FORD: NOWY RANGER CZYLI LEPSZE OSIĄGI I PEŁEN PAKIET SYSTEMÓW

Ford_Ranger1

Nowy Ford Ranger to pick-upa który zaoferuje europejskim klientom wyższy standard, lepsze osiągi, zmniejszone zużycie paliwa i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.

Nowa, elegancka i wszechstronna wersja zaprezentowanego właśnie samochodu napędzana będzie przez zaawansowany, 2-litrowy silnik Diesla EcoBlue.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Posiada on technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), zużywa o 9 proc. mniej paliwa dzięki połączeniu z nowoczesną, 10-stopniową przekładnią automatyczną. Moc to 213 KM, a maksymalny moment obrotowy – 500 Nm. Dostępny jest z pojedynczą, przedłużoną oraz podwójną kabiną i wyposażony standardowo w napęd na cztery koła. Posiada system łączności i rozrywki SYNC 3 i wbudowany modem FordPass Connect.

Ford_Ranger2

Ranger oferuje w standardzie układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pomagający unikać kolizji lub zmniejszyć ich skutki oraz inteligentny ogranicznik prędkości. Dostępny jest także system wspomagający parkowanie, który uzupełnia istniejącą gamę zaawansowanych rozwiązań.

Modele Wildtrak, flagowe w gamie Rangera oraz luksusowe Rangery Limited oferują nowe wyposażenie klasy premium, łącznie z funkcją wspomagania podnoszenia tylnej klapy. Atuty użyteczne to: głębokość brodzenia do 800 mm oraz prześwit wynoszący 230 mm. Kąt natarcia wynoszący 29-stopni oraz 21-stopniowy kąt zejścia pozwalają kierowcy czuć się pewnie przy pokonywaniu stromych przeszkód terenowych. Zdolnościom terenowym towarzyszy możliwość uciągu przyczepy o masie do 3 500 kg, oraz ładowność do 1252 kg.

W drugiej połowie 2019 roku do klientów szukających mocnych wrażeń trafi Ranger Raptor, opracowany w dziale Ford Performance.

Ford_Ranger3

2.0-litrowy EcoBlue

Nowy, 2.0-litrowy silnik zapewnia podniesione osiągi w połączeniu z obniżonym zużyciem paliwa. Jest oferowany z:
• pojedynczą turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny – w tej wersji rozwija moc 130 KM, moment obrotowy 340 Nm; osiąga emisję od 209 g/km CO2 oraz średnie zużycie paliwa 8.0 l/100 km;
• pojedynczą turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny – w tej wersji rozwija moc 170 KM, moment obrotowy 420 Nm; osiąga emisję od 216 g/km CO2 oraz zużycie paliwa 8.3 l/100 km;
• zespołem Bi-turbo z turbosprężarką wysokiego ciśnienia o zmiennej geometrii oraz turbosprężarką niskiego ciśnienia o stałej geometrii – rozwija w tej wersji moc 213 KM, moment obrotowy 500 Nm; osiąga emisję od 228 g/km CO2 oraz zużycie paliwa 9,2 l/100 km.

Kompaktowa, specjalnie zaprojektowana pojedyncza turbosprężarka dostarcza więcej powietrza przy niskich obrotach silnika w porównaniu z poprzednim silnikiem TDCi, co daje odczucie natychmiastowej reakcji w całym zakresie obrotów. W wariancie Bi-turbo, obie turbosprężarki pracują szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych silnika, zwiększając moment obrotowy i szybkość reakcji. Przy wyższych prędkościach obrotowych mniejsza turbosprężarka nie pracuje, a większa zapewnia doładowanie wystarczające do rozwinięcia mocy maksymalnej.

Ford_Ranger4

Uzupełnieniem oferty w stosunku sześciostopniowej przekładni manualnej, jest oferowana dla wersji z silnikami 170 KM i 213 KM 10-stopniowa przekładnia automatyczna, sprawdzona w pick-upie F-150 i nowym Mustangu.

Do rekreacji ale i do pracy

Nowy Ford Ranger wprowadza zaawansowane technologie łączności. Modem pokładowy FordPass Connect sprawia, że Ranger staje się mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi, umożliwiającym podłączenie do sieci nawet 10 urządzeń bezprzewodowych.

Funkcja Vehicle Status umożliwia kierowcy zdalne monitorowanie takich parametrów, jak poziom oleju, ciśnienie w oponach i przebieg przed rozpoczęciem jazdy. Lokalizator pojazdu pomaga kierowcy znaleźć swój pojazd na zatłoczonych parkingach lub w nieznanych miejscach, które odwiedza podczas pracy. Możliwe jest zamykanie/ otwieranie on-line, pozwalające na przekazanie dostępu do samochodu innym współpracownikom.

Ford_Ranger5

Wśród innych rozwiązań należy wymienić system informacji i rozrywki Ford SYNC 3, którym można sterować za pomocą prostych poleceń głosowych, albo przesuwając palcem po 8-calowym wyświetlaczu dotykowym. Z punktu widzenia operatorów flot ważny jest także system Ford MyKey.

Systemy asystujące kierowcy

Nowe auto oferuje w standardzie Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz inteligentny tempomat. Technologia wykrywania pieszych korzysta z śledzącej przestrzeń przed samochodem kamery i radaru. System automatycznie uruchamia hamulce, jeśli wykryje zagrożenie kolizją.

Inteligentny tempomat łączy w sobie technologię ograniczania prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych. Steruje się nim za pomocą przycisków na kierownicy. System używa kamery zamontowanej na przedniej szybie. Ranger oferuje też system dostępu bezkluczykowego oraz uruchamianie silnika przyciskiem. Zamek tylnej klapy jest teraz zintegrowany z centralnym zamkiem samochodu. System wspomagający parkowanie nie wymaga od kierowcy operowania kierownicą.

Ford_Ranger6

Kolejne systemy wspomagające to: ostrzegania przed zmianą pasa ruchu, utrzymania na wybranym pasie ruchu, przednie i tylne czujniki parkingowe, kamera cofania, system stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją ograniczenia ryzyka wywrócenia pojazdu i z funkcją kontroli kołysania przyczepy.

Zawieszenie zmodyfikowano pod kątem bardziej komfortowego podróżowania. Twardość sprężyn i tłumienie zostały tak dobrane, aby każda z wersji zachowała własną charakterystykę jazdy i prowadzenia samochodu.

Nowoczesny wygląd

Zmiany obejmują przedni zderzak z nową kratą chłodnicy, w której dotychczasowy centralny poziomy element został podzielony wzdłuż na dwie smukłe sekcje. W palecie oferowanych lakierów znalazły się nowe kolory premium Diffused Silver i Blue Lightning, a wyższe wersje wyposażeniowe posiadają w standardzie oświetlenie ksenonowe oraz dzienne światła w technologii LED. Wnętrze jest teraz dostępne w kolorystyce czarnego hebanu.

Ford_Ranger7

Ranger Limited otrzymał czarne skórzane siedzenia i 17-calowe koła aluminiowe o wyróżniającym wzorze. Model Wildtrak otrzymał wyjątkowy kolor nadwozia Saber Orange. Obie wersje są wyposażone w system wspomagający podnoszenie tylnej klapy, w którym zastosowano drążek skrętny.

Ford odnotował w Europie, w roku 2018, najlepszy w segmencie wynik sprzedaży Rangera, sięgający 51 500 sztuk, co dało wzrost o ponad 15 proc. w stosunku do roku 2017. W Polsce miniony rok zakończył się rekordowym wynikiem sprzedaży 911 szt.