Ford EcoSport, Fiesta oraz Focus występują w odmianach Active. Modele te idealnie sprawdzą się zarówno w mieście, jak i poza nim, dzięki m.in. zwiększonemu prześwitowi i dodatkowym elementom stylizacji nadwozia.
Ford EcoSport Active: Pogromca miejskiej dżungli
EcoSport to najmniejszy, ale zdecydowanie jeden z najdzielniejszych crossoverów w ofercie Forda. Auto dostępne jest w trzech odmianach: stylowej Titanium, sportowej ST-Line oraz przebojowej Active, która cechuje się agresywną, terenową stylistyką. Ale stylistyka to nie wszystko, bowiem wraz z jej walorami w parze idzie także funkcjonalność. Liczne dodatki nadwozia w kolorze czarnym nie tylko dodają crossoverowi animuszu, ale skutecznie chronią przed otarciami lakieru, zarysowaniami czy drobnymi przygodami na miejskich parkingach. Oprócz tego nie trzeba martwić się o lakier, gdy zechcemy wjechać nieco dalej w teren.
Zobacz także:
Całości dopełniają także atrakcyjne dodatki tj. 17-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane szyby, czarne listwy czy też dach oraz lusterka lakierowane w kolorze Agate Black. We wnętrzu pojawiły się również welurowe dywaniki z przodu oraz skórzana tapicerka ze skóry ekologicznej Sensico, która nie tylko wygląda świetnie ale jest łatwa w utrzymaniu czystości. Ale wygląd to nie wszystko, bowiem Ford EcoSport dysponuje systemami bezpieczeństwa zaprojektowanymi tak, aby chronić kierowcę, pasażerów oraz innych użytkowników drogi.
W standardowym wyposażeniu modelu jest między innymi system zapobiegania kolizjom, który dodatkowo pomaga chronić pieszych. System ten ostrzega kierowcę w razie zagrożenia kolizją bądź wykrycia pieszego lub rowerzysty, a w przypadku braku reakcji w odpowiednim czasie, automatycznie uruchomi układ hamulcowy, aby zmniejszyć skutki lub całkowicie zapobiec zderzeniu. Auto wyposażone jest również w komplet poduszek powietrznych – oprócz poduszek powietrznych kierowcy i pasażera oraz poduszki chroniącej kolana kierowcy, auto wyposażono również w chroniące okolice klatki piersiowej poduszki boczne. Nie zabrakło oczywiście wszystkich systemów bezpieczeństwa tj. ABS, ESP, TC, mocowań ISOFIX oraz czujników ciśnienia w oponach.
Pod maską Forda EcoSport Active pracuje dynamiczna i oszczędna (5,9-6,6 l/100km w cyklu WLTP) jednostka 1.0 l EcoBoost o mocy 125 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Model w tej wersji dostępny jest w cenie promocyjnej 77 700 złotych.
Ford Fiesta Active: Zwinny w mieście i dzielny w terenie
Ford Fiesta to model, który wyróżnia się niezwykłą elastycznością. Może być elegancki i komfortowy w odmianie Titanium, sportowy w wersji ST, jak również dzielny w terenie jak Active. To idealny wariant dla tych, którzy nie mają ochoty na tradycyjnego crossovera, ale ich niespokojny charakter podpowiada im, że samochód ze zwiększonym prześwitem i licznymi wzmocnieniami będzie najlepszym wyborem. Fiesta Active to crossover, ale bazujący na przedstawicielu segmentu B.
Tutaj stylistyka inspirowana wyglądem i praktycznością SUV-ów łączy się z dynamiką jazdy, która pozwoli cieszyć się codziennymi podróżami nie tylko po mieście. Kluczowe cechy to bez wątpienia podwyższony prześwit, relingi dachowe oraz dodatkowe elementy stylizacji nadwozia tj. nakładki na zderzaki, nadkola czy progi. We wnętrzu również pojawiły się atrakcyjne wizualnie elementy stylizacyjne, które podkreślają dynamiczny charakter auta.
Model Fiesta Active już w standardzie posiada dużo systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. System wspomagający hamowanie awaryjne (EBA), rozpoznając siłę nacisku na hamulec, automatycznie zwiększa ją w razie potrzeby. Dodatkowo w przypadku nagłego hamowania światła stopu automatycznie zaczynają migać, sygnalizując innym kierowcom potencjalne niebezpieczeństwo. Bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych użytkowników drogi to dla Forda priorytet, czego dowodem jest między innymi wynik pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP.
Ford Focus Active: Lider sprzedaży w elastycznej ofercie
Ford Focus to zdecydowanie najlepiej sprzedający się model marki. Sympatię klientów zyskał nie tylko stylistyką, niezawodnością i wyposażeniem, ale również za sprawą szerokiej i elastycznej oferty. Auto dostępne jest w wielu odmianach wyposażenia, jako tradycyjny 5-drzwiowy hatchback oraz praktyczne kombi, pod maską może pracować również jeden z dynamicznych i oszczędnych silników. Wariant Active, dostępny w obu wersjach nadwoziowych, to bez wątpienia gratka dla tych, którzy potrzebują praktycznego samochodu z segmentu C o zwiększonym prześwicie.
Z jednej strony cechy crossovera, czyli akcenty stylistyczne nadwozia, wyraźne, terenowe smaczki oraz zwiększony prześwit, z drugiej dynamiczna linia auta kompaktowego. Wyższe zawieszenie przy zachowanej niskiej linii nadwozia to idealne rozwiązanie dla tych, którzy pragną lepszych właściwości terenowych, ale nie kosztem sportowej sylwetki auta. Ford Focus Active, w zależności o wersji i poziomu wyposażenia dodatkowego, może posiadać pięć indywidualnych trybów jazdy, spośród podanych: Normalny, Sportowy, EKO, śliska nawierzchnia i drogi nieutwardzone.
Ford Focus Active już w standardzie oferuje między innymi system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych i układem Active Braking, czyli innowacyjna technologia, która skanuje drogę przed pojazdem, a jeśli wykryje prawdopodobieństwo zderzenia, ostrzega kierowcę. W przypadku braku reakcji na sygnał ostrzegawczy system aktywnego hamowania podnosi ciśnienie w układzie hamulcowym i może automatycznie aktywować hamulce, aby złagodzić skutki kolizji czołowych, a w niektórych wypadkach – zapobiec im. Ten model również zdobył komplet pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP.
Ford Focus Active dostępny jest w wyprzedaży rocznika 2020 w cenie od 86 100 złotych za wersję 5-drzwiową z silnikiem 1.0 l EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
Wersje Active wpisują się idealnie w oczekiwania naszych klientów. Są to najczęściej osoby mieszkające i pracujące w miastach, które gdy tylko mogą wyjeżdżają poza miasto, by aktywnie spędzać czas wolny. Modele Active zwinnie poruszają się w ruchu miejskim, natomiast zwiększony prześwit ułatwia nie tylko zaparkowanie samochodu w centrach miast, ale także pozwala odważniej zboczyć z utartych szlaków, naprzeciw przygodzie – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.