Nowy Ford B-MAX wyróżnia się na tle innych aut z tego segmentu systemem panoramicznych drzwi Ford Easy Access Door System, który zapewnia doskonały dostęp do kabiny pasażerskiej. Wraz z opracowaniem tego nowatorskiego rozwiązania inżynierowie zapewnili także maksymalną ochronę pasażerom w razie uderzenia z każdej strony.
Bezpieczeństwo podróżujących to przede wszystkim sztywna struktura przedziału pasażerskiego. Przednie i tylne drzwi zostały wzmocnione wytrzymałą stalą borową, natomiast stal o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości stanowi aż 58 procent konstrukcji całego nadwozia. Dodatkowo, w przypadku uderzenia w bok pojazdu aktywowane są specjalne zaciski, które wzmacniają połączenie drzwi z krawędzią dachu i dolnym progiem.
Samochód został wyposażony łącznie w siedem poduszek powietrznych. Kompleksowy system ochrony tworzą czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne obejmujące swoim zasięgiem całą kabinę oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy. Ford B-MAX to także pierwszy Ford, w którym zastosowano wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, dzięki czemu na przednim siedzeniu można teraz przewozić dziecko w foteliku zwróconym tyłem do kierunku jazdy.
Elementem wydatnie zwiększającym bezpieczeństwo podczas jazdy są również przednie fotele, których struktura i punkty mocowania zostały wykonane z wytrzymałej stali, zdolnej do przenoszenia ogromnych sił uderzenia podczas wypadku. Na uwagę zasługują też przednie zagłówki z możliwością regulacji w poziomie, co zwiększa zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort pasażerów. Ponadto, pas bezpieczeństwa kierowcy zamontowany przy fotelu został wyposażony w podwójne napinacze, a przy tylnych siedzeniach umieszczono punkty mocowania fotelika dziecięcego Isofix.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszym podczas zderzenia, inżynierowie Forda zoptymalizowali elementy nadwozia znajdujące się w przedniej części pojazdu, stosując specjalny pas podokienny, który ma za zadanie zmniejszać skutki zderzeń przy podstawie przedniej szyby. Ważnym rozwiązaniem jest też nowy system dwubiegowych wycieraczek przednich, który umożliwia przesunięcie głównych elementów mechanizmu wycieraczek ze środka pojazdu w bezpieczniejsze miejsce.
Wszystkie wersje nowego Forda B-MAX będą ponadto wyposażone w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP, pomagający kierowcy utrzymać kontrolę nad pojazdem w ekstremalnych sytuacjach na drodze.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.