FORD MYŚLI O KIEROWCACH ELEKTRYKÓW – POMAGA Z ŁADOWANIEM

ford-conne2

System Ford Charging Solutions zapewni posiadaczom i kierowcą samochodów elektrycznych stały, zintegrowany dostęp do ładowarek w domu i w całej Europie.

Dzięki aplikacji FordPass będą oni mogli bez trudu zlokalizować stacje, osiągnąć je jako cel nawigacji, opłacić i monitorować ładowanie w ponad 125 000 lokalizacjach sieci ładowania w 21 krajach.


Zobacz relacje:
ECO

ROZMAITOŚCI


 

Będzie to możliwe już od przyszłego roku, kiedy Ford rozpocznie dostawy nowych elektrycznych pojazdów bateryjnych. Connected Wallbox marki umożliwia dodatkowo prostsze, szybsze i tańsze ładowanie zelektryfikowanych pojazdów w domu.

W roku 2020 pojawi się w salonach nowy, w pełni elektryczny SUV-a Forda, inspirowany stylistyką Mustanga, zdolny przejechać z napędem elektrycznym na jednym ładowaniu do 600 km (zasięg mierzony zgodnie z procedurą WLTP).

– Jedną z największych przeszkód w zakupie pojazdu elektrycznego był dla klientów strach przed stanięciem na drodze z wyczerpanymi bateriami lub niemożność znalezienia stacji ładowania. Usuwamy te bariery, oferując najlepszy w branży dostęp do zasilania, w tym największą wśród wszystkich producentów samochodów sieć publicznych stacji ładowania, przez co większa liczba klientów będzie mogła czerpać korzyści z posiadania pojazdu elektrycznego – powiedział Ted Cannis, globalny dyrektor działu pojazdów elektrycznych Ford Motor Company.

Ford-Conn1

Strategia ładowania Forda idzie w dwóch kierunkach i bazuje na badaniach, które wykazują, że klienci chcą być spokojni o ładowanie, zanim zakupią pojazd elektryczny. Większość właścicieli pojazdów elektrycznych ładuje swoje pojazdy w domu. Każdy eko- pojazd producenta będzie standardowo wyposażony w przewód Ford Home Charge, zdolny do ładowania niezależnie od mocy prądu dostarczanego do instalacji domowej.

Ładowanie w domu jest tak proste, jak podłączenie ładowarki smartfona. Bateryjne pojazdy elektryczne Forda (BEV) mogą uzupełniać energię w akumulatorze trakcyjnym zarówno z gniazdka elektrycznego domowej instalacji, jak i przez opcjonalny, montowany na ścianie Ford Connected Wallbox, dostarczający prąd o nawet pięciokrotnie większej mocy, niż gniazdko typowej domowej instalacji elektrycznej, co oznacza, że można być pewnym, że akumulator ich auta naładuje się całkowicie przez noc.

Dzięki współpracy z NewMotion i wykorzystaniu łączności poprzez modem pokładowy FordPass Connect, aplikacja FordPass zapewni dostęp do największej i szybko rozwijającej się sieci publicznych stacji ładowania w Europie. Można będzie korzystać z punktów ładowania na wielu rynkach, dla uproszczenia obsługi płacąc za ładowanie z jednego konta.

Ford jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia Ionity, które stawia sobie za cel udostępnienie do 2020 roku 400 stacji szybkiego ładowania w najważniejszych europejskich lokalizacjach. Umożliwi to znaczne skrócenie czasu ładowania pojazdów elektrycznych w porównaniu z istniejącymi systemami – co jest niezwykle istotne dla wydłużenia zasięgu podróży.

Po naładowaniu w ciągu 10 minut na stacji ładującej Ionity o mocy 150 kW, nowy elektryczny sportowy SUV inspirowany Mustangiem będzie w stanie przejechać do 93 km.

Mobilna aplikacja FordPass umożliwia kierowcom zdalne monitorowanie stanu naładowania akumulatorów pojazdu. Kolejna kluczowa funkcja pozwoli skorzystać z opcji FordPass Power My Trip, narzędzia do planowania podróży, które uwzględnia aktualny stan naładowania pojazdu i identyfikuje odpowiednie punkty ładowania na trasie, by uzyskać optymalną wydajność pojazdu podczas podróży.

FordPass będzie wskazywał także przydatne w podróży lokalizacje – takie jak restauracje lub centra handlowe – aby maksymalnie wykorzystać czas klienta podczas ładowania pojazdu. Ponadto funkcja połączonej nawigacji umożliwi w Europie bezprzewodowe przekazywanie wcześniej zaplanowanych tras ze swoich smartfonów lub tabletów wprost do systemu operacyjnego pojazdu elektrycznego.

Mówiąc wprost: za pośrednictwem FordPass będzie można łatwo i wygodnie ładować samochody w domu i poza domem…