Dzięki nowoczesnym silnikom oraz paliwooszczędnym rozwiązaniom technologicznym i aerodynamicznym
nowego Forda Fiesta można w Europie zamówić w siedmioma układami napędowymi, które emitują poniżej 100 gram CO2 na kilometr i zapewniają lepszą ekonomiczność.
– Z pobudek finansowych i ekologicznych większość naszych europejskich klientów ogromną wagę przywiązuje do ekonomiki i poziomu emisji – wyjaśnia Wolfgang Schneider, wiceprezes ds. prawnych, rządowych i środowiskowych, Ford of Europe. Stworzenie nowej generacji Forda Fiesta wymagało wielu godzin wytężonej pracy, ale efekt w pełni zadowala zarówno firmę Ford Motor Company jak i nabywców nowego modelu.
Wśród siedmiu układów napędowych znaleźć można 125-konny silnik benzynowy 1.0 EcoBoost, czyli zdobywcę tytułu „International Engine of the Year”. Generuje on osiągi porównywalne z jednostką o pojemności 1,6 litra przy zapotrzebowaniu na paliwo znacznie mniejszego silnika. Motor ten dostępny jest również w wersji 100-konnej, która może się pochwalić najniższym spalaniem w swojej klasie (4,3 l/100 km).
Nowego Forda Fiesta można również zamówić z silnikiem wysokoprężnym 1.6 Duratorq TDCi w wersji ECOnetic Technology i z pięciostopniową przekładnią, który zadowala się 3,3 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 87 gram CO2 na kilometr.
Pozostałe układy napędowe zapewniające poziom emisji poniżej 100 gram CO2 na kilometr to:
• nowe 65 i 80-konne silniki 1.0 Ti-VCT z układem bezpośredniego wtrysku paliwa, kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą oraz systemem Auto-Start-Stop, które potrzebują zaledwie 4,3 litra na 100 kilometrów;
• nowa, 75-konna jednostka wysokoprężna 1.5 Duratorq TDCi, która zadowala się 3,7 litra paliwa na 100 kilometrów;
• 95-konny silnik wysokoprężny 1.6 Duratorq TDCi, który zużywa 3,6 litra na 100 kilometrów.
Dzięki obniżeniu współczynnika oporu powietrza do 0,328 w nowej, europejskiej generacji Forda Fiesta udało się w jeszcze większym stopniu ograniczyć poziom emisji CO2 oraz zapotrzebowanie na paliwo.
Obecnie firma Ford udostępnia również system Auto-Start-Stop w większej liczbie odmian Forda Fiesta. System ten automatycznie wyłącza silnik w czasie postoju i uruchamia go, gdy kierowca wciśnie pedał przyśpieszenia. Sterując pracą alternatora inteligentny system ładowania z funkcją odzysku energii (Smart Regenerative Charging) zmniejsza obciążenie jednostki napędowej i doładowuje akumulator podczas swobodnego wytracania prędkości lub hamowania.
Ponadto Ford Fiesta w wersji ECOnetic Technology posiada nadwozie i podwozie o poprawionych właściwościach aerodynamicznych, zoptymalizowane przełożenie przekładni zębatej oraz opony o obniżonych oporach toczenia.
Firma Ford zwiększyła również dostępność systemu oszczędnego trybu pracy silnika EcoMode w wersjach ECOnetic Technology. System nagradza oszczędny styl jazdy wyświetlając kolejne płatki na trzech kwiatach, z których każdy reprezentuje odpowiednio zmianę biegów, prędkość oraz płynność jazdy. Z doświadczeń firmy Ford wynika, iż podczas długoterminowej eksploatacji pojazdu ekologiczny styl jazdy pozwala oszczędzić 10 proc. paliwa.
– Oprócz nowoczesnych układów napędowych oraz paliwooszczędnych technologii, teraz również system Ford EcoMode pozwoli użytkownikom nowej generacji Forda Fiesta w jeszcze większym stopniu ograniczyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2 – wyjaśnia Glen Goold, główny inżynier nowego Forda Fiesta, Ford of Europe.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.