FORD: NIESŁABNĄCE ZAINTERESOWANIEM MODELEM PUMA

Ford Puma – najmniejszy SUV w gamie amerykańskiego producenta – od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością, zarówno w Europie, jak i w Polsce.

Model przyciąga klientów nie tylko stylistyką, wnętrzem czy bogatym wyposażeniem, ale także oszczędnymi silnikami.


Zobacz także:

TOYOTA: PRAWIE 50000 MODELI C-HR SPRZEDANYCH W CIĄGU 5 LAT

ROZMAITOŚCI


 

Oszczędny i czystszy napęd mild hybrid

W Polsce szczególną popularnością cieszy się Ford Puma z napędem hybrydowym typu mild. We wrześniu bieżącego roku do klientów trafiły 372 sztuki nowego Forda Puma (wzrost o 46,5% w porównaniu z 2021 rokiem), z czego 369 sztuk to właśnie auta napędzane miękką hybrydą (wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 61,14%). Od początku 2022 roku w Polsce zarejestrowano 2 220 egzemplarzy Pumy z układem napędowym typu mHEV, przy całkowitej sprzedaży tego modelu wynoszącej 2 404 sztuki. Mimo nieznacznego spadku liczby rejestracji, wynoszącego niecałe 3,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, Ford Puma EcoBoost Hybrid pozostaje po dziewięciu miesiącach br. numerem jeden segmentu małych SUV-ów z napędem typu mHEV w Polsce.

Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym. Napęd elektryczny jest dodatkowym wsparciem silnika benzynowego i zapewnia m.in. bardziej płynne i dynamiczne ruszanie, oszczędność paliwa, a także sprawniejsze działanie systemu Auto-Start-Stop. Ładowanie 48-woltowego akumulatora odbywa się w trakcie jazdy np. podczas hamowania.

Przestronne wnętrze oraz sprytne rozwiązania

Ford Puma posada przestronne wnętrze, największy w klasie bagażnik z jedynym w swoim rodzaju schowkiem Ford MegaBox oraz bezdotykowo i elektrycznie podnoszoną pokrywę bagażnika plus fotele z funkcją masażu i zdejmowanymi pokrowcami. Duża przestronność wnętrza, jak na samochód o długości około 4,2 metra, to zasługa minimalnych zwisów nadwozia i rozstawionych maksymalnie po jego kątach kół.

Pojemność bagażnika Forda Pumy wynosi 456 l i jest jedną z największych wśród SUV-ów segmentu B. Specjalny schowek Ford MegaBox, umiejscowiony pod podłogą bagażnika, posiada pojemność 81 litrów. Elastyczna osłona bagażnika mocowana jest do jego pokrywy, która podnosi się razem z nią i – dzięki temu – pozwala na przewożenie nieco wyższych przedmiotów niż w wypadku sztywnej półki, którą można spotkać u konkurentów.

Tylne fotele składają się w stosunku 60/40 lub też całkowicie, w celu uzyskania jeszcze większej przestrzeni bagażowej. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń użytkownik uzyskuje niemal płaską podłogę, która umożliwia przewożenie dłuższych przedmiotów.

Ford Puma jest ważnym graczem w segmencie miejskich SUV-ów. Pokazuje, że auto o niewielkich gabarytach może być przestronne i bogato wyposażone, a także oferować elementy wyposażenia dotychczas kojarzone z modelami wyższych klas – np. przednie fotele z funkcją masażu czy też elektryczne otwieranie i zamykanie bagażnika delikatnym ruchem nogi pod tylnym zderzakiem. Bardzo się cieszę, że ten przestronny i wizualnie atrakcyjny mały SUV z oszczędnym i wydajnym układem napędowym typu mHEV cieszy się niesłabnącą popularnością wśród polskich klientów – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.