FORD: NAJMOCNIEJSZY W HISTORII SILNIK DLA TRANSITA CUSTOM SPORT

Transit_Sport_1

Nowy silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 2 litrów i mocy 185 KM dostępny będzie w Fordzie Transit Custom Sport. To najmocniejsza jednostka w historii modelu.

Pojawi się on w sprzedaży w połowie 2019 roku, stając się flagowym pojazdem rodziny liczącej sobie trzy modele Transit Sport z charakterystycznymi podwójnymi sportowymi pasami.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Oprócz wzrostu mocy o 9 procent i momentu obrotowego do 415 Nm, co wpłynie korzystnie na osiągi, nabywcy Forda Transita Custom Sport skorzystają również z nowych możliwości, jakie daje wprowadzenie modemu pokładowego .

Dostępny jest również nowy Transit Connect Sport, zaprezentowany w zeszłym roku na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze, z silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 120 KM i sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Kompaktowy furgon Transit Courier Sport stanowi dopełnienie linii modelowej.

Transit_Sport_2

– Nie wszystkich zadowalają standardowe białe furgonetki. Samochody dostawcze Forda z serii Sport przemawiają do klientów, którzy chcą się wyróżnić, mając jednocześnie solidny i wszechstronny samochód użytkowy. To właśnie uczyniło z rodziny Transita prawdziwy bestseller. Zmodernizowane samochody dostawcze nie tylko prezentują się stylowo. Są dynamiczne i dobrze wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny pojazdów użytkowych, Ford of Europe.

Więcej pod maską

Transit Custom Sport standardowo wyposażony jest w 2-litrowy silnik EcoBlue o mocy 185 KM, w którym zmodernizowano wysokociśnieniowy wtrysk paliw ai ulepszono turbosprężarkę o niskim momencie bezwładności, co pozwoliło uzyskać większą moc w szerszym zakresie prędkości obrotowych silnika.

Można wybierać między sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów SelectShift. Dla najoszczędniejszej wersji samochodu szacowana emisja CO2 wynosi 151 g/km, a zużycie paliwa oceniane jest na 6,9 l/100 km.

Szeroki wybór wersji

Samochód zaprojektowano, by przyciągać spojrzenia, oprócz kontrastowych sportowych podwójnych pasów otrzymał muskularny pakiet stylizacyjny nadwozia zawierający dolny spojler przedniego zderzaka, spojlery progowe, spojler i narożniki tylnego zderzaka oraz nakładki przednich i tylnych nadkoli w kolorze nadwozia.

Transit_Sport_3

Obudowa świateł przeciwmgielnych oraz dwa pasy na pokrywie silnika, przednim zderzaku i tylnych drzwiach oraz pas boczny po obu stronach pojazdu, a także 17-calowe lub 18-calowe obręcze ze stopów lekkich. Sportowy styl nie ominął także wnętrza, w którym fotele są częściowo pokryte skórą w kolorze Ebony, co dotyczy także siedzeń w drugim, a nawet w trzecim rzędzie, jeśli samochód jest w nie wyposażony.

Nabywcy Transitów Custom z serii Sport otrzymają szeroki wybór wersji nadwoziowych, w tym modele Van, kombi i Van z podwójną kabiną, zarówno w wersji ze standardowym (L1), jak i z długim rozstawem osi (L2). Dynamikę jazdy zoptymalizowano stosując specjalnie dobrane charakterystyki elementów podwozia.

Modem pokładowy FordPass Connect dołącza do systemu komunikacji i rozrywki SYNC 3 jako standardowa funkcja, czyniąc z samochodu hotspot WiFi, obsługujący do 10 urządzeń.

Transit Custom Sport może być teraz wyposażony w cały pakiet ulepszonych systemów wspomagania kierowcy, w tym w aktywnego asystenta parkowania, inteligentny ogranicznik prędkości, adaptacyjny tempomat, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu i informowanie o obiektach w martwym polu lusterek, z uwzględnieniem także holowania przyczepy o długości do 10 metrów.

Rodzina powiększa się

Nowy Transit Connect Sport zawdzięcza swój wyrazisty wygląd zewnętrznemu pakietowi stylistycznemu, czarnym matowym pasom ze srebrnymi lub pomarańczowymi akcentami oraz 16-calowym obręczom kół z lekkiego stopu z wykończeniem Dark Stainless. We wnętrzu znajdują się częściowo skórzane, podgrzewane fotele kierowcy i pojedynczy fotel pasażera.

Transit_Sport_4

Standardowa specyfikacja obejmuje dwustrefową elektroniczną automatyczną klimatyzację i tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości. Dostępny jest także Active Park Assist, system komunikacji i rozrywki SYNC 3 oraz wbudowany modem Pass Connect.

Zmodernizowany silnik 1,5-litra EcoBlue o mocy 120 KM i sześciostopniowa manualna skrzynia biegów pozwalają na uzyskanie emisji CO2 już od 130 g/km i zużycia paliwa od 5,0 l/100 km.

Kompaktowy Transit Courier Sport ma za zadanie wyróżnić swoich użytkowników oraz firmy korzystające z niego przy dostarczaniu towarów i usług.

Do najciekawszych akcentów tego modelu należą odważne sportowe pasy na masce i drzwiach przestrzeni ładunkowej, zestaw stylistyczny w kolorze nadwozia, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem Magnetic oraz sportowe fotele z częściowym wykończeniem skórą z czerwonymi kontrastowymi szwami. Na co dzień kierowcy docenią system SYNC 3 z 4-calowym kolorowym ekranem i tylne czujnikami parkowania.

1,5-litrowy silnik TDCi o mocy 100 KM w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewnia dynamikę jazdy oraz emisję CO2 obniżoną do 112 g/km i zużycie paliwa 4,3 l/100 km.

Dla zwolenników opcji benzynowej Ford przygotował 1-litrowy silnik EcoBoost o mocy 100 KM w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, zapewniający emisję CO2 od 126 g/km i zużycie paliwa od 5,6 l/100 km.