Ford Explorer sam zaplanuje podróż, znajdzie odpowiednie stacje ładowania i zaplanuje czas postoju
Nowy Ford Explorer łączy cechy amerykańskiego stylu z nowoczesną technologią napędu elektrycznego. Dodatkowo jego innowacyjny system nawigacji potrafi automatycznie zaplanować trasę, uwzględniając najlepsze miejsca do ładowania.
Zobacz relacje:
MIO: PREMIERA WIDEOREJESTRATORA MIVUE C545 PRO
Pierwszy produkowany w Europie elektryczny model Forda jest dostępny w salonach z dwoma układami napędowymi. W pierwszej wersji samochód dysponuje baterią o pojemności 77 kWh i układem napędowym o mocy maksymalnej 286 KM i 545 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na szczycie oferty jest dwusilnikowy Explorer AWD z baterią o pojemności 79 kWh, ale znacznie mocniejszym układem napędowym – o mocy 340 KM. Dodatkowo, w niedalekiej przyszłości do oferty dołączy także podstawowa wersja o mocy 170 KM, z baterią o pojemności 52 kWh.
Explorera AWD można naładować od 10% do 80% w 26 minut, podczas gdy w wersji RWD o zwiększonym zasięgu może to zająć tylko dwie minuty dłużej. Samochód obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 185 kW oraz prądem przemiennym (AC) do 11 kW.
Ford Explorer został standardowo wyposażony w ruchomy wyświetlacz SYNC Move o przekątnej 14,6 cala. System informacyjno-rozrywkowy SYNC 4A nie tylko zarządza systemem audio czy pozwala na bezprzewodową integrację z telefonem, ale również oferuje niezwykle zaawansowaną technologię planowania trasy. Dzięki stałemu połączeniu z chmurą nawigacja systemu SYNC 4A zawsze ma aktualne mapy i informacje drogowe. Dodatkowo w czasie rzeczywistym przesyłane są dane o ruchu drogowym i pogodzie.
Planowanie podróży odbywa się dokładnie tak samo, jak w przypadku innych systemów nawigacji. Wystarczy wprowadzić lokalizację końcową, aby na ekranie nawigacji pojawił się obszar ilustrujący zasięg elektrycznego Explorera.
System SYNC 4A wykorzystuje stan naładowania akumulatora i zasięg, aby na bieżąco aktualizować trasę i sugerować dogodne stacje szybkiego ładowania. Na ekranie nawigacji pojawia się również informacja do jakiej wartości powinien na danej stacji zostać naładowany akumulator, aby podróż była jak najbardziej efektywna.
Dzięki filtrom kierowca może spersonalizować rodzaj stacji ładowania, który będzie uwzględniany podczas planowania podróży. Dostępne kryteria to poziom mocy ładowarki oraz uwzględnianie tylko aktualnie dostępnych ładowarek. Można również wybrać czy nawigacja ma wyszukiwać wszystkie ładowarki czy tylko te, które są dostępne w ramach sieci Ford BlueOval.
Dzięki sieci BlueOval Charge Network użytkownicy nowego Explorera mogą korzystać z ponad 800 tysięcy punktów ładowania w Europie, gdzie zapłacą wygodnie za pomocą aplikacji FordPass. Wśród stacji są także punkty ładowania o dużej mocy udostępniane przez Ionity – konsorcjum, którego Ford jest członkiem-założycielem.
Dodatkowo planując w systemie SYNC 4A godziny odjazdu i poziom schłodzenia lub nagrzania kabiny można poprawić wydajność ładowania oraz zasięg samochodu. Zgodnie z założonymi parametrami Explorer zadba przed wyjazdem o odpowiednią temperaturę w kabinie, a także ustabilizuje akumulator, aby zapewnić najlepszy zasięg.
Dzięki systemowi nawigacji podróżowanie elektrycznym Explorerem jest łatwiejsze i bardziej przewidywalne. Przygotowane przez inżynierów oprogramowanie eliminuje również jedno z najczęstszych wyzwań, przed jakimi stają użytkownicy aut elektrycznych – planowanie ładowania.