FORD: NOWY CIĘŻAROWY TRANSIT O WIĘKSZEJ ŁADOWNOŚCI

Ford wprowadzi do swojej oferty nową pięciotonową ciężarówkę z rodziny Transita, w wersji Van z zamkniętym nadwoziem lub podwoziem z kabiną.

Pojazd dostępny będzie w europejskiej sieci dilerów producenta już pod koniec listopada.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Pięciotonowy Transit wzmacnia ofertę marki w sektorze samochodów dostawczych o dużej masie całkowitej.

Większa o 300 kg ładowność przypadnie do gustu szczególnie tym, którzy poszukują cięższego pojazdu- bazy do modyfikacji na wszelkie wersje wywrotek, karetek pogotowia, policyjnych samochodów dostawczych i minibusów z co najmniej 19 miejscami siedzącymi.

Ford oferuje ciężarówkę w szerokiej gamie wersji podwozia modelu Transit z kabiną z trzema – do wyboru – rozstawami osi, czterema długościami ramy oraz pojedynczą lub podwójną kabiną z miejscami siedzącymi dla maksymalnie siedmiu osób (łącznie z kierowcą). Dopuszczalna ładowność podwozia z kabiną wynosi 2872 kg dla wariantów przeznaczonych do modyfikacji nadwozia oraz 2558 kg ładowności netto w przypadku wyposażenia w fabrycznie zamontowaną platformę.

Wersja podwozia z kabiną jest przeznaczona do bardziej zaawansowanych modyfikacji z odkrytym nadwoziem, jak wywrotki tylnozsypowe lub bocznozsypowe, podnośniki koszowe i lawety. Opcjonalna jest 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Gama podwozi z kabiną nadaje się również do modyfikacji na minibusy i pojemne pojazdy komunikacji, przystosowane do przewozu pasażerów z wózkami inwalidzkimi.

Pięciotonowy Transit jest również dostępny jako popularny zabudowany van Jumbo L4 z wysokim dachem, o ładowności netto do 2347 kg, przestrzeni ładunkowej o pojemności 15,1 m3 i wystarczającej powierzchni do przewożenia pięciu europalet z ładunkiem. Nowe, wzmocnione burty podnoszą wytrzymałość nadwozia podczas przewożenia cięższych ładunków.

Długość przestrzeni ładunkowej 4217 mm ułatwia załadunek i przewożenie przedmiotów o standardowej długości, takich jak rury lub deski.

Można skorzystać z sieci Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), obejmującej 165 akredytowanych firm specjalizujących się w modyfikacji pojazdów w 13 krajach. Właściciele pojazdów poddanych konwersji mogą także korzystać ze wsparcia zespołu inżynierów działu pojazdów specjalnych Forda.

Udoskonalenia mechaniczne

Wszystkie 5-tonowe warianty Transita są wyposażone w napęd na tylne koła. 2,0-litrowy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue o mocy 170 KM generuje maksymalny moment obrotowy 405 Nm. Układ obsługuje jedna z dwóch dostępnych przekładni: sześciobiegowa skrzynia manualna lub 10-stopniowa, automatyczna.

Podwozie zyskało zmodernizowane zespoły piast, nowe są koła i szersze tylne opony o średnicy 205 mm, a także nowe hamulce o większej skuteczności na tylnej osi. Wersje zabudowane otrzymały wzmocnienie górnej części nadwozia i osprzęt pomocniczy. Ponadto nowy pojazd dostępny będzie ze wzmocnioną tylną osią o maksymalnym nacisku 3500 kg. W wersjach z automatem montowana jest również nowa oś przednia o nominalnym dopuszczalnym nacisku 2100 kg.

Liczne systemy

Nowy 5-tonowy Transit korzysta z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, łączności i wspomagania kierowcy. Ford SYNC 3,2 to elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy, który umożliwia korzystanie z takich systemów, jak asystent wspomagający parkowanie i system utrzymania auta na pasie ruchu oraz nowy moduł interfejsowy (Upfitter Interface Module). Modem FordPass Connect oferowany jest jako wyposażenie standardowe.

Daje on, za pośrednictwem aplikacji FordPass Pro, dostęp do wielu ważnych informacji on-line, takich jak lokalizacja pojazdu, konieczność wymiany oleju i ciśnienie w oponach. Operatorzy większych flot mogą korzystać z danych systemu Ford Telematics, ułatwiających efektywne zarządzanie flotą.