Pierwsze egzemplarze Forda Puma zjechały z taśmy montażowej w najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym w Krajowej w Rumunii.
Samochód wyposażony jest wyposażonego w zelektryfikowany układ napędowy.
Zobacz relacje:
Nowy, inspirowany stylem SUV-a kompaktowy crossover – oferowany z zaawansowanym napędem EcoBoost Hybrid, tzw miękką hybrydą, wyposażoną w 48-woltową instalację elektryczną – jest pierwszym pojazdem hybrydowym produkowanym w Rumunii.
Ford zatrudnił dodatkowo 1 700 pracowników i zainwestował około 200 milionów euro w zakład Craiova, aby wesprzeć produkcję modelu, który łączy w sobie oszczędność hybrydy, ciekawy styl i dużą przestrzeń ładunkową. Wszystkie inwestycje producenta w zakłady Craiova od 2008 r. sięgają prawie 1,5 mld euro.
Nowa Puma jest jednym z ośmiu zelektryfikowanych pojazdów, które marka zamierza wprowadzić w tym roku na rynek europejski. Ford ogłosił na początku tego roku, że każdy z nowych modeli pasażerskich jego gamy otrzyma wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym – miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę plug-in, a także wersje całkowicie elektryczne – przez co europejscy użytkownicy otrzymają jedną z najbardziej wszechstronnych linii zelektryfikowanych pojazdów.
Firma zakłada, że do końca 2022 roku modele wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych marki.
– Nowa Puma otwiera kolejny rozdział w filozofii projektowania Forda skoncentrowanej na człowieku, w którym marka podnosi jakość, wzbogaca modele w nowe systemy, podkreśla obecną zawsze w DNA marki Ford frajdę z jazdy. Nie mam wątpliwości, że Puma odniesie ogromny sukces w całej Europie – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.
Nowe auto oferuje – oprócz zaawansowanego układu napędowego, korzystającego z technologii miękkiej hybrydy – gabaryty SUV-a; funkcjonalną przestrzeń ładunkowa o maksymalnej pojemności 456 litrów, z innowacyjnym MegaBoxem Forda, a także zwiększający pewność prowadzenia tempomat adaptacyjny z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków drogowych, połączony z adaptacyjnym ogranicznikiem prędkości, a wśród elementów podnoszących komfort podróżowania – pierwsze w segmencie fotele z funkcją masażu lędźwiowego.
Jest również możliwość wyboru jednego z wyróżniających się wariantów modelu: sportowego Forda Puma ST-Line, inspirowanego stylem modeli Ford Performance, lub też ekskluzywnego modelu Puma Titanium X – zaprezentowanego po raz pierwszy w zeszłym miesiącu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.
Nowa Puma dołącza do rozrastającej się europejskiej gamy SUV-ów i crossoverów Forda, zainspirowanych autami klasy SUV. Ford Rumunia zatrudnia około 6 000 osób. W zakładach odbywa się produkcja Pumy oraz EcoSport. W Rumunii powstają też 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost, 11-krotnie zwyciężający w konkursie Międzynarodowy Silnik i Zespół Napędowy Roku.