Nowe, oszczędne, wszechstronne i stylowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX oferują nowoczesnym i aktywnym rodzinom zaawansowane systemy wspomagające jazdę, dodatkowe udogodnienia oraz komfort.
Oba modele wyróżniają się elegancką stylizacją nadwozia i pieczołowicie wykończonym wnętrzem. Zapewniają też jeszcze wyższe bezpieczeństwo niż ich poprzednicy.
Zobacz także:
NOWE FORDY C-MAX I GRAND C-MAX
Nowy, pięciomiejscowy Ford C-MAX oraz siedmiomiejscowy Grand C-MAX odznaczają się lepszymi właściwościami jezdnymi uzyskanymi za sprawą zmian wprowadzonych w podwoziu, które zostały uzupełnione nową stylizacją nadwozia i wnętrza. Rodzina Fordów C-MAX oferuje również pierwsze w segmencie drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo, które umożliwiają łatwe otwarcie bagażnika bez potrzeby używania rąk.
W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. Wyposażenie obejmuje także unowocześnioną wersję systemu, który zapobiega kolizjom lub minimalizuje ich skutki.
Oba modele będą po raz pierwszy dostępne z nowym, opracowanym przez Forda silnikiem benzynowym 1,5 litra EcoBoost (150 KM i 182 KM), osiągającym niskie zużycie paliwowa w porównaniu z jednostką 1,6 litra EcoBoost, którą zastępuje. W gamie dostępny będzie również silnik wysokoprężny 1,5 litra TDCi ECOnetic o mocy 105 KM, który w pięciomiejscowej odmianie C-MAX emituje zaledwie 99 gramów CO2* na kilometr. Wiodąca w klasie dynamika jazdy to z kolei zasługa przeprojektowanego zawieszenia i układu kierowniczego.
Do wyboru jest tez silnik wysokoprężny 1,5 litra TDCi, oferowany w wersjach o mocy 95 KM i 120 KM oraz 100- i 125-konne wersje motoru benzynowego 1,0 litra EcoBoost, który jako pierwsza konstrukcja w historii został trzykrotnie z rzędu nagrodzony tytułem „Międzynarodowy Silnik Roku”.
Standardem w Fordzie C-MAX wyposażonym w silnik benzynowy EcoBoost oraz silnik wysokoprężny 2,0 litra TDCi jest układ Auto- Start- Stop.
Fordy C-MAX i Grand C-MAX zostały wyposażone w zaawansowane układy, które pomagają kierowcy minimalizować skutki kolizji lub całkowicie im zapobiegać. Opracowane przez Forda systemy zapobiegają zarówno drobnym otarciom nadwozia podczas parkowania, jak i poważniejszym zderzeniom podczas jazdy z dużą prędkością.
System zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach działa do prędkości 50 km/h, podczas gdy wcześniej granica prędkości wynosiła 30 km/h. System zapobiegania kolizjom przy wyższych prędkościach (od 8 do 180 km/h) emituje ostrzeżenia, a w razie konieczności uruchomia układ hamulcowy. Nowością jest również inteligentny tempomat, pozwalający kierowcy na utrzymanie stałej odległości do poprzedzającego pojazdu.
W sytuacjach, w których inteligentny tempomat nie może być aktywowany, kierowca może skorzystać z nowego systemu, który pozwala ustawić preferowany dystans do pojazdu jadącego z przodu. Jeśli Ford C-MAX zbliży się do poprzedzającego auta, system wyemituje wizualne ostrzeżenie w trzech kolorach – szarym, żółtym i czerwonym (w zależności od odległości).
Systemy: ostrzegające kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu (wykorzystuje radar o zasięgu do 40 metrów) i pomagający podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego (obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedał gazu i hamulca) przydają się bardzo nie tylko niedoświadczonym kierowcom. Tym bardziej, że system wspomagający parkowanie potrafi sam wyszukać odpowiednie miejsce parkingowe i po naciśnięciu przez kierowcę odpowiedniego przycisku automatycznie zaparkować w nim pojazd.
Oba modele oferują praktyczne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, w tym nowe punkty mocowania fotelika dziecięcego „i-Size” kompatybilne ze systemem ISOFIX najnowszej generacji. System zapewnia lepszą ochronę głowy i szyi dziecka podczas zderzenia bocznego i czołowego.
Rodzice powracający do zaparkowanego samochodu z zakupami lub wózkiem dziecięcym mogą uzyskać łatwy dostęp do bagażnika z wykorzystaniem systemu otwierania i zamykania drzwi bagażnika elektrycznie i bezdotykowo. System SYNC 2 pozwala z kolei kierowcy sterować pokładowymi urządzeniami bez potrzeby odrywania wzroku od drogi i rąk od kierownicy. Obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.
Cena modelu Compact w wersji wyposażeniowej Trend z silnikiem 1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), manualną, 6-biegowa skrzynią wynosi 73 600 złotych. Ceny takiej samej wersji w modelu Grand zaczynają się od 76 650 złotych. Poniżej (w galerii) zamieszczamy cennik obowiązujący w polskich salonach.