami biegów. System Auto-Start-Stop pozwalający zaoszczędzić paliwo jest dostępny w opcji w całej gamie modelowej. Oprócz silnika Diesel 1,6 litra i EcoBoost 1,0 litra, klienci mogą też zamówić jednostkę Diesel 1,5 litra o mocy 75 KM, która zapewnia średnie zużycie paliwa na poziomie 3,9 l/100 km. Przeglądy serwisowe wszystkich wersji odbywają się co rok lub po przejechaniu 30 000 kilometrów.
Debiutujące systemy bezpieczeństwa
Ford Tourneo Courier oferuje wcześniej niedostępne w tym segmencie systemy bezpieczeństwa, takie jak kurtyny powietrzne, poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy czy system przypominający o zapięciu pasów dla pasażerów tylnych foteli. Wszystkie te elementy są częścią rozbudowanego, standardowego pakietu bezpieczeństwa, który ponadto obejmuje poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, a także punkty mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.
Nowy Tourneo Courier jest też wyposażony w system kontroli ciśnienia w ogumieniu. Montowany standardowo elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy obejmuje system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system wspomagania nagłego hamowania, kontrolę trakcji, układ zapobiegającym przechyłowi i wywróceniu pojazdu oraz układ stabilizacji toru jazdy przyczepy (działający w połączeniu z montowanym fabrycznie hakiem holowniczym).
Model uzupełnia gamę czterech modeli Tourneo, obejmującą Forda Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect oraz Tourneo Custom.
Cennik
Ceny nowego modelu przedstawiają się następująco:
– ambiente: 1.0 EcoBoost 100 KM M5 – 57 072 zł;
– ambiente: 1.5 TDCi 75 KM M5 – 61 377 zł;
– trend: 1.0 EcoBoost 100 KM M5 – 64 022 zł;
– trend: 1.5 TDCi 75 KM M5 – 68 327 zł;
– trend: 1.6 TDCi 95 KM M5 – 70 049 zł;
– titanium: 1.0 EcoBoost 100 KM M5 – 66 543 zł;
– titanium: 1.5 TDCi 75 KM M5 -70 848 zł;
– titanium: 1.6 TDCi 95 KM M5 – 72 570 zł.
Oferty finansowe FCE Bank Polska:
– FordMultiOpcje: kredyt o niskich ratach miesięcznych z gwarancją odkupu samochodu na zakończenie umowy;
– Ford Credit: kredyt na zakup nowego Forda nawet do 100 % wartości samochodu;
– Ford Leasing: leasing, dzięki któremu możesz jeździć Fordem przy minimalnym zaangażowaniu gotówki;
– Ford Ubezpieczenia: kompleksowy pakiet ubezpieczeń z konkurencyjnymi stawkami i dużą ilością dodatkowych świadczeń.
Ford Protect – program przedłużenia gwarancji firmy Ford.