Do sprzedaży w Europie na początku 2021 roku wejdzie nowy Mustang Mach-E. To pierwszy seryjnie produkowany elektryczny samochód Forda.
Pierwszy w rodzinie SUV z energooszczędnym układem napędowym zasilanym z akumulatora oferuje świetne osiągi.
Zobacz także:
Nowe auto jest oferowane do wyboru z jednym silnikiem i z napędem na tylne koła lub z dwoma silnikami i z napędem na cztery koła, zapewniającym porównywalne z supersamochodami przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. Jest też wybór pomiędzy wersją z akumulatorami zapewniającymi standardowy lub rozszerzony zasięg jazdy – większy oferuje zasięg do 610 km (tryb WLTP) pomiędzy ładowaniami.
Mustang Mach-E otwiera również nowe możliwości dzięki najbardziej zaawansowanym rozwiązaniom w zakresie komfortu i wspomagania kierowcy. System SYNC nowej generacji uczy się na podstawie zachowań kierowców. Funkcja “telefon jako kluczyk” umożliwia bezproblemowe wprowadzanie danych za pomocą klawiatury telefonu, rozpoznając smartfon właściciela samochodu, bez konieczności korzystania z pilota, czy mechanicznego kluczyka.
Funkcja może dokładniej obliczyć zasięg jazdy, korzystając z danych w chmurze. Każdy Mustang Mach-E oferuje tryby jazdy Szept, Aktywność i Nieokiełznanie, które dopasowują dynamikę jazdy i wrażenia pasażerów do nastroju kierowcy. Pięciomiejscowy SUV z nadwoziem w stylu coupe z czasem otrzyma zdalne, bezprzewodowe, aktualizacje oprogramowania (Over- the- Air).
Niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w standardowy akumulator litowo- jonowy zapewniający 68 kWh pojemności użytkowej, czy też w akumulator o pojemności 88 kWh, jest on umieszczony centralnie pomiędzy osiami pod podłogą, co zapewnia niskie położenie środka ciężkości. Zaawansowany aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą reguluje temperaturę pracy akumulatora.
Mustang Mach-E z napędem na tylne koła dostarcza moc maksymalną 269 KM przy akumulatorze standardowym i 294 KM przy powiększonym . Maksymalny moment obrotowy 430 Nm zapewnia przyspieszenia 0-100 km/h w czasie od 6,1 do 6,2 sek. Auto z napędem na cztery koła osiąga odpowiednio moc 269 KM i 351 KM oraz 580 Nm momentu. Przyspieszenie 0-100 km/h to 5,1 – 5,6 sek.
Mach-E First Edition jest standardowo wyposażony w napęd na cztery koła oraz powiększony akumulator i zasięg. Moc maksymalna wynosi 351 KM, maksymalny moment obrotowy osiąga 580 Nm, a przyspieszenia 0-100 km/h zajmuje mu 5,1 sek. Wersja GT jest standardowo wyposażony w napęd 4×4 i powiększony akumulator, dysponuje mocą maksymalną 487 KM i momentem obrotowym 860 Nm. Od 0-100 km/h auto rozpędza się w czasie 3,7 sek.
Układ napędu na wszystkie koła Mach-E przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś. Przygotowane specjalnie dla Europy charakterystyki amortyzatorów, sprężyn, drążków stabilizujących, układu kierowniczego i napędowego zostały dostosowane do typowych dla Starego Kontynentu węższych, bardziej krętych dróg i wyższych limitów prędkości.
Producent oferuje nabywcom nowego modelu opcjonalny zestaw Ford Connected Wallbox, by ładowanie z domu było szybsze. Dostępna w wersjach 7,4 kW i 11 kW, ładowarka ścienna może doładować baterię od 10 do 80 proc. w ciągu około 6 godzin. Nabywcy Mustanga Mach-E otrzymają również w standardzie dwa kable ładujące. Zapewniono również kompatybilność ze standardem szybkiego ładowania prądem stałym (119 km zasięgu w ciągu około 10 min.).
Mach-E oferuje możliwość kontrolowania jazdy za pomocą jednego pedału.
Płynnie współpracujące systemy
Debiutujący system SYNC nowej generacji, umożliwia dostosowanie ponad 80 ustawień, od temperatury w kabinie i pozycji fotela, po oświetlenie wewnętrzne, dzięki czemu każda podróż dostarcza bardziej osobistych przeżyć. Zaawansowane rozpoznawanie mowy w trybie konwersacji jest w stanie zrozumieć naturalne, potoczne zdania w 15 językach europejskich.
15,5 calowy wyświetlacz dotykowy posiada uproszczony interfejs.
Zaawansowany jest pakiet dostępnych rozwiązań wspomagających kierowcę. Zaawansowane systemy i rozwiązania, to między innymi:
• inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go;
• asystent parkowania;
• pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania;
• system utrzymania na wybranym pasie ruchu z asystentem martwego pola lusterek.
Dostępny opcjonalnie panoramiczny stały dach szklany ma swój sekret: specjalną szklaną powłokę, chroniącą przed promieniowaniem podczerwonym.
Zamawiający model Mach-E otrzymają roczny bezpłatny dostęp do sieci szybkiego ładowania Ionity.