Nowy Ford Ranger w wersji hybrydowej plug-in jest już dostępny do zamawiania w Polsce.
Model oferuje jeszcze lepsze osiągi, takie same zdolności do pracy przy zachowaniu zdolności do pracy znanych z konwencjonalnych wersji.
Zobacz także:
TOYOTA: HILUX TERAZ RÓWNIEŻ Z NAPĘDEM MILD-HYBRID 48V
Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid to idealne połączenie mocy i zdolności do ciężkiej pracy. 281 KM mocy maksymalnej, 697 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 3500 kg uciągu i do 918 kg ładowności sprawiają, że samochód w tej wersji jest tylko nieznacznie słabszy od Rangera Raptora z silnikiem 3.0 V6 Twin-Turbo (292 KM).
Nowe technologie w celu optymalizacji jazdy
Nowy Ranger Plug-in Hybrid napędzany jest silnikiem benzynowym Ford 2.3 EcoBoost, 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i akumulatorem o pojemności netto 11,8 kWh.
Hybrydowy układ napędowy opiera się na modułowej przekładni hybrydowej (MHT), która zapewnia płynne przełączanie między trybami jazdy. Silnik elektryczny i specjalnie zaprojektowane sprzęgło pozwalają na automatyczne odłączanie i włączanie silnika benzynowego, co zapewnia maksymalną efektywność.
Podczas ciągnięcia ciężkich ładunków lub jazdy w trudnym terenie silnik elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy w razie potrzeby. Ranger Plug-in Hybrid jest także wyposażony w nowy system e-4WD z 2-stopniową skrzynią rozdzielczą i blokadą tylnego dyferencjału. Zawieszenie nowego Rangera Plug-in Hybrid zostało zoptymalizowane, aby zapewnić jak najlepszy komfort i bezpieczną jazdę na drodze i w terenie, przy unikalnym rozkładzie masy i konstrukcji nadwozia pickupa.
Samochód poza standardowymi dla Rangera trybami ma także tryb sportowy. Po jego aktywowaniu reakcja pedału gazu i przyspieszenie zostają zwiększone, a układ kierowniczy staje się bardziej precyzyjny.
Nowy Ranger Plug-in Hybrid może przejechać do 45 km w trybie całkowicie elektrycznym.
Inteligentny pickup
Nowy hybrydowy pickup, jako pierwszy w rodzinie Rangera, jest dostępny z systemem Ford Pro Power Onboard. Zamienia on pojazd w mobilne źródło zasilania dla różnego rodzaju sprzętu. Gniazda zasilania 230V są łatwo dostępne zarówno w kabinie, jak i w skrzyni ładunkowej pickupa.
Pro Power Onboard oferowany jest w dwóch wariantach: 2,3 kW oraz 6,9 kW. Model Stormtrak standardowo wyposażony jest w wersję 2,3 kW. Dla modeli XLT i Wildtrak system ten jest opcjonalny.
Nową inteligentną funkcją, standardowo montowaną w Rangerze Plug-in Hybrid, jest aktywna redukcja hałasu. Trzy mikrofony w kabinie stale monitorują dźwięki silnika, a gdy poziom hałasu przekroczy określony próg, system odtwarza „antyhałas”, neutralizując dźwięk silnika i zapewniając cichszą kabinę.
Trzy wersje wyposażenia dla hybrydy plug-in
Nowy Ranger Plug-in Hybrid dostępny jest w trzech bogato wyposażonych wersjach: XLT, Wildtrak oraz ekskluzywnej edycji specjalnej Stormtrak.
Co istotne, zarówno XLT, jak i Wildtrak oferują znaczne ulepszenia w porównaniu z wersjami spalinowymi. XLT posiada m.in. 12-calowy ekran dotykowy SYNC4, 17-calowe felgi aluminiowe, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, przednie czujniki parkowania oraz dwustrefową automatyczną klimatyzację. Nowy Ranger XLT Plug-in Hybrid z mocą 281 KM w promocyjnej ofercie dla przedsiębiorców kosztuje od 173 000 zł netto.
Wildtrak PHEV (od 183 309 zł) w standardzie zawiera choćby inteligentny tempomat adaptacyjny, system kontroli martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym czy system automatycznego hamowania podczas cofania.
Stormtrak, topowy model w gamie, jest naszpikowany wyposażeniem i wyróżnia się unikalnymi 18-calowymi felgami Katana, rozbudowanym pakietem systemów wspomagających kierowcę, 10-głośnikowym systemem audio B&O, reflektorami Matrix LED oraz ekskluzywnym lakierem Chill Grey. W pełni wyposażony Ranger Stormtrak Plug-in Hybrid jest dostępny w promocyjnej ofercie od 205 418 zł.