FORD: MONDEO – AŻ CZTERNAŚCIE WERSJI UKŁADU NAPĘDOWEGO

FordMon1

Ford wciąż zwiększa ilość kombinacji komponentów układów napędowych, które będą dostępne w modelu Mondeo, zapewniając najszerszy wybór, jaki kiedykolwiek mieli europejscy klienci marki.

Rozpoczęła się właśnie produkcja samochodów Ford Mondeo wyposażonych w silnik Eco-Boost o pojemności 1 litra – pierwszy litrowy motor benzynowy w tym segmencie.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Ważnymi składnikami gamy modelowej będą samochody z nowym silnikiem wysokoprężnym TDCi twin-turbo o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM oraz z bardzo oszczędnym silnikiem wysokoprężnym TDCi o pojemności 1,5 litra. Nie sposób nie wspomnieć o technologii napędu Ford Intelligent All-Wheel Drive, która pozwoli zoptymalizować wykorzystanie przyczepności kół do nawierzchni,.

Nowe Mondeo jest obecnie oferowany z 14 wersjami układu napędowego, co szczególnie dobrze pasuje do wszechstronnego charakteru oferowanych wersji nadwoziowych – cztero-, pięciodrzwiowej oraz kombi.

FordMon2

Oferowane kombinacje układów napędowych, to:
• 125 KM 1,0 l EcoBoost benzynowy, przekładnia manualna;
• 160 KM 1,5 l EcoBoost benzynowy, przekładnia manualna lub automatyczna;
• 203 KM oraz 240 KM 2,0 l EcoBoost benzynowy, przekładnia automatyczna;
• 120 KM 1,5 l TDCi diesel, przekładnia manualna;
• 150 KM oraz 180 KM 2,0 l TDCi diesel, przekładnia manualna lub automatyczna;
• 150 KM oraz 180 KM 2,0 l TDCi diesel, Intelligent All-Wheel Drive;
• 210 KM 2,0 l TDCi diesel, przekładnia automatyczna;
• 187 KM hybrydowy benzynowo-elektryczny.

FordMon3

W gamie Mondeo znalazły się także modele ECOnetic o ultra niskiej emisji CO2, a także samochód ekskluzywnej linii Vignale, który jako Ford Vignale Mondeo pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.

Ford otrzymał ponad 8000 zamówień na nowego Forda Mondeo od premiery pod koniec ubiegłego roku. Sprzedaż Forda Mondeo wzrosła w styczniu o 29 procent w stosunku rok do roku, a pojawienie się samochodu w salonach dilerskich spowodowało wzrost ilości zamówień aż o 60 procent w całej Europie.

Zaawansowane technologie znalazły uznanie u 53 procent klientów zamawiających samochody wyposażone w system Active Park Assist z funkcją parkowania prostopadłego, jednocześnie 44 procent klientów zdecydowało się na reflektory Dynamic LED zapewniające adaptacyjne oświetlenie drogi.

Innowacyjne nowe silniki

Silnik EcoBoost o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM jest wersją znanego silnika skalibrowaną specjalnie do zastosowania pod maską Mondeo, dzięki czemu uzyskano zużycie paliwa wynoszące 5,1 l/100km przy emisji CO2 wynoszącej 119 g/km. Silnik nagradzany tytułem „Międzynarodowy Silnik Roku (w 2014 r. otrzymał ten tytuł po raz trzeci z rzędu). Turbosprężarka o małym momencie bezwładności osiąga maksymalnie 248 000 obr/min, czyli ponad 4000 obrotów na sekundę, a więc niemal 2 razy więcej, niż turbosprężarki bolidów Formuły 1 w sezonie 2014.

FordMon4

Nowy silnik diesel o pojemności 2,0 litrów TDCi – z nową głowicą cylindrów, nowym systemem wtrysku paliwa i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek i z doładowaniem twin-turbo osiąga moc 210 KM i moment obrotowy wynoszący 450 Nm, który pojawia się przy 2000 obr./min., a jednocześnie jego emisja CO2 wynosi 124 g/km, zużycie paliwa to 4,8 l/100 km. Silnik ten współpracuje z sześciobiegową dwusprzęgłowa przekładnią automatyczną PowerShift, co pozwala na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy.

Zaawansowany technicznie nowy silnik diesel TDCi o pojemności 1,5 litra i mocy 120 KM zastępuje na większości rynków jednostkę napędową TDCi o pojemności 1,6 litra. W nowym silniku zoptymalizowano kształt komory spalania, zastosowano nowy system wysokociśnieniowego wtrysku paliwa oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VNT), uzyskując zużycie paliwa wynoszące 4,0 l/100 km.

Nowy silnik 1,5 l diesel TDCi spełniający normę czystości spalin Euro VI otrzymał także pochłaniacz tlenków azotu zapewniający mniejszą emisję zanieczyszczeń, a tarcie wewnętrzne w silniku obniżono stosując mikroskopijnej grubości powłokę DLC.

Paleta Mondeo obejmuje także nowy benzynowy silnik EcoBoost ze zintegrowanym kolektorem wylotowym, uzyskujący moc 160 KM z pojemności 1,5 litra, a także silniki benzynowe EcoBoost o mocach 203 KM oraz 240 KM i pojemności 2,0 litra, a także całkowicie nową wersję samochodu – Mondeo Hybrid.

FordMon5

Pierwszy hybrydowy samochód Forda produkowany w Europie jest dostępny w czterodrzwiowym nadwoziu. Korzysta on z dwóch silników elektrycznych i akumulatora litowo- jonowego o pojemności 1,4 kWh. Spalinową część systemu stanowi dwulitrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona. System umożliwia jazdę z prędkością do 135 km/h w trybie całkowicie elektrycznym. Cały układ napędowy wytwarza 187 KM, pozwala uzyskać zużycie paliwa wynoszące 4,2 l/100 km, a emisję CO2 ograniczyć do 99 g/km.

System napędu wszystkich kół

Nabywcy nowego Mondeo mogą obecnie otrzymać układ napędu wszystkich kół Ford Intelligent All-Wheel Drive który dostępny jest w samochodach z silnikiem diesel TDCi 2,0 l o mocy 150 KM współpracującym z sześciobiegową przekładnią manualną lub z silnikiem wysokoprężnym TDCi 2,0 l o mocy 180 KM połączonym z sześciobiegowym automatem PowerShift.

System zapewnia płynne przejście od napędu przednich kół do napędu wszystkich kół, automatycznie zwiększając wykorzystanie przyczepności kół do nawierzchni i poprawiając stabilność, gdy tylko jest to potrzebne.

FordMon6

Zaawansowanie technologie

Zaawansowane technologie Forda wraz z wyposażeniem zapewniającym komfort eksploatacji okazały się rynkowym przebojem, jak choćby system Active Park Assist z funkcją parkowania prostopadłego. Popularność zdobył także system adaptacyjnych reflektorów przednich Dynamic LED, który potrafi dostosowywać kierunek i intensywność strumienia światła do aktualnej sytuacji na drodze. Podgrzewaną kierownicę zamówiło 27 proc. klientów, a 20 proc. klientów wybrało ogrzewanie tylnego siedzenia.

W nowym Fordzie Mondeo debiutuje także nowa technologia ostrzegania i zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection, dzięki której możliwe jest wykrywanie pieszych na drodze samochodu lub obok niej. Jeśli system wykryje potencjalnie kolizyjną sytuację, ostrzeże o tym kierowcę, a jeśli ten nie zareaguje, system rozpocznie automatyczne hamowanie.

Dotychczas największą popularnością w Europie cieszy się silnik diesel 2,0 l TDCi o mocy 150 KM – wybiera go 43 proc. klientów. 52 proc. nabywców nowego Forda Mondeo decyduje się na nadwozie kombi, które oferowane jest wyłącznie na starym kontynencie, a 29 proc. wybiera dla swojego samochodu kolor Panther Black, który uwydatnia profil sportowego coupe, jaki nadano nowemu Mondeo.