Ford zaprezentował nowy rodzinny model Focus, charakteryzujący się wyrazistą, nową stylistyką i oszczędnymi, zelektryfikowanymi układami napędowymi.
Nowy Focus to także zaawansowane systemy łączności i wspomagania kierowcy, zaprojektowane z myślą o dostarczaniu większej przyjemności z posiadania i prowadzenia samochodu.
Zobacz także:
Nowa odsłona filozofii projektowania „zorientowanego na człowieka” nadaje nadwoziu Focusa więcej pewności siebie i odwagi, co widać najlepiej w szczególnie wyrazistych stylistycznie wariantach Titanium, ST-Line X i Active X. Każdy z nich zyskuje unikalne elementy wzornicze, które wyrażają ich indywidualną osobowość, a opcjonalny pakiet X Pack wnosi bogate wyposażenie i detale kusząc luksusem i ekskluzywnością.
W nowym Focusie debiutuje kolejna generacja systemu SYNC 4 Forda, dzięki czemu system trafi do większej liczby klientów niż kiedykolwiek wcześniej, umożliwiając nawigację skomunikowaną z chmurą i podobnie włączone w sieć sterowanie głosowe ze zrozumieniem języka naturalnego. SYNC 4 jest obsługiwany przez zupełnie nowy, największy w tym segmencie rynkowym, poziomy ekran centralny, o przekątnej 13,2 cala, z intuicyjnym interfejsem zaprojektowanym tak, by nie sprawiało problemów korzystanie z szerokiego spektrum funkcji związanych z prowadzeniem i komfortem. Zastosowano rozwiązania umożliwiające bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up, które z biegiem czasu poprawiają funkcjonalność samochodu.
Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, wprowadzone po raz pierwszy do Focusa, obejmują asystenta martwego pola, który wykrywa niewidoczne w lusterkach pojazdy zbliżające się z tyłu i w przypadku ryzyka kolizji aplikuje moment obracający kierownicę, by ostrzec kierowcę i skłonić go do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.
Nowy Focus również po raz pierwszy otrzymał opcję automatycznej skrzyni biegów dla oszczędnych, hybrydowych układów napędowych EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferujących moc do 155 KM. Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Powershift sprawia, że jazda staje się mniej stresująca, zwłaszcza w ruchu miejskim, nie wspominając o korkach, a jednocześnie stanowi dopełnienie elektrycznie wzmocnionych osiągów hybrydowego układu napędowego i wpływa na uzyskanie typowej dla Focusa przyjemności z jazdy.
Ford zwiększył również praktyczność przestrzeni ładunkowej, liczącej 653 litrów w Focusie Kombi i zgodnie z sugestiami klientów wprowadził nową „strefę wodoodporną” oraz łatwe do czyszczenia wykładziny dywanowe i osłony boczne, a także pionowy podział zapewniający prostą i wygodną organizację przestrzeni bagażowej. Oferowany jest również przestronny i praktyczny pięciodrzwiowy hatchback.
Ford zaprezentował także nowego Focusa ST, opracowanego przez dział Ford Performance. Focus ST, wyróżniający się nową sportową stylistyką nadwozia, nowymi wzorami felg aluminiowych, przyciągającym wzrok lakierem Mean Green oraz zupełnie nowymi, opracowanymi przez Forda fotelami Performance Seats, jest nadal oferowany z mocnym silnikiem benzynowym EcoBoost w nadwoziu pięciodrzwiowym lub kombi.
Ford Focus to model, który odnosi sukcesy od ponad 20 lat, a jego atrakcyjność od początku bazuje na rzucającej się w oczy stylistyce i doskonałej dynamice jazdy – powiedział Roelant de Waard, dyrektor generalny działu pojazdów osobowych Ford of Europe. – Dzięki systemowi SYNC 4 nowej generacji, z największym ekranem w segmencie rynkowym Focusa, wzbogaconemu o skomunikowaną nawigację, nasi klienci będą mogli cieszyć się jeszcze większymi możliwościami przyjaznego dla użytkownika systemu cyfrowego, do którego sprawnej obsługi wystarczą doświadczenia z codziennego życia i obsługiwania wszechobecnej elektroniki – dodał Waard.