Podczas konferencji prasowej z udziałem Adama Kołodziejczyka, prezesa i dyrektora generalnego Ford Polska, zdefiniowane zostały dwie rodziny pojazdów użytkowych: Transit i Tourneo.
Jak się dowiedzieliśmy, cała obecna paleta aut użytkowych marki zostanie wymieniona do połowy przyszłego roku, wprowadzone zostaną także nowe modele vanów (zarówno użytkowych jak i osobowych). Jako pierwsze zaprezentowały się Fordy Transit Custom i Tourneo Custom.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
NOWY FORD TRANSIT COURIER
Istotną sprawą jest rozróżnienie modeli. Gama Transit do pojazdy użytkowe, służące do przewozu towarów i osób. Do tej grupy należą Transit Courier – niewielki pojazd dostawczy, Transit Connect – lekki pojazd dostawczy, Transit Custom – jednotonowy samochód użytkowy oraz Transit – o większej ładowności. Pojazdy mają napęd na przednie, ale również tylne koła (AWD planowany jest w przyszłości) i służą dla potrzeb firm (małych i dużych). Obok towarów mogą być nimi przewożeni także pracownicy.
Z Kolei gama Tourneo to duże, rodzinne vany, dostosowane do przewozu osób. Cechuje je duży komfort jazdy, wygoda i wysokie wyposażenie. Tourneo Courier oferuje 5 miejsc i pozycjonowany jest w gamie poniżej B-Maxa, Tourneo Connect oraz Grand Tourneo Connect mogą zabrać od 5 do 7 osób (pozycjonowany między C-Maxem, a Grand C-Maxem), natomiast Tourneo Custom (9-osobowy, segmentowo powyżej modelu Galaxy).
Tak więc, choć Transit Custom i Tourneo Custom gabarytowo są zbliżone, to jednak służą zupełnie innym celom – ich przeznaczenie jest zdecydowanie odmienne (co zresztą odbija się w ich cenie).
W grudniu na rynku (także w Polsce) pojawią się Transit Connect i Tourneo Connect, a na wiosnę przyszłego roku – największy model Transit oraz (niedługo potem) zadebiutują w gamie Transit Courier i Tourneo Courier.
Transit Custom (Samochód Dostawczy Roku 2013) i Tourneo Custom oferowane są w dwóch długościach: 497 cm i 534 cm. Oferowane z silnikiem 2.2 TDCi w trzech wariantach mocy: 100 KM (moment obrotowy 310 Nm), 125 (350 Nm) oraz 155 KM (385 Nm) z manualna skrzynia biegów i napędem na przednie koła.
Cena Transita Custom zaczyna się 76 130 zł netto, a Transita Tourneo – od 143 972 zł brutto. Planowana sprzedaż, jak powiedział prezes Adam Kołodziejczyk – wynosi w tym roku 800 egzemplarzy.
CENY
Oto przykładowe ceny (pełny cenni9k dostępny jest w salonach dealerskich lub na stronie www.ford.pl).
* Tourneo Custom Bus (Krótki L1)
– 300S 2.2 TDCi 125 KM Trend: 143 972 zł;
– 300S 2.2 TDCi 125 KM Titanium: 152 459 zł;
– 300S 2.2 TDCi 155 KM Trend: 150 245 zł;
– 300S 2.2 TDCi 155 KM Trend: 158 732 zł.
* Tourneo Custom Bus (Długi (L2)
– 300L 2.2 TDCi 125 KM Trend: 148 154 zł;
– 300L 2.2 TDCi 125 KM Titanium: 156 641 zł;
– 300L 2.2 TDCi 155 KM Trend: 154 427 zł;
– 300L 2.2 TDCi 155 KM Trend: 162 914 zł.
* Ford Transit Custom Kombi (Krótki L1)
– 300S 2.2 TDCi 100 KM: 94 730 zł (netto);
– 310S 2.2 TDCi 155 KM Trend: 112 930 zł (netto).
* Ford Transit Custom Kombi (Długi L2)
– 300S 2.2 TDCi 100 KM: 96 730 zł (netto);
– 330L 2.2 TDCi 155 KM Trend: 116 930 zł (netto).
* Ford Transit Custom Van (Krótki L1)
– 250S 2.2 TDCi 100 KM Economy: 76 130 zł (netto);
– 330S 2.2 TDCi 155 KM Trend: 101 080 zł (netto).
* Ford Transit Custom Van (Długi L2)
– 290L 2.2 TDCi 100 KM Economy: 84 930 zł (netto);
– 330L 2.2 TDCi 155 KM Trend: 111 580 zł (netto);
– 310L 2.2 TDCi 155 KM Limited: 117 180 zł (netto).
* Ford Transit Custom Van z podwójną kabiną (Krótki L1)
– 270S 2.2 TDCi 100 KM: 87 880 zł (netto);
– 310S 2.2 TDCi 155 KM Limited: 115 180 zł (netto).
* Ford Transit Custom Van z podwójną kabiną (Długi L2)
– 290L 2.2 TDCi 100 KM: 91 380 zł (netto);
– 330L 2.2 TDCi 155 KM Trend: 111 580 zł (netto);
– 310L 2.2 TDCi 155 KM Limited: 117 180 zł (netto).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.