FORD: MUSTANG MACH-E OFICJALNIE POKAZANY W EUROPIE

Ford pokazał po raz pierwszy w Europie nowego Mustanga Mach-E, inaugurując jednocześnie wydarzenie pod nazwą „Go Electric”.

W pełni elektryczny samochód ma zasięg jazdy do 600 km zgodnie z wymogami testu WLTP.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Do końca 2021 roku klienci Forda w Europie będą mogli wybierać spośród 18 pojazdów zelektryfikowanych, a już do końca tego roku – spośród 14. Firma obiecuje dostarczenie zelektryfikowanych wariantów wszystkich pojazdów osobowych wprowadzanych na rynek. Globalnie producent inwestuje ponad 11 miliardów dolarów w elektryfikację swoich aut.

Pojazdy wykorzystują szereg koncepcji napędowych, w tym 48-woltowej miękkiej hybrydy, układu hybrydowego, hybrydowego systemu typu plug-in oraz w pełni elektrycznego. Ford szacuje, że oszczędności wydatków na paliwo poczynione przez użytkowników korzystających ze zelektryfikowanych wariantów popularnych modeli, jak Fiesta, Focus i Kuga mogą przekroczyć 30 milionów euro rocznie.

W pełni elektryczne i ładowane z sieci hybrydowe pojazdy marki będą wspierane przez system ładowania Ford Charging Solutions, który zapewni łatwy, zintegrowany dostęp do ładowania zarówno w domu, jak i w całej Europie. Nabywcy Mustanga Mach-E dokonujący rezerwacji w 2020 roku otrzymają bezpłatną roczną subskrypcję na usługi aplikacji FordPass, która umożliwia użytkownikom zlokalizowanie punktów sieci FordPass Charging Network i płacenie za usługi ładowania z jednego konta.

Ford ogłosił też plany uruchomienia 1000 stacji ładowania w swoich placówkach w całej Europie w ciągu najbliższych trzech lat, aby ułatwić pracownikom ładowanie ich samochodów.

Mustang Mach-E dla Europy

Specyfikacje sprężyn zawieszenia i amortyzatorów Mustanga Mach-E, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczna kontrola stabilności i ustawienia napędu na wszystkie koła są precyzyjnie dostosowane do europejskich dróg i stylów jazdy.

Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg i napęd na tylne koła, Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km. 85 proc. osób, którzy dotychczas zamówiły nowe auto zdecydowało się na akumulator zapewniający zwiększony zasięg jazdy.

Dzięki szczytowej mocy ładowania 150 kW osiągnięty zostanie zasięg jazdy do 93 km po 10 minutach ładowania na stacji szybkiego ładowania. Szacuje się, że na doładowanie akumulatora od 10 do 80 proc. pojemności przy korzystaniu ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym potrzeba będzie 38 minut.

W domu, najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest Ford Connected Wallbox, który zapewnia pięciokrotnie większą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co oznacza, że można dodać szacunkowy średni zasięg 62 km na każdą godzinę ładowania.

Dzięki łączności zapewnianej przez pokładowy modem FordPass Connect, pojazd może być stale ulepszany poprzez zdalne dostarczanie bezpiecznych aktualizacji, które mogą poprawić osiągi pojazdu oraz system komunikacji i rozrywki SYNC nowej generacji.

Elegancka sylwetka coupé i rzeźbiona maska w połączeniu z atletycznymi tylnymi nadkolami nadają samochodowi solidną, muskularną postawę. Profil aerodynamiczny zyskuje dzięki nowoczesnym akcentom, jak brak wystających klamek drzwiowych i subtelnie poprowadzona krzywizna dachu. Zupełnie nowa architektura wspiera rozświetlone, lekkie i przestronne wnętrze.

Mustang Mach-E oferuje trzy tryby jazdy – Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie). Każdy tryb jazdy precyzyjnie dostosowuje dynamikę jazdy, nastrojowe oświetlenie i dynamiczne animacje zestawu wskaźników, aby dopasować je do aktualnego charakteru samochodu. Nawet odgłosy pojazdu są regulowane.

Osiemnaście zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 r., to:
– Fiesta EcoBoost Hybrid, Puma EcoBoost Hybrid, Focus EcoBoost Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid, Transit Custom EcoBlue Hybrid, Tourneo Custom EcoBlue Hybrid i Transit EcoBlue Hybrid – wyposażone w 48 woltowy, miękki napęd hybrydowy;
– Mondeo Hybrid, Kuga Hybrid, S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid – wyposażone w system rekuperacji i w pełni hybrydowy układ napędu spalinowo- elektrycznego;
– Explorer Plug-In Hybrid, Kuga Plug-In Hybrid, Transit Custom Plug-In Hybrid i Tourneo Custom Plug-In Hybrid;
– Mustang Mach-E6 oraz w pełni elektryczny dostawczy Transit.
– lekki samochód dostawczy zostanie przedstawiony w tym roku.

Dwie nowe linie montażowe w zakładzie w Walencji umożliwią produkcję wraz z pojazdami zaawansowanych akumulatorów litowo- jonowych, które posłużą do zasilania całkowicie nowych pojazdów Kuga Plug-In Hybrid, całkowicie nowego Kuga Hybrid oraz nowego S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid.

Flota 20 prototypowych dostawczych modeli Transita Custom Plug-In Hybrid odbyła testy na trasach liczących ponad 240 000 km. Kolejne testy będą dokumentować eksploatację furgonetki Tourneo Custom Plug-In Hybrid.

Rozpoczynający się obok słynnego londyńskiego monumentu Marble Arch, pokaz Go Electric zgromadzi około 4 milionów konsumentów podczas 6-miesięcznej trasy po Wielkiej Brytanii. Następnie pokazy „Go Electric” zagoszczą w sześciu europejskich krajach m.in. Niemczech, Francji i Holandii.