FORD: NOWY CROSSOVER CZYLI FIESTA ACTIVE NIE BOI SIĘ WYBOJÓW

FordFiesta_acti1

Fiesta Active jest pierwszym modelem z nowej rodziny crossoverów Forda, inspirowanych samochodami SUV, łączących surowszą stylizację i większą wszechstronność jazdy.

Model posiada rozwiązania podwyższające komfort i wspomagające kierowcę. Pięciodrzwiowe nadwozie posiada większy prześwit, który zapewnia poruszanie się po wyboistych drogach i lepszą widoczność z miejsca kierowcy.


Zobacz także:

VOLKSWAGEN: PREMIERA NOWEJ TOPOWEJ WERSJI GOLFA GTI

ROZMAITOŚCI


 

Wzorem samochodów SUV dodatkowe akcenty nadwozia obejmują elementy chroniące nadwozie i podwozie, unikalne 17-calowe felgi z lekkich stopów oraz relingi dachowe, które pomagają w przewożeniu rowerów, czy innego sprzętu sportowego, wspierając aktywny tryb życia użyutkowników Forda.

FordFiesta_acti2

We wnętrzu znalazły się sportowe fotele, wykończone unikalnymi materiałami i wzorami, standardowo instalowany system rozrywki i łączności SYNC 3 sterowany poleceniami głosowymi, a także system audio klasy premium B&O PLAY, zapewniający najwyższą jakość odtwarzania muzyki.

Stylizacja podkreślająca wytrzymałość

Fiesta Active posiada ciemne nakładki wyprowadzone z przedniej krawędzi zderzaka, biegnące przez nadkola i drzwi aż do tyłu nadwozia. Ciemnej kratce przedniego wlotu powietrza o unikalnym wzorze i z ciemnym obramowaniem, towarzyszą przednie światła przeciwmgielne umieszczone w wycięciach w kształcie litery “C”.

Tylny zderzak wzmacnia wygląd, szczególnie jeśli jest wspierany przez dostępne opcjonalnie tylne światła LED. Z przodu i z tyłu umieszczono jasne płyty osłonowe podwozia, a obręcze z lekkiego stopu są dostępne w wykończeniu Rough Metal lub Absolute Black. Kolory nadwozia obejmują Lux Yellow, Ruby Red i Blue Wave, a wybrać można czarny lub czerwony kontrastowy dach, w zależności od koloru nadwozia.

FordFiesta_acti3

Prześwit Fiesty Active powiększono o 18 milimetrów, o 10 milimetrów zwiększono też rozstaw kół, co wzmacnia zdecydowanie jej sylwetkę, ułatwiając także jazdę po szczególnie wyboistych drogach.

Wnętrze

Kierownica oraz gałka zmiany biegów zostały obszyte skórą, co wraz z satynowanymi aluminiowymi detalami zapewnia wrażenie wnętrza wysokiej jakości. Plastyczny kontrast zapewniają elementy dekoracyjne w kolorze nadwozia, umieszczone w centralnej części deski rozdzielczej oraz po stronie pasażera.

Sportowe fotele są dostępne z kolorowymi szwami, które tworzą poziome pasy pośrodku oparć poniżej zagłówków. Fotel kierowcy umożliwia regulację podparcia lędźwiowej części pleców, a oba fotele posiadają czterokierunkową regulację ustawienia. Opcjonalny jest otwierany, panoramiczny dach.

Materiały tapicerki siedzeń oraz dywaniki Fiesty zostały przetestowane, aby upewnić się, że kolory nie wyblakną po wystawieniu na intensywne działanie ultrafioletu. Skórzane kierownice testowane są nawet na odporność na działanie kremów do opalania.

FordFiesta_acti4


Gotowy na wyboje i autostrady

Zoptymalizowano zawieszenie – przednie amortyzatory wyposażone są w nowy hydrauliczny tłumik odbicia, który łagodzi wstrząsy podczas jazdy po nierównych nawierzchniach. Geometria zwrotnicy zawieszenia, starannie dobrane parametry sprężyn i amortyzatorów, w połączeniu ze zmienionymi charakterystykami elektrycznego wspomagania kierownicy i elektronicznego systemu kontroli stabilności (ESC) zaowocowały zwiększeniem komfortu jazdy i precyzji prowadzenia się samochodu na wielu rodzajach nawierzchni.

Fiesta Active oferuje wybierane przez kierowcę tryby jazdy:
• normalny wykorzystuje standardowe ustawienia ESC i kontroli trakcji dostosowane do codziennej jazdy;
• Eco (dostępny tylko z sześciostopniową przekładnią manualną) dostosowuje ustawienia silnika i przepustnicy, by pomagać kierowcy w jeszcze oszczędniejszym korzystaniu z paliwa;
• Slippery – na śliską nawierzchnię, dostosowuje ustawienia ESC i kontroli trakcji w celu zwiększenia pewności poruszania się po nawierzchniach o ograniczonej przyczepności, takich jak śnieg i lód.

FordFiesta_acti5

Ten ostatni tryb zapewnia redukcję poślizgu kół w kierunku jazdy, w tym również podczas ruszania z miejsca na bardzo śliskiej nawierzchni. Slippery pomaga również kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na śliskiej nawierzchni, a to dzięki niewielkim korektom położenia przepustnicy i korzystaniu z hamulców, by zapobiec nadmiernej podsterowności lub nadsterowności w trudnych warunkach jazdy.

Systemy wspomagania kierowcy

Nowa Fiesta Active oferuje szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, które korzystają z kamer, radarów i czujników ultradźwiękowych. System aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów potrafi wykrywać pieszych znajdujących się na drodze lub w jej pobliżu, a także tych, którzy mogą wejść na drogę przed pojazdem. W nocy system korzysta ze światła emitowanego przez reflektory samochodu.

Inne dostępne funkcje to system rozpoznawania znaków drogowych i automatyczne sterowanie światłami drogowymi, które teraz działa bardziej efektywnie, gdy centralna bariera oddziela jezdnie dla obu kierunków, system może też wykrywać nadjeżdżające ciężarówki, aby uniknąć oślepiania kierowców znajdujących się powyżej centralnej bariery rozdzielającej jezdnie. Funkcja łagodnego przełączania świateł poprawia komfort nocnej jazdy dzięki stopniowemu przejściu między oświetleniem drogowymi i mijania.

FordFiesta_acti6

Nowa Fiesta uzyskała 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa od Euro NCAP, dzięki licznym systemom bezpieczeństwa, w tym bocznym poduszkom powietrznym zaprojektowanym tak, by odsunąć ramię kierowcy lub pasażera od strefy uderzenia; miejsca zewnętrzne z tyłu wyposażono w napinacze pasów z ogranicznikami napięcia, a poduszki powietrzne przedniego pasażera można dezaktywować, aby umożliwić na tym miejscu przewóz dziecka w foteliku.

System łączności i rozrywki SYNC 3 umożliwia kierowcom sterowanie systemem audio, nawigacją i podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Inspirowane tabletami kolorowe ekrany dotykowe o przekątnej do 8 cali mogą być obsługiwane za pomocą gestów. Active standardowo zapewnia łączność Bluetooth i dwa porty USB.

Mocne silniki

Zaawansowany technicznie 1-litrowy silnik benzynowy EcoBoost i silnik wysokoprężny TDCi o pojemności 1,5-litra zapewniają dobre osiągi i niskie zużycie paliwa.

FordFiesta_acti7

Benzynowy 1,0-litrowy silnik EcoBoost oferowany jest w wariantach mocy 85 KM, 100 KM, 125 KM i 140 KM, zapewniając emisję CO2 już od 113 g/km i zużycie paliwa od 5,0 l/100 km, jeśli silnik współpracuje z nową sześciobiegową manualną skrzynią biegów Forda o zredukowanych oporach mechanicznych.

Silnik TDCi o pojemności 1,5-litra oferowany jest w wariantach mocy 85 KM i 120 KM, w obu przypadkach w połączeniu z sześciobiegową ręczną skrzynią, zapewniając emisję CO2 od 103 g/km i zużycie paliwa od 4,0 l/100 km. Wersja 120 KM zapewnia wszechstronne połączenie dużej mocy, wysokiego momentu obrotowego, niskiego zużycia paliwa i przyjemności z jazdy. Fiesta Active oszczędność zużycia paliwa zawdzięcza dodatkowo systemowi Auto Start Stop.

Nowa Fiesta Active posiada poziomy wyposażenia Active-1 i Active-2 i dostosowana jest do niemal każdego stylu życia.

Do nowego modelu Fiesta Active dołączy jeszcze w tym roku nowy mały samochód KA+ Active oraz nowy Focus Active w nadwoziach 5-drzwiowym i kombi.