FORD: MODEL FIESTA W NOWYCH, MOCNYCH WERSJACH

FiestaR1

W drugiej połowie roku na rynku zadebiutują dynamiczne wersje Forda Fiesta – Red Edition i Black Edition, czyli najmocniejsze w historii modele seryjne z litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 140 KM.

Nowe wersje mogą się pochwalić lepszym stosunkiem mocy do litra pojemności niż Bugatti Veyron czy Ferrari 458 Speciale! Model w wersji Red Edition i Black Edition rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 201 km/h, zadowalając się 4,5 litra paliwa na 100 km i emitując 104 g CO2 na kilometr.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Sztywniejsze zawieszenie kół, zmodyfikowana charakterystyka przełożeń oraz bardziej precyzyjny układ kierowniczy oferowane ba oczywiście w standardzie. Zamówienia będzie można składać na początku lipca, a we wrześniu będzie można przyjrzeć się bliżej egzemplarzom w salonach.

Zgodnie z najnowszymi trendami kolorystycznymi opartymi na zasadzie silnego kontrastu, nadwozia obu modeli pokryto dwoma odcieniami lakieru. W przypadku wersji Red Edition, czerwony lakier skontrastowano z czernią dachu oraz elementów dekoracyjnych. W wersji Black Edition zastosowano dokładnie odwrotny układ barw.

FiestaR2jpg

– Nowe wersje z pewnością będą się wyróżniać na drodze, a ich śmiała stylizacja znajdzie pełne odzwierciedlenie w dynamicznych osiągach jakie zaoferuje usportowiona wersja silnika 1.0 EcoBoost oraz dzięki modyfikacjom poczynionym w układzie zawieszenia i kierowniczym – wyjaśnia Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi serwisowej, Ford of Europe.

Wyrazista stylistyka

Trzydrzwiowe nadwozia nowych wersji wyróżniają się kontrastującymi kolorystycznie elementami takimi jak listwy dekoracyjne wokół dolnej i górnej części przedniego grilla i zderzaka oraz obudowy lusterek. Nowe wersja dostępne będą z 16 lub 17-calowymi lakierowanymi na czarno felgami ze stopu metali lekkich. Ponadto nowe wersje Forda Fiesta wzbogacą się o sportowe przednie i tylne zderzaki, boczne nakładki oraz tylny spojler dachowy. Elementem zwracającym uwagę będzie również dach, który – dla uzyskania silniejszego połysku powłoki lakierniczej – pokryto specjalną folią.

Wewnątrz podziwiać można konsolę środkową oraz klamki drzwi pokryte czarnym, błyszczącym lakierem, czarną sportową kierownicę przeszytą skórą naturalną, a także drążek zmiany przełożeń i dywaniki podłogowe z kontrastującym, czerwonym przeszyciem. Podobne przeszycie znajdziemy również na czarnych, sportowych fotelach, które pokryto wytrzymałą tkaniną Ultimate. Dzięki rozbudowanym podporom bocznym fotele zapewniają znakomite podparcie w zakrętach.

FiestaR3

– Mimo iż obie wersje imponują odważną, wyrazistą i nowoczesną stylistyką, różnią się od siebie na tyle, że z pewnością przypadną do gustu klientom o bardzo różnych osobowościach. Moim zdaniem wersja Black Edition jest bardziej prowokująca, bowiem czerwone elementy dekoracyjne, a w szczególności listwy dekoracyjne przedniego grilla, sprawiają, że samochód naprawdę wyróżnia się na drodze. Wersja Red Edition jest równie ekspresyjna, ale nieco bardziej stonowana i z pewnością spodoba się klientom o spokojniejszym usposobieniu – przekonuje John Mcleod, główny projektant w dziale personalizacji, Ford of Europe.

Najmocniejszy pojazd seryjny z litrowym silnikiem

140-konna wersja silnika 1.0 EcoBoost wyróżnia się unikalnymi nastawami zarówno w zakresie charakterystyki pracy turbosprężarki, faz rozrządu, intercoolera jak i przepustnicy. Dzięki tym modyfikacjom moc wzrosła o 12 proc., a pojazd potrzebuje zaledwie 9 sekund aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Jednocześnie zmodyfikowana jednostka jest bardzo oszczędna.

– W stosunku moc do litra pojemności nowy, 140-konny silnik 1.0 EcoBoost generuje obecnie ponad dwukrotnie wyższą moc niż jego poprzednik, czyli stukonny motor o pojemności 1,6 litra, który zaledwie dekadę wcześniej napędzał sportową odmianę Forda Fiesta S. W moim przekonaniu silnik ten wyznacza nowe standardy osiągów i zapotrzebowania na paliwo w segmencie kompaktowych, benzynowych jednostek napędowych – wyjaśnia Andrew Fraser, dyrektor ds. kalibracji silników benzynowych, Ford of Europe.

FiestaR4

Fordowska jednostka 1.0 EcoBoost była w latach 2012-2013 dwukrotnie wybierana silnikiem roku. Podobnie jak jej 100 i 125-konne wersje, na które w pierwszym kwartale 2014 roku zdecydowało się niemal 30% nabywców Forda Fiesta, również i odmiana 140-konna posiada układ turbodoładowania, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa.

Nowy Ford w wersji Red Edition i Black Edition prowadzi się jeszcze bardziej dynamicznie dzięki zoptymalizowanej charakterystyce pracy pięciostopniowej przekładni manualnej oraz sportowym nastawom zawieszenia kół. Modyfikacjom poddano charakterystykę pracy amortyzatorów oraz sprężyn, a także usztywniono tylną oś i zmieniono ustawienia elektrycznego układu wspomagania kierownicy, który zapewnia teraz jeszcze pewniejsze i bardziej precyzyjne prowadzenie.

Nowa Fiesta zadebiutowała pod koniec 2012 roku, zapewniając nowoczesną, dynamiczną stylistyką nadwozia, ciekawą stylizacją wnętrza oraz licznymi technologie, wśród których
z pewnością wymienić należy system komunikacji SYNC, system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop oraz inteligentny programowalny kluczyk MyKey, który umożliwia kontrolę rodzicielską nad poczynaniami młodych kierowców na drodze.

Wyraziste, nowe wersje uzupełniają gamę topowych odmian Forda Fiesta, które tylko w tym roku stanowiły niemal połowę wszystkich sprzedanych egzemplarzy tego popularnego modelu. Modele dostępne będą w salonach w drugiej połowie roku.

FiestaR5