Firma Ford Motor Company zaprezentowała nowego Forda Mustang, który wejdzie do sprzedaży w Europie po blisko 50 latach produkcji. Debiut odbył się podczas specjalnego wydarzenia pod hasłem „Go Further”.
Do Barcelony przybyło na pokaz około 2 500 zaproszonych dilerów, pracowników Forda i przedstawicieli mediów. Nowy Ford Mustang zadebiutował jednocześnie na czterech kontynentach i w sześciu miastach.
Zobacz także:
PREMIERY
Nowy Ford Mustang w wersji fastback i cabrio oferuje światowej klasy osiągi oraz wysoką jakość.
– Ford Mustang wyzwala emocje, jak żaden inny samochód. Charakterystyczny wygląd i dźwięk Forda Mustang, a także jego osiągi inspirują nawet te osoby, które nigdy nie siedziały za jego kierownicą. Ford Mustang to więcej, niż tylko samochód – to serce i dusza Forda – powiedział Raj Nair, wiceprezes Ford Motor Company ds. globalnego rozwoju produktu.
Od momentu debiutu w 1964 roku sprzedano ponad 9 milionów egzemplarzy Forda Mustang. To jeden z 25 nowych samochodów, które Ford zaprezentuje w Europie w ciągu najbliższych pięciu lat.
Stylistyka
Płynna stylistyka Forda Mustang w wersji fastback i cabrio podkreśla charakter modelu, zachowując elementy typowego Mustanga. Wśród nich znalazły się: długa, wyprofilowana maska silnika oraz krótki tył o nowoczesnych kształtach.
Kluczowe element stylizacyjne, definiujące charakter nowego Forda Mustang:
• nisko poprowadzona linia dachu i szeroka sylwetka;
• elegancki profil uzyskany dzięki mocno pochylonej przedniej i tylnej szybie;
• trójwymiarowe reflektory;
• nowoczesny i agresywny kształt przedniego pasa.
Właściciele Forda Mustang cabrio docenią standardowy, wielowarstwowy dach płócienny, który zapewnia wysoki komfort akustyczny w kabinie pasażerskiej. Po otwarciu dach tworzy z nadwoziem płynną linię, sprzyjającą podróżowaniu pod gołym niebem.
Duże, czytelne wskaźniki umieszczone w przestronnym wnętrzu inspirowanym wyglądem kokpitu samolotu przekazują kierowcy wszelkie niezbędne informacje, natomiast ergonomicznie rozmieszczone przełączniki zapewniają łatwą obsługę pokładowych systemów. Duża szerokość nadwozia w połączeniu z nowym tylnym zawieszeniem przyczyniła się do zwiększenia miejsca na wysokości ramion i bioder pasażerów oraz do powiększenia bagażnika, w którym zmieszczą się teraz dwie torby golfowe.
Silniki
Obok uznanego silnika V8 o pojemności 5 litrów – rozwijającego ponad 426 KM i 529 Nm momentu obrotowego – Ford oferuje w Fordzie Mustang nową, zaawansowaną technologicznie jednostkę 2,3 litra EcoBoost. Ten turbodoładowany silnik zapewnia doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa, którego oczekują klienci z Europy.
Silnik 2,3 litra EcoBoost zapewnia doskonałe osiągi, wykorzystując w tym celu bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu oraz turbodoładowanie. Unikatowy kolektor dolotowy i specjalna konstrukcja turbosprężarki pozwalają uzyskać 309 KM mocy i 407 Nm momentu obrotowego. Automatyczna skrzynia biegów oferowana w opcji jest dostępna w połączeniu z łopatkami do zmiany przełożeń montowanymi przy kierownicy, dzięki którym kierowca może cieszyć się komfortem podróżowania i pełną kontrolą nad pojazdem.
Właściwości jezdne
Nowy Ford Mustang otrzymał nowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Rama pomocnicza umieszczona z przodu usztywnia przednią strukturę, przyczyniając się jednocześnie do obniżenia masy auta. Element ten tworzy również silną podstawę do uzyskania precyzyjnego prowadzenia kół, co poprawia właściwości jezdne i komfort podróżowania.
Nowe przednie kolumny MacPhersona z podwójnym przegubem kulowym umożliwiły zastosowanie większych i wydajniejszych hamulców. Fordy Mustang GT wyposażone zarówno w jednostkę 2,3 litra EcoBoost, jak i w silnik V8 otrzymają wyczynowy układ hamulcowy oferowany w Europie ze standardowymi obręczami aluminiowymi o średnicy 19 cali.
Z tyłu pracuje nowe niezależne zawieszenie typu „integral-link”, którego geometria, sprężyny, amortyzatory i tuleje zostały specjalnie zmodyfikowane i zestrojone pod kątem wysokich osiągów i z uwzględnieniem warunków drogowych w Europie, gdzie samochody poruszają się z dużymi prędkościami. Nowe aluminiowe tylne przeguby redukują masę nieresorowaną, zapewniając wyższy komfort jazdy i lepsze prowadzenie.
Inteligentne technologie
Nowy Ford Mustang został wyposażony w liczne nowoczesne technologie i systemy, zapewniające kierowcy precyzyjne informacje, pełną kontrolę nad samochodem oraz rozbudowane możliwości przyłączeniowe.
Podczas jazdy krętą boczną drogą lub po torze wyścigowym kierowca może użyć przełączników „Selectable Drive Modes” umieszczonych na konsoli centralnej, aby dostosować siłę wspomagania układu kierowniczego, reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy, tworząc idealnego Forda Mustang, przystosowanego do każdej sytuacji drogowej.
Opracowany przez Forda zaawansowany układ kontroli stabilności został zestrojony pod kątem uzyskania maksymalnej dynamiki, oferując m.in. układ TVC poprawiający stabilność na zakrętach, który w zależności od sytuacji przekazuje moc do odpowiedniego koła, aby utrzymać auto na obranym torze jazdy. Z kolei układ „launch control” oferowany standardowo w Fordzie Mustang GT z manualną skrzynią biegów pozwala na uzyskanie za każdym razem płynnego, dynamicznego przyspieszenia ze startu zatrzymanego.
Wyposażenie Forda Mustang obejmuje samochodowy system komunikacji SYNC z systemem sterowania głosem Voice Control oraz ekran dotykowy, służący do sterowania funkcjami pokładowego systemu rozrywkowego. W europejskich wersjach Forda Mustang będzie również oferowana nawigacja satelitarna z 8-calowym, kolorowym ekranem centralnym oraz systemem audio z 12 głośnikami.
17 kwietnia 2014 roku Ford będzie obchodził pięćdziesiątą rocznicę powstania oryginalnego Forda Mustang. Model ten będzie nadal produkowany w Stanach Zjednoczonych w fabryce Flat Rock Assembly Plant.