FORD: MUSTANG GTD 2025 – NAJSZYBSZY PRODUKCYJNY MUSTANG W HISTORII

Nowy Mustang GTD w roczniku modelowym 2025 rzuca zupełnie nowe spojrzenie na osiągi Mustanga.

Najlepiej widać to pod maską, gdzie doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2 litra produkuje 815 KM i 900 Nm momentu obrotowego, zgodnie z certyfikacją SAE.


Zobacz także:

CUPRA: MOŻNA JUŻ ZAMAWIAĆ NOWEGO TERRAMAR. ZNAMY CENY!
 

PREMIERY


 

Potwierdzona moc i moment obrotowy Mustanga GTD, wraz z najnowocześniejszymi aktywnymi rozwiązaniami aerodynamicznymi, hamulcami węglowo-ceramicznymi i wewnętrznym tylnym zawieszeniem z półaktywnymi amortyzatorami, to kluczowe elementy, które mogą zdecydować o uzyskaniu czasu okrążenia toru Nürburgring poniżej siedmiu minut.

Od samego początku skupialiśmy się na tym, aby Mustang GTD był pierwszym w historii supersamochodem o światowej klasy osiągach i duszy Mustanga – powiedział Greg Goodall, główny inżynier programu Mustanga GTD. Sercem GTD jest 5,2-litrowa jednostka V8 ze sprężarką mechaniczną, oferująca lepszy stosunek mocy do pojemności skokowej, niż silnik Porsche 911 GT3 RS.

Doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2 litra stanowi rozwinięcie poprzednich jednostek Mustanga, między innymi korzysta z zastosowanego po raz pierwszy układu smarowania z suchą miską olejową, który pomaga utrzymać smarowanie długotrwale obciążanego silnika na torze pełnym zakrętów.

Układ olejowy z suchą miską olejową umożliwił również nieznaczne zwiększenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika do 7650 obr/min, co stanowi wzrost o 100 obr/min w stosunku do poprzedniej 5,2-litrowej jednostki V8. Zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, tytanowy wydech oferowany w standardzie, mniejsze koło pasowe sprężarki miały również wpływ na obecną wartość mocy maksymalnej.

Nie tylko moc decyduje o maksymalnej prędkości, wynoszącej 325 km/h. Mustang GTD wyposażony jest także w system redukcji oporów powietrza, który może zmieniać kąt nachylenia tylnego spojlera i aktywować klapy pod przednią częścią samochodu, aby znaleźć właściwą równowagę między przepływem powietrza nie ograniczającym prędkości, a dociskiem, gwarantującym przyczepność, odpowiednio do warunków jazdy.

Skorzystaliśmy z wiedzy utalentowanych inżynierów i projektantów, a także niezwykle zdolnego kierowcy, które połączyliśmy z mocą, możliwościami rozwiązań technicznych i aerodynamiką Mustanga GTD – powiedział Goodall. Nie możemy się doczekać, kiedy zrealizujemy zobowiązanie pokonania toru Mustangiem GTD w czasie poniżej 7 minut.