Ford Fiesta ST – najszybszy na świecie produkcyjny niewielki samochód – wszedł na rynek z dużym impetem. Od marca tego roku miłośnicy hot hatchy złożyli na ten model 3 000 zamówień.
Klienci z Wielkiej Brytanii kupili ponad połowę wszystkich egzemplarzy wydanych do tej pory. Drugi najlepszy wynik pod tym względem sprzedaży uzyskano w Niemczech, a trzeci w Szwajcarii.
Zobacz także:
Nowy Ford Fiesta ST, opracowany przez zespół Ford Team RS, czyli europejski oddział grupy Global Performance Vehicle wchodzącej w skład struktur Ford Motor Company, jest wyposażony w silnik benzynowy 1,6 l EcoBoost o mocy 182 KM, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy i pozwala na rozwinięcie maksymalnej prędkości 220 km/h. Doskonałe osiągi to również zasługa zastosowania zaawansowanego układu zawieszenia.
Model ten wydziela 138 gramów CO2 na kilometr – oznacza to 20-procentową redukcję emisji dwutlenku węgla w porównaniu z Fordem Fiesta ST poprzedniej generacji, mimo zwiększenia mocy silnika w nowym modelu o 20 procent.
– Nowa Fiesta ST została doskonale przyjęta na rynku, co pozwala nam twierdzić, iż mamy do czynienia z wyjątkowym samochodem. Jesteśmy dumni z naszego zespołu ekspertów ds. rozwoju produktu, który stworzył pojazd uznany przez najważniejszych krytyków w branży za doskonały i przystępny cenowo – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi serwisowej, Ford of Europe.
W zeszłym miesiącu zespół ekspertów Forda z oddziału ds. dynamiki pojazdów, który opracował Forda Fiesta ST, zdobył nagrodę “Dynamics Team of the Year” w międzynarodowym konkursie Vehicle Dynamics International Awards 2013 (VDI). Z kolei David Put, specjalista ds. dynamiki pojazdów w zespole Ford Team RS zdobył wyróżnienie “Dynamicist of the Year“.
Nowy Ford Fiesta ST został wyposażony w specjalne zawieszenie, dostrojony układ kierowniczy i hamulcowy oraz zmodyfikowany układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach. Na pokładzie znajduje się także system inteligentnego kluczyka (MyKey) oraz funkcja Emergency Assistance.
Fiesta ST odznacza się dużą, trapezoidalną osłoną chłodnicy o unikatowej konstrukcji w kształcie plastra miodu, dynamicznym tylnym dyfuzorem, a także pełnym “body kitem” nadwozia typu ST. Najbardziej popularnym kolorem lakieru wśród klientów jest Spirit Blue (27 procent wszystkich zamówień). W drugiej kolejności nabywcy wybierali odcienie Frozen White i Race Red.
Ponad 60 procent klientów wybrało skórzane wnętrze Smoke Storm Torino w kolorze Charcoal Black, stanowiącym doskonałe uzupełnienie karbonowych wstawek w desce rozdzielcze, aluminiowych pedałów i aluminiowej dźwigni zmiany biegów oraz kierownicy ST i foteli Recaro. 90 procent nabywców zamówiło 17-calowe obręcze aluminiowe Rado Grey z czerwonymi zaciskami hamulcowymi, natomiast 19 procent kupujących wybrało radio Sony DAB z opcjonalnym systemem nawigacji i 5-calowym kolorowym ekranem.
– Modele wystawione w salonach sprzedaży przyciągają wiele uwagi; klienci chcą usiąść za kierownicą, doświadczyć „ducha” Forda Fiesta ST i porozmawiać o osiągach auta. Codziennie przyjmujemy dużą liczbę zapytań odnośnie tego modelu – powiedział John Leeman, dyrektor ds. operacyjnych Ford Retail przy największej grupie dilerów Forda w Wielkiej Brytanii.
Ford Fiesta ST idzie w ślady Forda Focus ST, który pojawił się w sprzedaży latem 2012 roku i również odniósł sukces rynkowy. Samochód wyposażony w 250-konny silnik EcoBoost o pojemności 2 litrów w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku był najlepiej sprzedającym się hot hatchem – w ręce klientów trafiło 2100 egzemplarzy tego modelu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.