Według danych IHS Automotive o globalnych rejestracjach, Ford Mustang był w pierwszej połowie roku najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie.
W skali całego globu klienci zarejestrowali 76 124 samochody w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku – o 56 procent więcej niż w tym samym okresie ub. r.
Zobacz także:
– Klienci w Europie i na rynkach z ruchem lewostronnym od przeszło półwiecza czekali na oficjalną sprzedaż Mustanga w swych krajach. Nic więc dziwnego, że notujemy ogromny popyt na Mustanga w tych regionach – powiedział Stephen Odell, wiceprezes ds. globalnego marketingu, sprzedaży i obsługi.
Dane z rynków europejskich ukazują, że na Starym Kontynencie klienci lubią zarówno nadwozia typu fastback, jak i kabriolety. Najpopularniejsze są kolory Race Red i Magnetic Grey (21% wszystkich sprzedanych aut). Klienci nabywający fastbacki preferują czerwień (24%), zaś kabriolety – szarość (32%).
3 na 4 Mustangi sprzedane w Europie to fastbacki (72%), 2 na 3 klientów zdecydowało się na silnik V8 5.0 o świetnych osiągach – rozwijający moc 421 KM (64%). Niemal dokładnie tyle samo nabywców chce jeździć z 6-biegową skrzynią biegów manualną (51%), co 6-biegową automatyczną (49%). Jednakże automatyczna skrzynia biegów jest bardziej popularna wśród nabywców wersji 5.0 V8 (57%), zaś manualna wśród kupujących auta z 317-konnym silnikiem 2.3 EcoBoost (65%).
Pierwsze Mustangi z kierownicą po prawej stronie
Produkcja Mustanga przeznaczonego na rynki z ruchem lewostronnym ruszyła w fabryce Flat Rock Assembly Plant we Flat Rock, Michigan, USA – również po raz pierwszy w historii.
Ford Mustang jest teraz dostępny dla klientów na przeszło stu rynkach na całym świecie. Dodanie do palety produkcyjnej Mustanga w wersji z kierownicą po prawej stronie pozwoli rozpocząć oficjalny eksport tego modelu na kolejne 25 rynków na całym świecie, w tym do Wielkiej Brytanii, Republiki Południowej Afryki, Australii, Nowej Zelandii i Japonii – jak też na Cypr, Maltę i część wysp karaibskich.
Globalny lider sprzedaży
Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Azji rozpoczęła się w zimie 2014-15, natomiast na rynki europejskie Mustang ruszył latem br.
W USA sprzedaż wciąż rośnie, szczególnie w takich regionach jak południowa Kalifornia – największy rynek na auta sportowe w USA wg IHS – gdzie sprzedaż Mustangów wzrosła w tym roku przeszło dwukrotnie. Choć Mustang jest zupełną nowością na rynku chińskim, osiągnął już pozycję jednego z bestsellerów rynku aut sportowych.
Najwięcej nabywców znalazł w Pekinie, Guangdong i Szanghaju. Zamówione samochody dopiero zaczynają docierać do dilerów i klientów w Europie, a rynki takie jak brytyjski z niecierpliwością wyczekują pierwszych egzemplarzy Mustanga z kierownicą po prawej stronie. Od stycznia br. w Wielkiej Brytanii przyjęto niemal 2000 zamówień na Forda Mustanga. Pierwsze dostawy spodziewane są w listopadzie, ale już dziś zapewniono o zwiększeniu dostępności w związku z przekraczającym oczekiwania popytem.
Już w zeszłym roku było jasne, że Europa nie może się doczekać Mustanga, gdy w ramach przedsprzedaży 500 sztuk tego modelu podczas finału 2014 UEFA Champions League klienci wykupili całą pulę w zaledwie kilka minut. Do dziś sprzedano w Europie ponad 8000 Mustangów.
Kolejnym rynkiem na auta z kierownicą po prawej stronie, który nie może się doczekać realizacji zamówień, jest Australia, gdzie wpłacono zaliczki na niemal 3000 Mustangów. 400 zamówień na takie samochody zebrano w Nowej Zelandii, gdzie dostawy rozpoczną się jesienią br.