Ford Mustang Mach-E zadebiutuje w polskich salonach sprzedaży w czerwcu br. Już zamówiono 60% z puli aut dostępnych na ten rok.
Ford Polska Sp. z o.o. poinformowała, że jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży Mustanga Mach-E zebrano już 60% zamówień z puli aut dostępnych dla polskiego rynku w 2021 roku. Mimo braku obecnie w Polsce skutecznego systemu dopłat do aut elektrycznych, zebranie tak dużej liczby zamówień w okresie przedsprzedaży pokazuje, jak wielkim zainteresowaniem klientów cieszy się Mustang Mach-E.
Zobacz także:
– Obserwujemy stałe zainteresowanie klientów Mustangiem Mach-E. Zanim pierwsze auta pojawią się w salonach sprzedaży, mamy już zakontraktowane 60% z puli aut dostępnych dla polskich klientów w tym roku – powiedział Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska – co ciekawe blisko 45% wszystkich zamówionych aut to wersje z rozszerzoną pojemnością baterii oraz napędem na wszystkie koła. Drugą najchętniej wybieraną wersją jest First Edition, której zamówienia stanowią blisko 30%. Biorąc pod uwagę, że First Edition bazuje na wersji AWD 98 kWh to blisko 75% aut zostało zamówionych z rozszerzoną pojemnością baterii oraz napędem na wszystkie koła – dodał Piotr Pawlak.
Ikona motoryzacji wyniesiona na inny poziom
Począwszy od światowej premiery w Stanach Zjednoczonych w listopadzie 2019 roku, Mustang Mach-E przyciąga udanym połączeniem kultowego sportowego modelu Forda z najnowocześniejszą technologią.
– To unikalna koncepcja auta w pełni elektrycznego, łącząca emocje i sportowego ducha Mustanga z funkcjonalnością nadwozia SUV oraz zaletami bezemisyjnej eksploatacji napędu w pełni elektrycznego – podkreśla Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.
Mustang Mach-E nie tylko zanotował doskonały wynik otwarcia sprzedaży na rynku amerykańskim, ale kolejne miesiące pokazują, że wielu klientów migruje od konkurencji i wybiera właśnie elektryczne auto Forda. Sprzedaż Mustanga Mach-E w USA wyniosła w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku 6 614 pojazdów. Niemal 70% zamówień pochodziło od nowych klientów pozyskanych od konkurencyjnych marek.
Wersje wyposażenia dostępne na rynku polskim
Ford Mustang Mach-E jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia. Ten elektryczny SUV może mieć napęd na tylną oś (RWD) lub na cztery koła (AWD).
Podstawowe różnice między poszczególnymi wersjami dotyczą pojemności akumulatorów samochodu oraz rodzaju napędu. Mach-E będzie bowiem dostępny ze standardową baterią o pojemności 75 kWh, a także z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh.
Pierwszy elektryczny SUV Forda będzie w Polsce dostępny łącznie w pięciu wersjach. Są to:
– Mach-E z napędem na tylne koła ze standardową baterią 75 kWh;
– Mach-E z napędem na wszystkie koła ze standardową baterią 75 kWh;
– Mach-E z napędem na tylne koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh;
– Mach-E z napędem na wszystkie koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh;
– Mach-E First Edition z napędem na wszystkie koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh.
Mach-E RWD 75 kWh
Już podstawowa wersja Mach-E jest bogato wyposażona. Warto podkreślić, że standardem w pierwszym elektrycznym SUV-ie Forda jest 15,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, Ford SYNC nowej generacji, podgrzewane przednie fotele czy tylne reflektory LED. Wersje z napędem na tylne koła są dostępne z 18-calowymi felgami aluminiowymi. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu obejmuje m.in.: system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, system zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist; asystenta utrzymania pasa ruchu; adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, boczne poduszki i kurtyny dla 1-ego i 2-iego rzędu siedzeń, a także system ostrzegania pieszych Audible Vehicle Alert System.
Moc maksymalna samochodu w tej wersji wynosi 269 KM (198 kW), a jego zasięg według WLTP – do 440 kilometrów. Maksymalny moment obrotowy obu wersji z napędem na tylne koła wynosi natomiast 430 Nm. Cena modelu w tej wersji wynosi od 216 120 zł.
Mach-E AWD 75 kWh
Podstawowa wersja Mustanga Mach-E z napędem na wszystkie koła jest natomiast dostępna w cenie od 249 560 zł. Od poprzednio omówionej, poza napędem różni ją także zasięg – według WLTP wynosi on 400 km. Moc maksymalna tej wersji wynosi 269 KM (198 kW), a maksymalny moment obrotowy 580 Nm.
Na tym jednak różnice się nie kończą. Mustang Mach-E AWD 75 kWh wyposażony jest już w 19-calowe felgi aluminiowe, a także zewnętrzny pakiet stylizacji nadwozia. Klienci decydujący się na tę wersję mogą także liczyć na adaptacyjne reflektory LED Mustang Signature czy przednie fotele z funkcją pamięci regulowane elektrycznie w ośmiu płaszczyznach, a także kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem.
Mach-E RWD 98 kWh
Wersja z napędem na tylne koła i baterią o zwiększonej pojemności jest natomiast dostępna od 247 570 zł. To właśnie w tej wersji samochód może pochwalić się imponującym zasięgiem 610 kilometrów oraz wieloma dodatkami niedostępnymi w wersjach ze standardową baterią.
Moc maksymalna samochodu w tej wersji wynosi 294 KM (216 kWh).
Mach-E AWD 98 kWh
Samochód podobnie jak wersja z mniejszą baterią jest wyposażony w czerwone zaciski hamulcowe. Obie wersje wyposażone są także w ciemną podsufitkę i perforowaną tapicerkę foteli Sensico z efektownymi, czerwonymi przeszyciami.
Zasięg modelu według WLTP wynosi 540 km, a jego moc maksymalna 351 KM (258 kW). Cena modelu w tej wersji zaczyna się od 286 310 zł.
Mach-E First Edition AWD 98 kWh
First Edition to pierwsza wersja specjalna Mustanga Mach-E. Samochód w tej wersji wyróżnia perforowana tapicerka foteli Sensico z niebiesko-czerwonymi przeszyciami nawiązującymi do koloru nadwozia. Podobnie jak pozostałe wersje z napędem na wszystkie koła, samochód ma czerwone zaciski hamulcowe oraz 19-calowe felgi aluminiowe.
First Edition zawiera także wszystkie udogodnienia z innych wersji wyposażenia oraz dodatkowo panoramiczny dach, system audio B&O z 10 głośnikami, kamerę 360 stopni, inteligentny tempomat, zaawansowanego asystenta parkowania. Moc maksymalna samochodu wynosi 351 KM (258 kW), a zasięg 540 kilometrów według WLTP. Cena specjalna dla klientów w Polsce wynosi od 303 810 zł.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Mustang Mach-E dostępny jest z dwoma wersjami pojemności tylnego bagażnika. To 322 litry (1420 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach) dla wersji z napędem na wszystkie koła oraz 402 litry (1345 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach) dla wersji z napędem na tył. Dodatkowo z przodu pojazdu znajduje się dodatkowy bagażnik o pojemności 100 l.
Wszystkie samochody będą wyposażone w reflektory w technologii LED. W wersjach z napędem na wszystkie koła będą to dodatkowo projekcyjne LED z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz funkcją zapobiegającą oślepianiu.
Dla podstawowych wersji wyposażenia są dostępne pakiety Technology oraz Technology Plus. Ten pierwszy w cenie 8 500 zł obejmuje system nagłośnienia B&O z 9 głośnikami i subwooferem, drzwi bagażnika otwierane/zamykane elektrycznie i bezdotykowo, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, aktywnego asystenta parkowania oraz system kamer 360 stopni.
Technology Plus w wersji AWD zawiera dodatkowo panoramiczny dach oraz przednią szybę z filtrem przeciwsłonecznym. W wersji RWD dochodzi do tego tapicerka z perforowanej skóry ekologicznej Sensico, elektryczna regulacja położenia przednich foteli w 8 płaszczyznach oraz lusterka boczne składane elektrycznie, które są standardem dla wersji z napędem na wszystkie koła. Cena pakietu Technology Plus AWD wynosi 12 500 zł, a RWD 18 400 zł.
– Oferta Mustanga Mach-E w Polsce jest szeroka i dopasowana do różnych grup klientów. Jesteśmy przekonani, że samochód trafi w gusta nie tylko stałych klientów Forda, ale także tych zainteresowanych samochodami elektrycznymi i markami premium. Mach-E będzie sprzedawany w Polsce przez starannie wyselekcjonowanych dilerów, aby zapewnić klientom jak najwyższy poziom obsługi – powiedział Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.