Wersje Trail i Active dla modeli Transit i Tourneo przystosowane do jazdy poza asfaltem przedstawił Ford. Nowe, auta wyjadą na drogi pod koniec lata.
Już teraz jednak w salonach marki przyjmowane są na nie zamówienia.
Zobacz relacje:
Transit Trail i Transit Custom Trail zostały zaprojektowane specjalnie do pracy w trudniejszych warunkach trakcyjnych, z którymi radzą sobie dzięki nowemu mechanicznemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu (mLSD), który pojawi się w wariantach z napędem na przednią oś oraz w wersjach Transita dysponujących napędem na cztery koła Intelligent All- Wheel Drive.
Trail i Custom Trail, nie tracąc nic ze swojej funkcjonalności, zyskały dodatkowe elementy wyróżniające je z zewnątrz i w kabinie, podnoszące komfort i możliwości jazdy w trudnych warunkach. Nowe wersje – Transit Custom Active i Tourneo Custom Active, z dodatkowymi osłonami poszycia nadwozia i mechanizmem różnicowym mLSD zapewniającym lepszą przyczepność na sypkich, śliskich lub miękkich nawierzchniach, nadają się dla prowadzących aktywne życie osób prywatnych i biznesowych.
Linia pojazdów Active poszerzy się jeszcze pod koniec 2020 roku, wraz z wprowadzeniem mniejszych modeli Transit Connect Active i Tourneo Connect Active.sprzedaży.
Trail – na każde warunki
Nowy Ford Transit Trail i Transit Custom Trail prezentują obecnie surowszy styl i większe możliwości terenowe. Pojazdy mają dodatkowe czarne panele boczne oraz podobne osłony wokół przednich i tylnych dolnych zderzaków. Logo o większym rozmiarze, jest umieszczone w matowej czarnej kratce chłodnicy, a także na przednich drzwiach. 16-calowe felgi aluminiowe dodają uroku. Customa można również wyposażyć w relingi dachowe oraz dodatkowe progi.
Opracowany we współpracy z zajmującymi się układami napędowymi specjalistami Quaife, układ mLSD automatycznie, w warunkach niskiej przyczepności przenosi moment obrotowy na koło o największej przyczepności, ułatwiając modelom Trail poruszanie się po nieutwardzonych drogach, nawierzchniach żwirowych i bezdrożach stawiających większe wymagania przed pojazdem.
Elektroniczny system kontroli stabilności (ESC) został ponownie skalibrowany, aby lepiej współpracował z mechanizmem mLSD. To samo rozwiązanie pomogło poprawić właściwości trakcyjne i właściwości jezdne modeli Ford Performance, m.in. Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST. Jego funkcjonowanie nie ma wpływu na emisję CO2, ani zużycie paliwa.
Transit Trail jest również dostępny z napędem na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive, który wybitnie podnosi jego funkcjonalność w terenie. Układ ten poprawia podstawową konfigurację napędu na tylne koła, kierując do 50% momentu obrotowego na oś przednią w oparciu o dane na temat przyczepności, zmieniających się nawierzchni oraz reakcje kierowcy.
Układ Intelligent All-Wheel Drive w Transicie Trail współpracuje również z dodatkowymi trybami jazdy Śliska Nawierzchnia, Błoto/Koleiny, zaprojektowanymi dla poprawienia zdolności trakcyjnych pojazdu i zwiększenia pewności kierowcy w różnych scenariuszach drogowych. Tryby obsługuje się łatwo za pomocą kontrolera trybu jazdy na desce rozdzielczej.
Układ Intelligent All-Wheel Drive ma również tryb blokady, pozwalający podzielić moment obrotowy 50:50 między przednią i tylną oś na odcinkach o ekstremalnie niskiej przyczepności. Układ nie ograniczył zdolności ładunkowych ani wymiarów Transita Trail w porównaniu z wersjami napędzanymi na tylną oś.
Modele Trail otrzymały również wzbogacone specyfikacje wyposażenia wnętrza, ze skórzaną tapicerką w standardzie. Niezależnie od pogody kierowca ma komfortowe warunki podróżowania dzięki standardowej klimatyzacji, a podgrzewana przednia szyba Quickclear umożliwia szybkie odjechanie zimą z miejsca parkingowego. Standardem są również elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne i czujnik zmierzchowy świateł.
Transit Custom Trail jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, o dopuszczalnej masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, zarówno jako furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, w wersji ze standardowym, jak i z dużym rozstawem osi.
Klienci zdecydowani na Transita Trail mają wybór wśród wielu wersji nadwozia i rozstawów osi dla wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg – dostępne są m.in. furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami. Wszystkie modele Trail są napędzane zaawansowanym, 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, o trzech wariantach mocy maksymalnej: 130 KM, 170 KM i 185 KM.
Ponadto modele Transit Custom Trail oferują dodatkową oszczędność, dzięki wersjom hybrydowym. Układ miękkiej hybrydy, oparty na 48-woltowej instalacji elektrycznej, odzyskuje energię podczas zwalniania, a następnie przechowuje ją w zestawie akumulatorów o napięciu znamionowym 48V, wykorzystując podczas jazdy do uzyskania dodatkowej oszczędności paliwa.
Wszechstronny Active
Nowe modele Transit i Tourneo Custom Active, inspirowane bardziej surowym stylem modeli z segmentu SUV-ów, zyskały na funkcjonalności dzięki wyróżniającym je elementom stylistycznym i dodatkowym opcjom wyposażenia. Wersje linii, oferujące więcej przestrzeni, zwłaszcza bagażowej, pozwalające na śmiałe wyjazdy i uprawianie sportowego stylu życia, korzystają z popularności modeli osobowych dla aktywnych – Fiesty Active i Focusa Active.
Modele Active wyróżniają się elementami nadwozia inspirowanymi stylem SUV-ów:
• unikalnymi 17 calowymi felgami aluminiowymi;
• typową tylko dla tej linii, siatkową strukturą osłony chłodnicy;
• dodatkowymi panelami ochronnymi nadkoli, boków nadwozia, tylnego zderzaka i nakładek lusterek;
• delingami dachowymi w standardzie.
Można zamówić dodatkowo mLSD. Wszystkie modele Active otrzymały nowe elementy wyposażenia wnętrza, z wyróżniającą je skórzaną tapicerką, a Tourneo Custom Active odróżnia się dodatkowo niebieskimi akcentami na tablicy rozdzielczej. Fotele można przesuwać, zwiększając przestrzeń pasażerską lub bagażową, która ponadto ma wyjątkowe wymiary w wariancie z długim rozstawem osi.
Siedzenia można również odwrócić, uzyskując ustawienie w układzie konferencyjnym, lub całkowicie je usunąć, aby uzyskać więcej miejsca na bagaż. Punkty mocowania siedzeń można następnie wykorzystać jako kotwice uchwytów rowerowych zabezpieczających transport rowerów.
Wersje Active są dostępne z napędami w trzech wariantach mocy 130 KM, 170 KM i 185 KM. Automatyczne i manualne skrzynie biegów są dostępne dla całej gamy. Do wersji z przekładnią manualna można zamówić opcjonalny mechanizm różnicowy mLSD.
Wybór wariantów i stylów nadwozia:
• Tourneo Custom Active z krótkim i długim rozstawem osi, może pomieścić do ośmiu osób, w tym kierowcę;
• Transit Custom Active furgon z krótkim i długim rozstawem osi, o dopuszczalnej masie całkowitej 3000 kg;
• Transit Custom Active Furgon z podwójną kabiną, z krótkim i długim rozstawem osi, o dopuszczalnej masie całkowitej 3200 kg.
Nowe modele Trail i Active zyskały również udoskonalenia, wprowadzone do oferty Transita, Transita Custom i Tourneo Custom w 2019 r., m.in.: modem FordPass Connect oraz elementy wyposażenia wnętrza i systemy wspomagające kierowcę.