Prezentacja nowego Forda Mustang odbyła się on-line. Firma ujawnia, że w otrzymała już ponad 2200 zamówień na samochód, a zaczęto je zbierać w tym roku po ogłoszeniu, iż będzie dostępny także na rynku europejskim.
Ford Mustang pojawi się w europejskich salonach sprzedaży po raz pierwszy w swojej 50-letniej historii. Będzie dostępny z silnikiem V8 o pojemności 5.0 l o mocy 421 KM, który dysponuje momentem obrotowym 524 Nm, lub też z bardziej oszczędnym silnikiem EcoBoost o pojemności 2,3 litra, oferującym 317 KM oraz 434 Nm momentu obrotowego.
Zobacz także:
AUDI: NOWE RS3 SPORTBACK – DO SETKI W 4,3 SEKUNDY
Model Fastback z silnikiem 5,0 litra V8 z sześciobiegową przekładnią manualną osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego po 4,8 sekundy – szybciej, niż jakikolwiek Ford oferowany w Europie od czasu małoseryjnego supersamochodu Ford GT sprzedawanego od 2005 roku. Auto z silnikiem 2,3 litra EcoBoost z nadwoziem Fastback i przekładnią manualną osiąga 100 km/h w czasie 5,8 sekundy.
Kierowca Forda Mustanga może dostosować osiągi samochodu do swojego nastroju i warunków drogowych korzystając z wyboru trybu jazdy, a jeśli znajdzie się na zamkniętym dla ruchu publicznego torze, może użyć aplikacji wyścigowych do monitorowania osiągów. Błyskawiczny start możliwy jest przy użyciu technologii jego kontroli. Na zakrętach przeciążenia mogą dochodzić do 0,97 g.
NA DROGĘ I NA TOR
Wysokie osiągi silników są wspierane przez standardowo montowany w wersji europejskiej pakiet wyposażenia Performance Pack, który zawiera wzmocnione hamulce i układ chłodzenia dostosowany do szybkiej jazdy. Sportowe doznania, których oczekują nabywcy Forda Mustanga, będą intensywniejsze dzięki optymalizacji dynamiki jazdy, osiągniętej dzięki wyrafinowanym rozwiązaniom zastosowanymi w zawieszeniu kół i strukturze nadwozia.
Wyboru trybu jazdy dokonuje się za pomocą przełączników umieszczonych na konsoli środkowej, co zmienia nastawy elektronicznej kontroli stabilności AdvanceTrac, modyfikuje reakcje przepustnicy, programu automatycznej zmiany biegów i wspomagania kierownicy, dopasowując je do wybranego trybu jazdy normalnej, Sport+, jazdy torowej lub na śniegu i mokrej nawierzchni. Regulowana jest również intensywność działania układu wspomagania kierownicy, co umożliwia kierowcy wybranie trybu Normal, Comfort lub Sport.
W celu zapewnienia kierowcom maksimum satysfakcji na torze wyścigowym, Ford Mustang otrzymał także aplikacje wyścigowe, które można obsługiwać za pomocą przełączników umieszczonych na kierownicy i obserwować wyniki na wyświetlaczu tablicy wskaźników. Wśród aplikacji znalazł się akcelerometr, timer do mierzenia czasów przyspieszania i miernik hamowania, rejestrujący długość drogi hamowania i czas hamowania, licząc od określonej przez kierowcę prędkości.
W samochodach z silnikiem V8 5,0 litra i manualną przekładnią dostępny będzie system kontroli startu Launch control, który utrzymuje obroty silnika na ustawionym wcześniej poziomie z zakresu od 3000 obr./min. do 4500 obr./min. przy pedale przyspieszenia wciśniętym „do deski”.
Po zwolnieniu sprzęgła moment napędowy przekazywany na tylne koła jest ograniczany do wartości pozwalającej uzyskać maksymalną przyczepność kół do nawierzchni, co zapewnia szybkie i powtarzalne przyspieszanie ze startu zatrzymanego. W samochodzie z silnikiem V8 5,0 litra można także otrzymać elektroniczny system Line Lock, który pozwala na zahamowanie jedynie przednich kół, umożliwiając odpowiednie dogrzanie tylnych opon.
Ford Mustang posiada w pełni niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół zapewniające sportową dynamikę i komfort jazdy. Wielodrążkowe zawieszenie tylne zapewnia optymalny komfort jazdy i przyczepność do nawierzchni, natomiast przednie zawieszenie z kolumnami McPherson i dwuprzegubowymi wahaczami umożliwia zastosowanie dużych i odpowiednio potężnych hamulców, które nie zakłócają reakcji samochodu przekazywanych poprzez układ kierowniczy.
Struktura nadwozia jest o 28 proc. sztywniejsza, niż w Mustangu poprzedniej generacji. Na oś przednią przypada 54 proc. masy samochodu z silnikiem V8 5,0 litra oraz 53 proc. przy silniku EcoBoost 2,3 litra, co łącznie przekłada się na przewidywalne i precyzyjne zachowanie pojazdu na drodze.
Lekkie materiały zastosowano wykonując z aluminium między innymi pokrywę silnika, przednie błotniki, zawieszenie, przekładnię i hamulce. Stal wysokiej wytrzymałości, spawanie laserowe
i technologia hydroformowania przyczyniły się do uzyskania wyższej sztywności nadwozia służącej zarówno poprawie wrażeń z jazdy, jaki i bezpieczeństwa.
KLASYCZNY STYL I NOWOCZESNE WYPOSAŻENIE
Nowy Ford Mustang dostępny z nadwoziami Fastback i Convertible, z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi i automatycznymi otrzymał wiele klasycznych elementów stylistycznych, jak przestrzenne trójbelkowe światła tylne, charakterystyczny trapezoidalny wlot powietrza i pas przedni przypominający rozwarte szczęki rekina.
Ford rozpoczął produkcję Mustanga w europejskiej specyfikacji w swoim zakładzie Flat Rock w amerykańskim stanie Michigan, oferując 10 kolorów nadwozia, 19-calowe obręcze kół w wyposażeniu standardowym, automatycznie sterowane reflektory ksenonowe HID, dwustrefową klimatyzację, tylne lampy wykonane w technice LED oraz tylny dyfuzor.
Ponadto standardowe wyposażenie obejmuje system audio z dziewięcioma głośnikami i głosowym sterowaniem SYNC 2 oraz 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Ford Mustang będzie dostępny w Europie wyłącznie na zamówienie w nowych salonach FordStore, które otwierane są na całym kontynencie, przede wszystkim w rejonach dużych aglomeracji.
Pierwsze samochody trafią do europejskich salonów w lipcu, a w Wielkiej Brytanii samochody będą dostępne od października 2015 roku.