Ford zaprezentował dziś nowe limitowane wersje Rangera: Rangera Stormtrak i Rangera Wolftrak.
Ranger Stormtrak to pick up klasy premium o wyróżniającej się stylistyce i wyposażeniu, z przeznaczeniem dla klientów ceniących sobie wyjątkowe możliwości i bogate wyposażenie służące zaspokojeniu potrzeb związanych z pracą i aktywnym stylem życia. Ranger Wolftrak to odważnie wyglądający, wytrzymały pick up zaprojektowany z myślą o klientach, którzy pracują w terenie i oczekują doskonałych właściwości na bezdrożach, ale bez uszczerbku dla komfortu i atrakcyjności samochodu.
Zobacz także:
– Klienci uwielbiają odważny styl i wytrzymałość naszego Rangera, opracowaliśmy więc nowe modele Stormtrak i Wolftrak w wersji limitowanej, aby zaoferować jeszcze więcej obu tych cech – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny działu samochodów użytkowych w Ford of Europe. – Stormtrak łączy efektowny wygląd z luksusowymi akcentami i funkcjami wspierającymi aktywny styl życia, a Wolftrak to wytrzymały samochód terenowy, który pozwala właścicielom wygodnie wybrać się daleko poza utarte szlaki, zarówno do pracy, jak i dla rozrywki.
Nowe limitowane edycje Ranger Stormtrak i Wolftrak zaczną pojawiać się w salonach dilerskich w całej Europie od października tego roku, wzbogacając linię modelową Rangera z samochodami przeznaczonymi dla szerokiego grona klientów, jak Ranger Raptor, inspirowany rajdami Ranger MS RT oraz niedawno zapowiedziany Ranger z kabiną podwoziową.
Ford wprowadza również nową, użyteczną opcję elektrycznie sterowanej rolety skrzyni ładunkowej Power Roller Shutter dla Rangera Wildtrak z podwójną kabiną. Jest to wyposażenie standardowe w Rangerze Stormtrak.
Nowy Stormtrak
Nowy Ranger Stormtrak, bazujący na serii Ranger Wildtrak, oferuje poziom wyposażenia z dodatkowymi funkcjami zwiększającymi komfort i z unikalnym wykończeniem. Powstanie limitowana seria pojazdów, dostępnych w wersji Double Cab, zapewniającej przestronne tylne siedzenia lub Super Cab, z większą powierzchnią ładunkową.
Wszystkie modele Ranger Stormtrak są wyposażone w 2–litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi turbo o mocy 213 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm, który zapewnia dużą siłę uciągu przyczepy. Standardowy układ napędu na cztery koła zapewnia pewne prowadzenie w terenie, a 10–biegowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia płynną jazdę.
Kolor nadwozia Rapid Red jest zarezerwowany dla Rangera Stormtrak, a towarzyszy mu czerwona wkładka we wlocie powietrza wzmacniająca muskularną stylizację przodu pojazdu. Reflektory przednie są wykonane w technice LED, a elementy chroniące podwozie, będące wyposażeniem standardowym tej wersji, zapewniają prezencję na drodze. Dostępne są również opcje kolorów nadwozia Frozen White i Blue Lightning. Mocny wygląd Rangera Stormtrak podkreślają grafiki na masce i na bokach nadwozia, grube trójwymiarowe plakietki oraz czarny tylny zderzak i sportowe orurowanie.
Ponadto w wyposażeniu standardowym znajduje się wykładzina skrzyni ładunkowej, przegroda ładunkowa oraz nowy system Power Roller Shutter, zapewniający większą wygodę i praktyczność podczas przewożenia ładunków. Ranger Stormtrak zachowuje 1 tonę ładowności i 3500 kg maksymalnej masy holowanej przyczepy, jak w popularnej serii Wildtrak.
Wnętrze Rangera Stormtrak dodatkowo wzbogaca ten model o praktyczne elementy funkcjonalne. Fotele Stormtraka wykonane są z tej samej miękkiej skóry, co w modelu Forda Rangera Raptora, ozdobionej wyszywanym logo Stormtrak i podparciami bocznymi obszytymi tkaniną techniczną.
Ranger Wolftrak – oswajanie dzikiej przyrody
Ranger Wolftrak jest przeznaczony dla klientów, którzy oczekują solidnych zdolności terenowych i śmiałego wyglądu zewnętrznego. Wolftrak, bazujący na serii Ranger XLT, jest napędzany 2 litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 170 KM, do wyboru z 6–biegową manualną lub 10 biegową automatyczną skrzynią biegów.
Załączany system napędu na cztery koła z funkcją zmiany biegów pod obciążeniem, elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy i terenowe opony należą do wyposażenia standardowego, umożliwiając jazdę w trudnych warunkach terenowych, a niskie przełożenie napędu na cztery koła poprawia możliwości pokonywania stromych wzniesień i grząskich nawierzchni.
Ford przewiduje, że Ranger Wolftrak będzie cieszył się dużym zainteresowaniem klientów z branży rolniczej, leśnej i turystycznej, a także nabywców prywatnych. Ładowność 1 tony i maksymalna masa holowanej przyczepy 3500 kg 2 zapewniają znaczne możliwości przewozu ładunków, a dodatkowym atutem będzie wtedy standardowa wykładzina ochronna w skrzyni ładunkowej. Opcjonalna ręcznie rozkładana osłona skrzyni ładunkowej lub zabudowa Aeroklas nad całą skrzynią ładunkową są dostępne w kolorze czarnym matowym, pasującym do czarnych detali nadwozia Rangera Wolftrak.
Sportowe, wydłużone orurowanie skrzyni ładunkowej, dostępne wyłącznie w Rangerze Wolftrak, nadaje mu surowego wyglądu, ułatwia montaż akcesoriów oraz mocowanie ładunku. Kolor nadwozia Conquer Grey podkreśla muskularność pick upa i współgra z czarnym matowym wlotem powietrza, osłonami podwozia i 17 calowymi czarnymi obręczami kół. Charakterystyczny styl tego pick upa uzupełniają przyciemnione plakietki Wolftrak i plastikowe stopnie boczne. Samochód dostępny jest również w kolorze Sea Grey.
Do elementów wyposażenia kabiny Rangera Wolftrak należą oznaczenia Wolftrak, czarna matowa deska rozdzielcza i listwy drzwi oraz wytrzymałe dywaniki podłogowe „na każdą pogodę”. System łączności i nawigacji Forda SYNC 3 z 8 calowym ekranem dotykowym jest wyposażeniem standardowym.
Nowa funkcjonalna roleta Power Roller Shutter
Ford wprowadza również nową wersję popularnej rolety Roller Shutter z napędem elektrycznym, dostępnej jako opcja dla modeli Ranger Wildtrak z podwójną kabiną i montowaną standardowo w Ranger Stormtrak. Klienci mogą otwierać i zamykać roletę za pomocą pilota, przycisków umieszczonych w skrzyni ładunkowej lub z wnętrza kabiny za pomocą przycisków umieszczonych na desce rozdzielczej. Zainstalowane czujniki zapobiegają przytrzaśnięciu palców lub uszkodzeniu ładunku.
W ubiegłym roku Ranger osiągnął rekordowy, 34,9 procentowy udział w swoim segmencie, umacniając się na pozycji najlepiej sprzedającego się pick upa w Europie.