Ford ujawnił pierwsze szczegóły nowej generacji lekkich samochodów dostawczych Transit Connect oraz Transit Courier. To początkowy etap rewolucji produktowej marki.
Przewiduje ona modernizację w najbliższych 18 miesiącach całej gamy samochodów użytkowych marki oferowanych na rynkach europejskich.
Zobacz także:
Gamy modeli Transit Connect i Transit Courier są ważnym elementem oferowanej obecnie rodziny samochodów Transit, która obejmuje cztery gamy modeli i która wywindowała markę na pozycje nr 1 wśród najchętniej kupowanych samochodów dostawczych w Europie. Tegoroczny wynik przekraczający 276 tysięcy egzemplarzy sprzedanych do końca października stanowi 8-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku.
Wiosną 2018 roku Ford rozpocznie przyjmowanie zamówień na pojazdy z obu nowych gam modeli rodziny Transit, które otrzymają nową stylową szatę stylistyczną, ekonomiczniejsze silniki i nowe układy wspomagające kierowcę. Dostawy nowych samochodów rozpoczną się w połowie przyszłego roku.
Ford Transit Connect
Nowe wcielenie modelu Transit Connect będzie można łatwo rozpoznać po eleganckim wyglądzie przedniej części nadwozia, zaprojektowanej zgodnie z najnowszym kanonem designu przyjętym przez stylistów Forda. Nowy, świeży wygląd przodu samochodu nadaje charakterystyczna dla modelu wyrazista krata wlotu powietrza z trzema poprzeczkami. Po jej obu stronach umieszczono nieco węższe reflektory – mocne reflektory ksenonowe oraz światła LED do jazdy dziennej są dostępne w wyższych wersjach wyposażeniowych. Całość uzupełnia bardziej aerodynamiczny pas dolny z przednim spojlerem.
We wnętrzu uwagę zwraca nieco inaczej zaprojektowana kabina z bogatszym wyposażeniem. W wyższych wersjach wyposażeniowych centralne miejsce zajmuje zmieniona tablica przyrządów z nową środkową sekcją przełączników, na której umieszczono ruchomy wyświetlacz o wyglądzie inspirowanym tabletem, z 6-calowym ekranem dotykowym, łącznie z interfejsem systemu komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3. Nowe materiały wykończeniowe podkreślają stylowy wygląd wnętrza.
Nowoczesne jednostki napędowe, spełniające normę Euro 6.2, są efektywniejsze i jeszcze bardziej oszczędne w spalaniu. W nowym silniku wysokoprężnym Ford EcoBlue, o pojemności 1,5 litra, zastosowano szereg rozwiązań umożliwiających poprawę osiągów przy jeszcze bardziej zmniejszonym zużyciu paliwa. Obok układu wtryskowego najnowszej generacji i turbodoładowania, zastosowano również układy kontrolujące czystość spalin oraz szereg elementów wykonanych z materiałów obniżających tarcie współpracujących elementów.
Silnik benzynowy to wersja znanej 1,0-litrowej jednostki EcoBoost. Wprowadzono w niej znaczące zmiany konstrukcji głowicy, układu wtryskowego oraz układów obniżających toksyczność spalin. Wśród rozwiązań znalazł się układ odłączający jeden cylinder, dzięki któremu przy mniejszych obciążeniach silnik wykorzystuje tylko dwa cylindry.
Wszystkie silniki obecnie standardowo współpracują z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów. Wersję z 1,5-litrowym Dieslem EcoBlue można także zamówić z nową 8-biegową przekładnią automatyczną. Dokonano wydłużenia przebiegów między planowymi przeglądami. Np. dla wariantu z silnikiem wysokoprężnym i ręczną skrzynią biegów przewidziano okresy między przeglądami o zmiennej długości, sięgające nawet 2 lat/ 40 tys. km.
Nowe auto wprowadza także bogatą gamę rozwiązań ułatwiających prowadzenie. Wśród nich są: Inteligentny ogranicznik prędkości, układ wspomagania nagłego hamowania Pre- Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection, układ stabilizacji toru jazdy przy silnym wietrze bocznym, oraz aktywny asystent parkowania Active Park Assist.
Nowy pojazd oferuje potencjalnym użytkownikom dużą liczbę możliwości konfiguracji, z dostępnymi wersjami z krótkim i przedłużonym rozstawem osi, dzięki którym przestrzeń ładunkowa może mieć objętość nawet do 3,6 m3 (VDA) i zapewniać ładowność od 520 do 890 kg. Tradycyjnie dostępnych jest kilka wersji nadwozia, w tym tradycyjny van, kombi oraz van z podwójną kabiną.
Ford Transit Courier
Transit Courier jest najmniejszym z modeli tworzących rodzinę pojazdów dostawczych marki Transit. teraz otrzymuje nowy design przodu nadwozia, w którym uwagę zwraca przede wszystkim zmieniony kontur karty wlotu powietrza do silnika oraz inaczej wystylizowany pas dolny. We wnętrzu kabiny zmieniona jest centralna konsola, na której główne miejsce zajmuje nowy, większy ekran dotykowy o przekątnej 6 cali, z interfejsem systemu komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3. Wyświetlacz jest oferowany w wersjach z bogatszym wyposażeniem.
Unowocześniona gama silników daje wybór oszczędnej jednostki TDCi o pojemności 1,5 litra oraz silnika benzynowego EcoBoost o pojemności 1,0 litra. We wszystkich wersjach nowego modelu stosowaną dotychczas skrzynię pięciobiegową zastępuje zupełnie nowa, 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów.
W wyposażeniu seryjnym wszystkie wersje z silnikiem Diesla mają specjalny pakiet umożliwiający dodatkowe oszczędności paliwa i obejmujący zoptymalizowane parametry aerodynamiki z aktywną żaluzją zamykającą wlot powietrza do silnika.
Nowy pojazd dysponuje ładownością w zakresie 500- 590 kg. Nadwozia w wersji van i kombi mają pojemność przestrzeni ładunkowej 2,4 m3 (VDA). W gamie modelowej jest jeszcze specjalna wersja Limited, przewidziana jako realna alternatywa dla dynamicznej, topowej wersji Sport.
Premierą obu modeli nastąpi w 2018 roku.