Ford Mustang California Special przekroczy Atlantyk i po raz pierwszy pojawi się w Europie.
Nowy California Special, to nawiązanie do ducha pierwowzoru z 1968 roku i swobody tamtych lat. Jest więc oferowany wyłącznie jako kabriolet ze składanym miękkim dachem, łączącym klasyczny wygląd i emocje wzmocnione podmuchami świeżego powietrza. Model California Special zwraca uwagę specjalnym pakietem stylistycznym z unikalnymi oznaczeniami i detalami, 19-calowymi obręczami kół i specjalnymi jaskrawymi naklejkami „colour shift” oraz wyrazistym stylem. 450-konny silnik benzynowy Forda V8 zapewnia moc niezbędną do podróży pełnych wrażeń.
Zobacz także:
Wnętrze Mustanga California Special zaprojektowano tak, by wyzwolić całą radość jazdy, niezależnie od drogi i pogody, a detale na zamówienie dodają mu ekskluzywnego charakteru. W wyposażeniu standardowym znalazły się rozwiązania podnoszące komfort, jak podgrzewane i chłodzone fotele przednie, 12-calowy zestaw zegarów dające możliwość indywidualizacji ustawień oraz zaawansowany system łączności i rozrywki SYNC 3, który umożliwia kierowcy głosowe wywołanie ulubionej ścieżki dźwiękowej lub znalezienie drogi do najbliższej plaży.
California Special to część dziedzictwa amerykańskiego Mustanga i symbol tego, czym jest w swojej istocie Mustang: radością jazdy i poczuciem wolności na drodze. Wartości te równie mocno przemawiają do entuzjastów motoryzacji na Starym Kontynencie, więc najwyższy czas, by europejscy klienci mogli doświadczyć wyjątkowej kombinacji stylu, osiągów i radości jazdy, jaką daje California Special – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Mustang w Ford of Europe.
Powrót do klasycznego wzornictwa
Kiedy w 1964 roku na drogi wyjechał po raz pierwszy, dzisiaj już kultowy Ford Mustang, w całej Ameryce zaczęły powstawać kluby właścicieli, a wielu regionalnych dealerów tworzyło własne, spersonalizowane wersje samochodu. Jedna z nich – inspirowana prototypem Shelby GT coupe z 1967 roku – została nazwana California Special.
Ta oryginalna wersja miała przyciemnioną kratę wlotu powietrza, światła przeciwmgielne i boczne pasy wyścigowe, które kończyły się przed bocznymi wlotami powietrza z tyłu, a także spojler inspirowany stylem samochodów sygnowanych przez Shelby’ego. Doceniając wyjątkowość tej wersji Mustanga, Ford wprowadził do produkcji ograniczoną liczbę egzemplarzy California Special na rok modelowy 1968.
Najnowsza wersja, dostępna wyłącznie jako kabriolet ze składanym miękkim dachem – w ukłonie dla przypominającego śródziemnomorski klimatu „Złotego Stanu” – nawiązuje do pierwowzoru z lat sześćdziesiątych. Wyróżnia się przednim wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, wykończonym w kolorze hebanowej czerni a także emblematem GT/CS w kolorze Race Red oraz dolnymi listwami bocznymi w kolorach czarnym, czerwonym i szarym. Paski z logo GT/CS biegną od przedniego do tylnego błotnika i mają dyskretny napis „California Special”, który jest prawie niewidoczny przy słabym oświetleniu, a staje się znacznie wyraźniejszy w mocnym świetle słonecznym.
Podobnie jak w oryginale, akcenty aerodynamiczne, w tym powiększony przedni splitter i opcjonalne boczne wloty powietrza z tyłu, podkreślają osiągi silnika V8. Z tyłu, nad czterema końcówkami wydechu znajduje się atrapa korka wlewu paliwa California Special. Specjalne pięcioramienne aluminiowe felgi dodają wersji ekskluzywnego charakteru. Obręcze w rozmiarach 19×9 cali z przodu i 19×9,5 cala z tyłu wykończone są w kolorze węglowej szarości, co nawiązuje estetycznie do przedniego splittera, progów bocznych i tylnego dyfuzora. Pod maską, na rozpórce pomiędzy kolumnami amortyzatorów, umieszczono emblemat California Special.
Dziewięć kolorów nadwozia, w tym charakterystyczny niebieski Grabber Blue i pomarańczowy Cyber Orange, kontrastuje z czarnym dachem, który po złożeniu w ciągu ośmiu sekund zmienia sylwetkę coupe w elegancki kabriolet.
5,0-litrowy silnik Forda V8 Mustanga California Special o mocy 450 KM i momencie obrotowym 529 Nm gwarantuje osiągi i brzmienie godne specjalnej edycji Mustanga.
Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, dbający o płynną zmianę biegów i sportowy charakter jazdy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Zaawansowana 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.
Przekładnia automatyczna optymalizuje również osiągi w zależności od wybranego trybu jazdy. Tryby Normalny, Sportowy, Torowy i Śnieg/Mokra nawierzchnia, okażą się przydatne zarówno na słynnej widokowej trasie Route 66, jak i na autostradzie A6. Tryb „dobrego sąsiada” może automatycznie ograniczyć poziom hałasu emitowanego przez układ wydechowy w porach dnia, które zostaną wpisane do systemu.
Standardowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz dostępne opcjonalnie zawieszenie MagneRide poprawiają trakcję i przyczepność kół w zakrętach. System sterowania tłumieniem amortyzatorów monitoruje warunki ich pracy tysiąc razy na sekundę i elektronicznie zmienia własności magnetoreologicznego oleju w amortyzatorach, dopasowując intensywność tłumienia do warunków jazdy.
Ford Mustang California Special powiększa europejską rodzinę Mustangów, która obejmuje Mustanga GT fastback i kabriolet, przystosowanego do jazdy po torach wyścigowych Mustanga Mach 1 oraz w pełni elektryczne Mustangi Mach-E i Mach-E GT.