Dilerzy Forda w Polsce rozpoczęli przyjmowanie zamówień na pierwszy w pełni elektryczny samochód dostawczy w historii marki – E-Transit.
Ford Polska oferuje swoim klientom E-Transita w 22 wariantach opartych na wersji wyposażenia Trend. Wszystkie są wyposażone w umieszczone pod podłogą akumulatory o pojemności użytecznej na poziomie 67 kWh.
Zobacz także:
Samochód jest dostępny w trzech rodzajach nadwozia – van, van brygadowy oraz podwozie z pojedynczą kabiną. Każda wersja jest dostępna w dwóch wersjach silnikowych o mocy 184 KM albo 269 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm, a napęd przekazywany jest na tylne koła.
Jako van samochód dostępny jest w dwóch wariantach – 350 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 3 500 kg) i 425 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 4 250 kg). Do wyboru są również dwie wysokości dachu: H2 (średni) oraz H3 (wysoki), a także trzy możliwości rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie). Ładowność samochodu wynosi od 720 kg w wersji 350 L3H2 aż do 1 630 kg w wersji 425 L3H2.
E-Transit van – ładowność
350 L2H2 940 kg
350 L3H2 880 kg
350 L4H3 720 kg
425 L3H2 1 630 kg
425 L4H3 1 470 kg
E-Transit van brygadowy jest dostępny wyłącznie w wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 4 250 kg i rozstawie osi L3. Do wyboru pozostaje wysokość dachu – H2 i H3.
E-Transit podwozie z pojedynczą kabiną jest dostępny zarówno w wersji 350, jak i 425. Do wyboru jest także rozstaw osi – L3 i L4.
Zasięg dostępnych w Polsce wersji wynosi od 240 kilometrów dla wersji 350 L4H3 do 308 km dla wersji 425 L4H3.
E-Transit – zasięg WLTP
350 L2H2 260 km
350 L3H2 257 km
350 L4H3 240 km
425 L3H2 308 km
425 L4H3 288 km
Ceny modelu rozpoczynają się od 223 570 zł (cena detaliczna bez VAT) za wersję E-Transita podwozie z kabiną serii 350 L3 i silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM. Cennik vana rozpoczyna się od 230 575 zł, a brygadowego vana od 242 460 zł.
Silniki | Seria i długość |
Wersja | Nadwozie | Cena detaliczna bez VAT PLN |
Cena detaliczna z VAT PLN |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 350 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 223,570.00 zł | 274,991.10 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 350 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 230,795.00 zł | 283,877.85 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 350 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 224,670.00 zł | 276,344.10 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 350 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 231,895.00 zł | 285,230.85 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 425 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 225,720.00 zł | 277,635.60 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 425 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 232,945.00 zł | 286,522.35 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 425 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 226,820.00 zł | 278,988.60 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 425 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 234,045.00 zł | 287,875.35 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 350 L2 | Trend | Van | 230,575.00 zł | 283,607.25 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 350 L2 | Trend | Van | 237,800.00 zł | 292,494.00 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 350 L3 | Trend | Van | 232,875.00 zł | 286,436.25 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 350 L3 | Trend | Van | 240,100.00 zł | 295,323.00 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 350 L4 | Trend | Van | 235,475.00 zł | 289,634.25 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 350 L4 | Trend | Van | 242,700.00 zł | 298,521.00 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 425 L2 | Trend | Van | 232,725.00 zł | 286,251.75 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 425 L2 | Trend | Van | 239,950.00 zł | 295,138.50 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van | 235,025.00 zł | 289,080.75 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van | 242,250.00 zł | 297,967.50 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 425 L4 | Trend | Van | 237,625.00 zł | 292,278.75 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 425 L4 | Trend | Van | 244,850.00 zł | 301,165.50 zł |
Silnik elektryczny 184 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van Brygadowy | 242,460.00 zł | 298,225.80 zł |
Silnik elektryczny 269 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van Brygadowy | 249,685.00 zł | 307,112.55 zł |
Produkcja modelu rozpocznie się w lutym 2022 roku. Pierwsze modele trafią do Polski jeszcze w tym roku.