FORD: NOWA OFERTA DLA MODELU PUMA – W TYM WERSJA ST-LINE V

Kompaktowy crossover Puma został właśnie doczekał się właśnie rozszerzenia przez Forda wersji o dodatkowe opcje układu napędowego i wyposażenia.

Dzięki temu oferta w salonach marki jest wyjątkowo zróżnicowana – każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Można teraz po raz pierwszy wybierać pomiędzy wersjami Pumy, wyposażonymi w 120-konny, 1,5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, w nową, dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnię automatyczną, lub też zdecydować się na luksusowy model ST-Line V.

Ford zainwestował około 200 milionów euro, aby rozwinąć produkcję Pumy w najnowocześniejszym zakładzie w Krajowej (Craiova) w Rumunii, gdzie wszystkie inwestycje producenta od 2008 r. sięgają prawie 1,5 mld. euro.

Nowy silnik wysokoprężny 1,5-litra EcoBlue o mocy 120 KM, sprzężony z sześciobiegową manualną skrzynia biegów, będzie wyborem dla kierowców osiągających duże przebiegi – pozwala na uzyskanie emisji CO2 już od 99 g/km i zużycia paliwa od 3,8 l/100 km, mierzonych w cyklu NEDC (od 118 g/km i 4,5 l/100 km w cyklu WLTP).

Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM, przenoszący napęd za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej przekładni oferuje emisję CO2 od 110 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,9 l/100 km wg NEDC (137 g/km i 6,0 l/100 km wg WLTP).

Większa liczba przełożeń i specyfika pracy podwójnego sprzęgła wpływają na płynność zmiany biegów, przyczyniają się także do obniżenia zużycia paliwa, wyższej kultury pracy i dynamiki układu napędowego. Redukcji spalanie służy wersja oparta na miękkiej hybrydzie.

1,0-litrowy EcoBoost o mocy 125 KM z sześciostopniową przekładnią manualną emituje od 103 g/km CO2 i zapewnia zużycie paliwa 4,5 l/100 km NEDC (131 g/km i 5,7 l/100 km WLTP). Natomiast 1,0-litrowy EcoBoost o mocy 95 KM z tą samą przekładnią emituje od 102 g/km CO2 i zapewnia zużycie paliwa 4,5 l/100 km w cyklu NEDC (129 g/km i 5,7 l/100 km WLTP).

Hybrydowe układy napędowe EcoBoost w gamie Pumy są oferowane w dwóch wariantach mocy w połączeniu z sześciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów:
• 125-konny układ EcoBoost Hybrid z 1-litrowym silnikiem benzynowym, zapewnia emisję CO2 od 97 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,3 l/100 km wg NEDC (126 g/km i 5,5 l/100 km wg WLTP);
• 1,0-litrowy EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM, zapewnia emisję CO2 od 99 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,4 l/100 km wg NEDC (126 g/km i 5,5 l/100 km wg WLTP).

Puma ST-Line V

Nowy model ST-Line V, oparty na sportowej wersji ST-Line, wnosi do gamy prestiż oraz dodatkowe elementy wyposażenia. Wyróżnia się satynowaną aluminiową górną osłoną chłodnicy, wraz z ramką, dolną osłoną w kolorze hebanowym, dolną partią tylnego zderzaka w kolorze nadwozia i dużym tylnym spoilerem. Standardowa specyfikacja obejmuje reflektory diodowe, skórzane fotele Windsor, skórzaną kierownicę Manacor, wysokiej klasy system audio B&O i system dostępu bezkluczykowego Ford KeyFree.

Kolejne wersje Pumy, m.in. Trend, Titanium, Titanium X i ST-Line X, otrzymują w standardowym wyposażeniu technologie, takie jak system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, korzystający z komunikacji za pośrednictwem modemu FordPass Connect, oferują też funkcjonalny schowek MegaBox, zdolny pomieścić w pozycji pionowej niestabilne przedmioty wysokości nawet 115 cm, takie jak rośliny doniczkowe, czy kije golfowe.

Na początku tego miesiąca Ford ogłosił, że Puma ST, nowe auto stworzone przez Ford Performance, dołączy do gamy jeszcze w tym roku.

– Klienci poinformowali nas, że zależy im na nowych wersjach modelu, które będą pomocne w dobraniu odpowiadającego im połączenia stylu, elementów wyposażenia dodatkowego, oszczędności i osiągów. Jest to coś, co zobowiązaliśmy się zaoferować klientom wraz z Pumą, dodatkowo jeszcze w tym roku pojawi się nowa Puma ST i nie będzie to nasze ostatnie słowo – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Ford of Europe.