Nowy Ford Mustang wjedzie na drogi w Europie z uatrakcyjnioną stylistyką, wydajniejszym silnikiem i zawieszeniem, wyposażony w najnowsze funkcje wspomagające kierowcę.
Samochód dostępny będzie jako fastback lub kabriolet (convertible). Mocny profil nadwozia (w 11 dostępnych kolorach) otrzymał bardziej wyrafinowaną aerodynamikę i jest wzbogacony techniką oświetlenia LED oraz paletą nowych obręczy kół z lekkich stopów.
Zobacz także:
5-litrowy silnik V8 Forda Mustanga zapewnia teraz moc 450 KM i w połączeniu z nową 10-biegową automatyczną przekładnią Forda jest w stanie zapewnić przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 4,3 sekundy. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów wyposażona jest teraz w technikę dopasowania prędkości obrotowej, która zapewnia płynniejsze i szybsze redukcje biegów, którym towarzyszą charakterystyczne „strzały” silnika.
Prowadzenie Mustanga jest jeszcze bardziej precyzyjne dzięki nowemu, regulowanemu zawieszeniu MagneRide i możliwości wyboru trybu jazdy, w tym nowego, konfigurowanego przez kierowcę trybu „My Mode”. Nowy sportowy układ wydechowy z aktywnym zaworem spalin dysponuje także innowacyjnym Trybem Dobrego Sąsiada (Good Neighbour Mode) do jazdy wczesnym rankiem lub późną nocą bez niepokojenia sąsiadów.
Systemy wspomagające kierowcę, w tym asystent ochrony przed kolizjami z funkcją wykrywania pieszych oraz system utrzymywania pasa ruchu ułatwiają kierowcy prowadzenie.
DESIGN
Nadwozie nowego Forda Mustanga nabrało bardziej eleganckiego, sportowego wyglądu. Profil maski jest teraz niższy, a dzięki znajdującym się na niej wlotom powietrza i zmienionemu dolnemu wlotowi powietrza, przód wygląda bardziej agresywnie. Zmiany te poprawiły również aerodynamikę nadwozia. Dodano większy przedni splitter, który zwiększa siłę docisku.
Osłony progów bocznych za przednimi nadkolami poprawiają przepływ powietrza, zmniejszając opór powietrza nawet o 3 procent. Spektakularna stylizacja tylnej części została dodatkowo wzmocniona przez zmieniony zderzak i dyfuzor, mieszczący standardowe poczwórne końcówki wydechu 5-litrowego silnika V8. Ponadto Mustang jest teraz oferowany z nowym opcjonalnym spojlerem bagażnika, który zapewnia jeszcze bardziej sportowy profil.
Energooszczędne reflektory Mustanga, światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i kultowe, trójwymiarowe tylne światła w formie trzech pasków, wszystkie w technice LED, są wyposażeniem standardowym każdej wersji w Europie. Opcjonalnie dostępne są światła przeciwmgielne, również wykonane w technice LED. Ramki przednich reflektorów zostały przestylizowane, aby odzwierciedlić trapezoidalny kształt górnego przedniego wlotu powietrza.
Szerszy zakres dostępnych opcji wyposażenia umożliwi nabywcom nowego auta wyraźniejsze wyrażenie swoich indywidualnych preferencji. Dostępne są trzy nowe, mocne, metalizowane kolory – Kona Blue, Orange Fury i Royal Crimson, a klienci, którzy chcą wyróżnić swojego Mustanga, mogą dodać wyścigowe pasy dostępne w kolorach białym lub czarnym. Nowe 19-calowe kute z lekkiego stopu obręcze kół, oferowane są w wielu wersjach wykończenia.
Wnętrze Mustanga nabrało charakteru bliższego segmentowi premium. Miękkie w dotyku materiały zastosowano w tapicerce drzwi, a wykończenie klamek wewnętrznych wykonano z aluminium. Konsola centralna otrzymała nowe, ręcznie zszywane, miękkie w dotyku poszycie, wykończone szwami w kontrastowym kolorze, zapewniającymi bardziej dynamiczny i elegancki wygląd. Ramka zestawu wskaźników dostępna jest z aluminiowym wykończeniem w czterech nowych wersjach.
Nowy przycisk uruchamiania silnika pulsuje na czerwono od momentu odblokowania drzwi, aż do rozruchu silnika. Przy tempie 30 pulsów na minutę przycisk „start” wskazuje tętno spoczynkowe.
Pakiet wyposażenia wnętrza Carbon Sport dostępny jest dla całej gamy modeli, a w jego skład wchodzą przypominające zamsz boczki drzwi i elementy tapicerki siedzeń wykonane z Alcantary, a także ramka zespołu wskaźników i gałka zmiany biegów z fakturą włókna węglowego. Skórzane, ogrzewane i chłodzone fotele oraz podgrzewana kierownica są również dostępne po raz pierwszy dla całej gamy modelowej, zapewniając najwyższy komfort podróży.
Klienci, którzy zdecydują się na skórzane wyścigowe fotele Recaro, mają teraz do wyboru trzy kolory: Show Stopper Red, Midnight Blue i Ebony.
OSIĄGI
Nowe układy napędowe, podwozie i nowinki techniczne umożliwiają Mustangowi dostarczanie jeszcze bardziej satysfakcjonujących wrażeń. Silnik V8 o pojemności 5-litrów został zmodernizowany, by zapewnić większą moc i wyższe maksymalne obroty. Moc maksymalną wynoszącą 450 KM i moment obrotowy 529 Nm uzyskano dzięki wprowadzeniu nowego podwójnego wtrysku paliwa – wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego i niskociśnieniowego wtrysku do kolektora.
To również zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach, a w połączeniu z 10-biegową przekładnią automatyczną zapewnia zużycie paliwa wynoszące 12,1 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 270 g/km.
Oszczędniejszy 2,3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost zapewnia 290 KM mocy i 440 Nm momentu obrotowego, zużycie paliwa wynosi 9,0 l/100 km, a emisja CO2 została ograniczona do 199 g/km, gdy silnik współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną.
Silnik oferuje więcej dynamiki i bardziej ekscytujące wrażenia zza kierownicy dzięki funkcji overboost polegającej na chwilowym zwiększaniu ciśnienia turbodoładowania przy intensywnym przyspieszeniu, aby zapewnić dodatkowy impuls doładowania po każdej zmianie biegu na wyższy.
Oba silniki mogą być wyposażone w nowe, 10-biegowe automatyczne i sześciobiegowe manualne skrzynie biegów. Przetestowana na trasach o długości ponad 6 milionów kilometrów, zaawansowana, nowa przekładnia automatyczna oferuje większą oszczędność paliwa dzięki konstrukcji zapewniającej niskie straty tarcia i funkcji Auto Start-Stop. Dodatkowo łopatki zmiany biegów umieszczone na kierownicy pozwalają kierowcy na pełną kontrolę sytuacji.
Sześciostopniowa przekładnia manualna Forda została dodatkowo udoskonalona – wyposażona w nową technikę wyrównywania obrotów.
Funkcja kontroli startu (Launch Control) zapewnia maksymalne wykorzystanie przyczepności kół podczas ruszania. Elektronicznie realizowana funkcja „Line Lock”, blokująca tylko przednie hamulce, pozwalająca na buksowanie w miejscu tylnych kół i rozgrzanie opon przed startem, jest teraz standardem zarówno z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost, jak i 5,0-litrowym silnikiem V8.
Na nowo skalibrowane amortyzatory poprawiają stabilność w zakrętach, a tylne zawieszenie usztywniane jest przegubem poprzecznym, który zmniejsza niepożądane ruchy nadwozia względem kół, co mogłoby prowadzić do kołysania nadwozia. Grubsze stabilizatory zapewniają lepszą kontrolę przechyłów nadwozia. Nowy opcjonalny system amortyzatorów MagneRide zapewnia błyskawiczną reakcję na zmieniające się warunki drogowe. Czujniki monitorujące warunki zewnętrzne tysiąc razy na sekundę, umożliwiają bardzo precyzyjną regulację tłumienia.
Obecnie oferowane są dwa nowe tryby jazdy. Oprócz trybów jazdy Normal, Sport, Track oraz Snow/ Wet, dostępny będzie tryb Drag Strip (optymalizujący osiągi pod kątem zapewnienia maksymalnych przyspieszeń przy ruszaniu ze startu zatrzymanego i w wyścigach na ¼ mili) oraz My Mode (umożliwia kierowcy wybór własnych preferowanych ustawień dotyczących osiągów, dynamiki i dźwięku wydechu).
Kierowcy mogą po raz pierwszy dostosować intensywność dźwięku układu wydechowego Mustanga do swoich nastrojów. Innowacyjny Tryb Dobrego Sąsiada można zaprogramować tak, aby automatycznie ograniczał głośność wydechu we wcześniej zaprogramowanych porach dnia, unikając w ten sposób zakłócania spokoju sąsiadów.
SYSTEMY
Nowy Ford Mustang będzie oferowany z kompleksową gamą rozwiązań wspomagających kierowcę, w tym z asystentem ochrony przed kolizjami i z funkcją wykrywania pieszych. Po raz pierwszy będzie posiadał tempomat adaptacyjny i ostrzeganie o zbyt małym odstępie od poprzedzającego samochodu, jak również z system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu i asystenta utrzymywania pasa ruchu. Rozwiązania przyczynią się do poprawy oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP.
Konfigurowany, w pełni cyfrowy 12-calowy zestaw wskaźników LCD wyświetla ekrany informacyjne zoptymalizowane tak, by współgrały z wybranym trybem jazdy, podobnie jak to jest w super- samochodzie Ford GT. Konfiguracja zestawu wskaźników zmieni się automatycznie po zmianie trybu jazdy w jednym z siedmiu kolorów. Kierowcy zobaczą pierwszą w branży animację w stylu gry komputerowej po aktywacji funkcji blokady przednich hamulców „Line Lock”.
Nowe auto wyposażone jest również w system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3.
Nowa specjalna edycja Mustang Bullitt oddaje hołd Mustangowi GT Fastback, który wystąpił w filmie ze Stevem McQueenem w roli tytułowej. Dostępny w kolorze Shadow Black lub klasycznym Dark Highland Green, Mustang jest napędzany wzmocnionym 5.0-litrowym silnikiem V8, który zapewnia moc 464 KM i moment obrotowy 529 Nm.
– Nic nie uchwyciło lepiej ducha Mustanga i fascynacji tym modelem, jak niesamowity pościg w filmie Bullitt. Nowa wersja będzie zawierała podobny ładunek emocji, gdy trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku – mówi Steven Armstrong, prezes grupy Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Ford Motor Company.